Reducing energy consumption by automatic vehicle balancing
Dit project onderzoekt de haalbaarheid van automatische rijhoogtebalancering om energieverbruik en uitstoot van voertuigen te verlagen.
Projectdetails
Inleiding
Doelstelling van dit project is het uitzoeken of het haalbaar is om op basis van reeds aanwezige technologieën bij Tractive en op basis van nieuw te ontwikkelen technologieën te komen tot een innovatief product.
Innovatief Product
Dit product zal leiden tot:
- Verlaging van schadelijke uitstoot bij conventionele voertuigen.
- Verhogen van de actieradius van elektrische voertuigen door het automatisch regelen van de rijhoogte van ieder individueel wiel.
Door deze regeling wordt de luchtweerstand van een voertuig optimaal, ook bij wijzigingen in snelheid en wegdek.
Haalbaarheidsonderzoek
Bij dit project wordt gekeken naar de volgende aspecten:
- Technische haalbaarheid.
- Financiële haalbaarheid.
- Commerciële haalbaarheid van automatische rijhoogtebalancering.
Doelstelling van het Onderzoek
Het haalbaarheidsonderzoek heeft als doelstelling te bepalen of er voldoende haalbaarheid is om te investeren in:
- Verdere R&D.
- Engineering.
- Industrialisatie.
Dit kan mogelijk leiden tot een MIT R&D samenwerking aanvraag.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Totale projectbegroting | € 65.220 |
Tijdlijn
Startdatum | 15-4-2020 |
Einddatum | 30-9-2020 |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Tractive Suspension BV.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Reducing energy consumption by automatic vehicle balancingHet project onderzoekt de haalbaarheid van automatische rijhoogtebalancering om de uitstoot van conventionele voertuigen te verlagen en de actieradius van elektrische voertuigen te vergroten. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
ONTWIKKELING LAAD-_ LOS- EN MANOEUVREERHULP VOOR ELEKTRISCHE VRACHTFIETSEN EN -VOERTUIGENDit project onderzoekt de haalbaarheid van een laad- en manoeuvreersysteem voor elektrische vrachtfietsen en -voertuigen om stedelijk goederenvervoer te optimaliseren en emissies te verminderen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Compact plug and play waterstof aangedreven e-drivesysteem voor 4x4 SUV-voertuigenHFX ontwikkelt een compact plug and play waterstof e-drivesysteem voor oudere SUV's om deze te upcyclen naar duurzame voertuigen en zo bij te dragen aan emissievrije mobiliteit in steden. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek ontwikkeling modulaire elektrische aandrijving voor lichtere toepassingenWierda Hybrid Technologies B.V. onderzoekt de haalbaarheid van het elektrificeren van lichte toepassingen om bij te dragen aan de Green Deal Europe en de doelstelling van klimaatneutraliteit in 2050. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Compact plug and play waterstof aangedreven e-drivesysteem voor 4x4 SUV-voertuigenHFX ontwikkelt een waterstof e-drivesysteem voor 4x4 SUV's om oudere voertuigen duurzaam te upcyclen en CO2-uitstoot te verminderen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Reducing energy consumption by automatic vehicle balancing
Het project onderzoekt de haalbaarheid van automatische rijhoogtebalancering om de uitstoot van conventionele voertuigen te verlagen en de actieradius van elektrische voertuigen te vergroten.
ONTWIKKELING LAAD-_ LOS- EN MANOEUVREERHULP VOOR ELEKTRISCHE VRACHTFIETSEN EN -VOERTUIGEN
Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een laad- en manoeuvreersysteem voor elektrische vrachtfietsen en -voertuigen om stedelijk goederenvervoer te optimaliseren en emissies te verminderen.
Compact plug and play waterstof aangedreven e-drivesysteem voor 4x4 SUV-voertuigen
HFX ontwikkelt een compact plug and play waterstof e-drivesysteem voor oudere SUV's om deze te upcyclen naar duurzame voertuigen en zo bij te dragen aan emissievrije mobiliteit in steden.
Haalbaarheidsonderzoek ontwikkeling modulaire elektrische aandrijving voor lichtere toepassingen
Wierda Hybrid Technologies B.V. onderzoekt de haalbaarheid van het elektrificeren van lichte toepassingen om bij te dragen aan de Green Deal Europe en de doelstelling van klimaatneutraliteit in 2050.
Compact plug and play waterstof aangedreven e-drivesysteem voor 4x4 SUV-voertuigen
HFX ontwikkelt een waterstof e-drivesysteem voor 4x4 SUV's om oudere voertuigen duurzaam te upcyclen en CO2-uitstoot te verminderen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Modulair EV-platform voor een driewielig stadsvoertuig in opkomende landen.Dit project ontwikkelt een modulaire, duurzame elektrische rickshaw met zonne-energie en geavanceerde technologieën om last-mile mobiliteit in opkomende landen te verbeteren en banen te creëren. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2020 | Details |
Modulair EV-platform voor een driewielig stadsvoertuig in opkomende landen.Dit project ontwikkelt een modulaire, duurzame elektrische rickshaw voor opkomende landen, gericht op last-mile mobiliteit en energie-efficiëntie. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2020 | Details |
Actief volledig elektromagnetisch energieleverende voertuigveringOntwikkeling van een modulair ophangingsplatform voor bestelauto's met actieve elektromagnetische en luchtvering, gericht op betaalbaarheid, duurzaamheid en energie-efficiëntie. | Mkb-innovati... | € 350.000 | 2020 | Details |
i-TracHet project ontwikkelt een elektrisch platform voor mobiele machines, gericht op duurzaamheid en automatisering in de bouw en agrarische sector. | Mkb-innovati... | € 198.450 | 2023 | Details |
i-TracHet project ontwikkelt een elektrisch platform, i-Trac, voor mobiele werktuigen dat CO2- en stikstofuitstoot vermindert en binnen 24 maanden een prototype op TRL7 moet opleveren. | Mkb-innovati... | € 198.450 | 2023 | Details |
Modulair EV-platform voor een driewielig stadsvoertuig in opkomende landen.
Dit project ontwikkelt een modulaire, duurzame elektrische rickshaw met zonne-energie en geavanceerde technologieën om last-mile mobiliteit in opkomende landen te verbeteren en banen te creëren.
Modulair EV-platform voor een driewielig stadsvoertuig in opkomende landen.
Dit project ontwikkelt een modulaire, duurzame elektrische rickshaw voor opkomende landen, gericht op last-mile mobiliteit en energie-efficiëntie.
Actief volledig elektromagnetisch energieleverende voertuigvering
Ontwikkeling van een modulair ophangingsplatform voor bestelauto's met actieve elektromagnetische en luchtvering, gericht op betaalbaarheid, duurzaamheid en energie-efficiëntie.
i-Trac
Het project ontwikkelt een elektrisch platform voor mobiele machines, gericht op duurzaamheid en automatisering in de bouw en agrarische sector.
i-Trac
Het project ontwikkelt een elektrisch platform, i-Trac, voor mobiele werktuigen dat CO2- en stikstofuitstoot vermindert en binnen 24 maanden een prototype op TRL7 moet opleveren.