Engine Management System voor waterstof en methanol
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een kosteneffectief Engine Management System voor waterstof en methanol met vergelijkbare prestaties.
Projectdetails
Inleiding
Het onderzoeken van de haalbaarheid om een eigen Engine Management System te ontwikkelen voor waterstof en methanol brandstofdosering.
Doelstellingen
- Prestaties: Het systeem moet qua prestaties vergelijkbaar zijn met de huidige commercieel beschikbare oplossing.
- Kostprijs: Het systeem moet qua kostprijs lager zijn dan de huidige commerciële oplossingen.
- Integratie: Het moet een alles-in-een oplossing zijn, in tegenstelling tot de huidige oplossing die een samenstelling van losse delen is.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Totale projectbegroting | € 57.600 |
Tijdlijn
Startdatum | 1-6-2024 |
Einddatum | 31-5-2025 |
Subsidiejaar | 2024 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- NPS Driven B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
CRE WaterstofMKBesturingstechniek onderzoekt de ontwikkeling van efficiënte waterstofmotoren en bijbehorende besturingssystemen voor duurzame toepassingen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Maritieme hybride aandrijflijnHet project onderzoekt de haalbaarheid van een modulaire hybride aandrijflijn voor maritieme toepassingen, aangedreven door waterstof. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
CRE WaterstofMKBesturingstechniek ontwikkelt een nieuw besturingssysteem voor compacte waterstofverbrandingsmotoren om efficiënte en gecontroleerde verbranding te realiseren en zo CO2-emissies te reduceren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek naar ontwikkeling HMI voor alternatieve aandrijvingHet project onderzoekt de haalbaarheid van een Human Machine Interface voor alternatieve aandrijving op waterstof, met focus op risicoanalyse voor toekomstige ontwikkeling. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek ECU (Engine Control Unit) voor alternatieve aandrijving van voertuigenADS onderzoekt de haalbaarheid van een eigen ECU voor alternatieve brandstofsystemen om duurzame mobiliteit te bevorderen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
CRE Waterstof
MKBesturingstechniek onderzoekt de ontwikkeling van efficiënte waterstofmotoren en bijbehorende besturingssystemen voor duurzame toepassingen.
Maritieme hybride aandrijflijn
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een modulaire hybride aandrijflijn voor maritieme toepassingen, aangedreven door waterstof.
CRE Waterstof
MKBesturingstechniek ontwikkelt een nieuw besturingssysteem voor compacte waterstofverbrandingsmotoren om efficiënte en gecontroleerde verbranding te realiseren en zo CO2-emissies te reduceren.
Haalbaarheidsonderzoek naar ontwikkeling HMI voor alternatieve aandrijving
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een Human Machine Interface voor alternatieve aandrijving op waterstof, met focus op risicoanalyse voor toekomstige ontwikkeling.
Haalbaarheidsonderzoek ECU (Engine Control Unit) voor alternatieve aandrijving van voertuigen
ADS onderzoekt de haalbaarheid van een eigen ECU voor alternatieve brandstofsystemen om duurzame mobiliteit te bevorderen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Fuel Cell and Methanol Reforming system for clean energy on boardThe LIFE OCEAN project aims to replace diesel generators on a Sanlorenzo superyacht with a 60 kWe methanol fuel cell system to achieve zero-carbon emissions and reduce air and underwater noise. | LIFE Standar... | € 2.354.207 | 2022 | Details |
LNG dual fuel motortechnieken met Directe Injectie Gas (DI-G)Het project richt zich op de ontwikkeling van een Directe Injectie Gas-systeem om methaanslip in LNG dual fuel motoren te reduceren, ter bevordering van duurzame scheepvaart en CO2-reductie. | Mkb-innovati... | € 163.175 | 2015 | Details |
Methanol for Yachting Sustainable energy Transition applied to Internal Combustion enginesLIFE MYSTIC aims to decarbonize superyachts by replacing diesel engines with a bi-fuel system, reducing GHG and harmful emissions significantly while improving water quality. | LIFE Standar... | € 2.890.733 | 2024 | Details |
NESS Dual Hybrid Systems – Cost-effective CO2 solutions to increased Vehicle Electrification and EfficiencyNESS is a modular dual hybrid solution that retrofits vehicles to reduce fuel consumption and emissions by 13-18%, enabling them to use climate-neutral renewable fuels. | EIC Accelerator | € 1.998.658 | 2022 | Details |
Ship Monitoring and Management SystemHet project ontwikkelt een multifunctioneel meet/regelsysteem voor schepen om brandstofverbruik en emissies te optimaliseren, wat leidt tot kostenbesparing en verduurzaming in de scheepvaart. | Mkb-innovati... | € 126.875 | 2015 | Details |
Fuel Cell and Methanol Reforming system for clean energy on board
The LIFE OCEAN project aims to replace diesel generators on a Sanlorenzo superyacht with a 60 kWe methanol fuel cell system to achieve zero-carbon emissions and reduce air and underwater noise.
LNG dual fuel motortechnieken met Directe Injectie Gas (DI-G)
Het project richt zich op de ontwikkeling van een Directe Injectie Gas-systeem om methaanslip in LNG dual fuel motoren te reduceren, ter bevordering van duurzame scheepvaart en CO2-reductie.
Methanol for Yachting Sustainable energy Transition applied to Internal Combustion engines
LIFE MYSTIC aims to decarbonize superyachts by replacing diesel engines with a bi-fuel system, reducing GHG and harmful emissions significantly while improving water quality.
NESS Dual Hybrid Systems – Cost-effective CO2 solutions to increased Vehicle Electrification and Efficiency
NESS is a modular dual hybrid solution that retrofits vehicles to reduce fuel consumption and emissions by 13-18%, enabling them to use climate-neutral renewable fuels.
Ship Monitoring and Management System
Het project ontwikkelt een multifunctioneel meet/regelsysteem voor schepen om brandstofverbruik en emissies te optimaliseren, wat leidt tot kostenbesparing en verduurzaming in de scheepvaart.