Engine Management System voor waterstof en methanol

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een kosteneffectief Engine Management System voor waterstof en methanol met vergelijkbare prestaties.

Subsidie
€ 20.000
2024

Projectdetails

Inleiding

Het onderzoeken van de haalbaarheid om een eigen Engine Management System te ontwikkelen voor waterstof en methanol brandstofdosering.

Doelstellingen

  1. Prestaties: Het systeem moet qua prestaties vergelijkbaar zijn met de huidige commercieel beschikbare oplossing.
  2. Kostprijs: Het systeem moet qua kostprijs lager zijn dan de huidige commerciële oplossingen.
  3. Integratie: Het moet een alles-in-een oplossing zijn, in tegenstelling tot de huidige oplossing die een samenstelling van losse delen is.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000
Totale projectbegroting€ 57.600

Tijdlijn

Startdatum1-6-2024
Einddatum31-5-2025
Subsidiejaar2024

Partners & Locaties

Projectpartners

  • NPS Driven B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

CRE Waterstof

MKBesturingstechniek onderzoekt de ontwikkeling van efficiënte waterstofmotoren en bijbehorende besturingssystemen voor duurzame toepassingen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Maritieme hybride aandrijflijn

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een modulaire hybride aandrijflijn voor maritieme toepassingen, aangedreven door waterstof.

€ 20.000
Mkb-innovati...

CRE Waterstof

MKBesturingstechniek ontwikkelt een nieuw besturingssysteem voor compacte waterstofverbrandingsmotoren om efficiënte en gecontroleerde verbranding te realiseren en zo CO2-emissies te reduceren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek naar ontwikkeling HMI voor alternatieve aandrijving

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een Human Machine Interface voor alternatieve aandrijving op waterstof, met focus op risicoanalyse voor toekomstige ontwikkeling.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek ECU (Engine Control Unit) voor alternatieve aandrijving van voertuigen

ADS onderzoekt de haalbaarheid van een eigen ECU voor alternatieve brandstofsystemen om duurzame mobiliteit te bevorderen.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

LIFE Standar...

Fuel Cell and Methanol Reforming system for clean energy on board

The LIFE OCEAN project aims to replace diesel generators on a Sanlorenzo superyacht with a 60 kWe methanol fuel cell system to achieve zero-carbon emissions and reduce air and underwater noise.

€ 2.354.207
Mkb-innovati...

LNG dual fuel motortechnieken met Directe Injectie Gas (DI-G)

Het project richt zich op de ontwikkeling van een Directe Injectie Gas-systeem om methaanslip in LNG dual fuel motoren te reduceren, ter bevordering van duurzame scheepvaart en CO2-reductie.

€ 163.175
LIFE Standar...

Methanol for Yachting Sustainable energy Transition applied to Internal Combustion engines

LIFE MYSTIC aims to decarbonize superyachts by replacing diesel engines with a bi-fuel system, reducing GHG and harmful emissions significantly while improving water quality.

€ 2.890.733
EIC Accelerator

NESS Dual Hybrid Systems – Cost-effective CO2 solutions to increased Vehicle Electrification and Efficiency

NESS is a modular dual hybrid solution that retrofits vehicles to reduce fuel consumption and emissions by 13-18%, enabling them to use climate-neutral renewable fuels.

€ 1.998.658
Mkb-innovati...

Ship Monitoring and Management System

Het project ontwikkelt een multifunctioneel meet/regelsysteem voor schepen om brandstofverbruik en emissies te optimaliseren, wat leidt tot kostenbesparing en verduurzaming in de scheepvaart.

€ 126.875