De Leesautomaat Interventie
Het project ontwikkelt De Leesautomaat om met gamification en Learning Analytics leerlingen te motiveren en leesachterstanden te verkleinen.
Projectdetails
Inleiding
Onderzoek naar de ontwikkeling van De Leesautomaat interventie waarbij we d.m.v. gamification, Learning Analytics en custom content generatie de aantrekkelijkheid en daarmee demotivatie van leerlingen te verhogen.
Doelstelling
Zo kunnen we kinderen stimuleren om intensief te blijven oefenen met lezen en spellen om lees- en leerachterstanden te voorkomen of te verkleinen.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2022 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- L&W Ede-Wageningen B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Learning analytics voor leesonderwijsAlgorithmic onderzoekt de haalbaarheid van een learning analytics applicatie die leerkrachten ondersteunt bij het verbeteren van lees- en spellingvaardigheden van kinderen door data-analyse en algoritmen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Self-learning algoritme ter bevordering van het onderwijsTaal & Digitaal B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor gepersonaliseerd leren, om docenten te ontlasten en afstandsonderwijs te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Write VisionOntwikkeling van een AI-applicatie voor vroege detectie van dysgrafie bij kinderen van 4 tot 12 jaar, gericht op het signaleren van ondersteuningsbehoeften. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
AugmentedMovementHet project onderzoekt de ontwikkeling van een AR-tool die bewegend leren bevordert door gamification, gebaseerd op onderzoeksresultaten over de voordelen van bewegen tijdens lessen. | Mkb-innovati... | € 6.841 | 2020 | Details |
Generiek Learning FrameworkHet project onderzoekt de haalbaarheid van AI/ML-technologie voor het persoonlijk aanbieden van educatieve content binnen apps. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Learning analytics voor leesonderwijs
Algorithmic onderzoekt de haalbaarheid van een learning analytics applicatie die leerkrachten ondersteunt bij het verbeteren van lees- en spellingvaardigheden van kinderen door data-analyse en algoritmen.
Self-learning algoritme ter bevordering van het onderwijs
Taal & Digitaal B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor gepersonaliseerd leren, om docenten te ontlasten en afstandsonderwijs te verbeteren.
Write Vision
Ontwikkeling van een AI-applicatie voor vroege detectie van dysgrafie bij kinderen van 4 tot 12 jaar, gericht op het signaleren van ondersteuningsbehoeften.
AugmentedMovement
Het project onderzoekt de ontwikkeling van een AR-tool die bewegend leren bevordert door gamification, gebaseerd op onderzoeksresultaten over de voordelen van bewegen tijdens lessen.
Generiek Learning Framework
Het project onderzoekt de haalbaarheid van AI/ML-technologie voor het persoonlijk aanbieden van educatieve content binnen apps.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Augmented Reading Engine (ARE)Het project Augmented Reading Engine ontwikkelt een app die laaggeletterden helpt met lezen en taalvaardigheid door middel van AI-analyse en AR-technologie. | Mkb-innovati... | € 199.920 | 2022 | Details |
De AutonomaatHet project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs. | Mkb-innovati... | € 197.225 | 2022 | Details |
Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend OefenmateriaalHet project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken. | Mkb-innovati... | € 82.768 | 2015 | Details |
Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijsHet project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator. | Mkb-innovati... | € 198.375 | 2015 | Details |
LeerdoelmonitorWizenoze en Onlineklas ontwikkelen de Leerdoelmonitor, een digitale tool die gepersonaliseerd leren ondersteunt door leerkrachten te helpen met voortgangsmonitoring en het creëren van persoonlijke leerpaden. | Mkb-innovati... | € 337.050 | 2021 | Details |
Augmented Reading Engine (ARE)
Het project Augmented Reading Engine ontwikkelt een app die laaggeletterden helpt met lezen en taalvaardigheid door middel van AI-analyse en AR-technologie.
De Autonomaat
Het project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs.
Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend Oefenmateriaal
Het project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken.
Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijs
Het project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator.
Leerdoelmonitor
Wizenoze en Onlineklas ontwikkelen de Leerdoelmonitor, een digitale tool die gepersonaliseerd leren ondersteunt door leerkrachten te helpen met voortgangsmonitoring en het creëren van persoonlijke leerpaden.