E-CVT

Het project richt zich op het ontwikkelen van een geoptimaliseerd elektrisch voertuig voor stadsverkeer, met als doel kleinere batterijen en efficiënter, compacter en goedkoper ontwerp.

Subsidie
€ 20.000
2023

Projectdetails

Inleiding

Geconstateerd is dat de huidige elektrische voertuigen voor stadsverkeer verder kunnen worden geoptimaliseerd. Huidige elektrische voertuigen zijn optimaal ontwikkeld voor alle verkeersomstandigheden (stad, platteland, snelweg, bergachtig, vlak, enz.).

Probleemstelling

Echter, veel verkeer vindt plaats in een stedelijke omgeving en optimalisatie voor die verkeerssituatie kan veel voordelen opleveren.

Voordelen van Optimalisatie

De voordelen van een betere afstemming op stadsverkeer zijn onder andere:

  • Kleinere batterij
  • Efficiënter rijden
  • Compacter ontwerp
  • Goedkoper ontwerp

Doelstelling

We willen hiervoor een alternatief ontwikkelen.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2023

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

ONTWIKKELING LAAD-_ LOS- EN MANOEUVREERHULP VOOR ELEKTRISCHE VRACHTFIETSEN EN -VOERTUIGEN

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een laad- en manoeuvreersysteem voor elektrische vrachtfietsen en -voertuigen om stedelijk goederenvervoer te optimaliseren en emissies te verminderen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

ETRIKE

Het project ontwikkelt de E-Trike, een innovatief 3-wielig elektrisch voertuig voor 2 personen, gericht op duurzaamheid en vermindering van autobezit, met focus op technische en economische haalbaarheid.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Solo EV

YKS1 ontwikkelt een eenpersoons elektrisch voertuig om verkeerscongestie te verminderen en duurzaamheid in steden te bevorderen, met een focus op haalbaarheidsonderzoek en innovatief design.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Reducing energy consumption by automatic vehicle balancing

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van automatische rijhoogtebalancering om energieverbruik en uitstoot van voertuigen te verlagen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsproject E-bike 2.0

Amslod ontwikkelt een duurzame, onderhoudsvrije elektrische fiets 2.0 door innovatieve productieprocessen te onderzoeken, gericht op verbeterde duurzaamheid en veiligheid.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

ERC Proof of...

A Digital Twin for Electromobility Flexibility Forecast

eMob-Twin is a digital twin model that integrates urban EV mobility with energy consumption to optimize charging infrastructure and enhance e-flexibility for sustainable traffic systems.

€ 150.000
Mkb-innovati...

Open EV Apps

Dit project ontwikkelt een open protocol voor efficiënt beheer van elektrische voertuigen, gericht op het verbeteren van de gebruikerservaring en diensten voor berijders en fleetmanagers.

€ 200.000
Mkb-innovati...

Modulair EV-platform voor een driewielig stadsvoertuig in opkomende landen.

Dit project ontwikkelt een modulaire, duurzame elektrische rickshaw voor opkomende landen, gericht op last-mile mobiliteit en energie-efficiëntie.

€ 200.000
Mkb-innovati...

Planning Optimalisatie voor de Energietransitie in Transport [POET]

Het project ontwikkelt het POET-platform om binnenstedelijke transportbedrijven te ondersteunen bij de elektrificatie van hun vloot en de benodigde laadinfrastructuur te realiseren.

€ 341.250
Mkb-innovati...

Ontwikkeling platform voor lichtgewicht elektrische voertuigen

Het project ontwikkelt een generiek, lichtgewicht platform voor elektrische voertuigen om snel en kosteneffectief in te spelen op de groeiende vraag naar klantspecifieke modellen.

€ 183.680