De Leesautomaat Interventie

Het project ontwikkelt De Leesautomaat om met gamification en Learning Analytics leerlingen te motiveren en leesachterstanden te verkleinen.

Subsidie
€ 20.000
2022

Projectdetails

Inleiding

Onderzoek naar de ontwikkeling van De Leesautomaat interventie waarbij we d.m.v. gamification, Learning Analytics en custom content generatie de aantrekkelijkheid en daarmee demotivatie van leerlingen te verhogen.

Doelstelling

Zo kunnen we kinderen stimuleren om intensief te blijven oefenen met lezen en spellen om lees- en leerachterstanden te voorkomen of te verkleinen.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2022

Partners & Locaties

Projectpartners

  • L&W Ede-Wageningen B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Learning analytics voor leesonderwijs

Algorithmic onderzoekt de haalbaarheid van een learning analytics applicatie die leerkrachten ondersteunt bij het verbeteren van lees- en spellingvaardigheden van kinderen door data-analyse en algoritmen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Self-learning algoritme ter bevordering van het onderwijs

Taal & Digitaal B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor gepersonaliseerd leren, om docenten te ontlasten en afstandsonderwijs te verbeteren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Write Vision

Ontwikkeling van een AI-applicatie voor vroege detectie van dysgrafie bij kinderen van 4 tot 12 jaar, gericht op het signaleren van ondersteuningsbehoeften.

€ 20.000
Mkb-innovati...

AugmentedMovement

Het project onderzoekt de ontwikkeling van een AR-tool die bewegend leren bevordert door gamification, gebaseerd op onderzoeksresultaten over de voordelen van bewegen tijdens lessen.

€ 6.841
Mkb-innovati...

Generiek Learning Framework

Het project onderzoekt de haalbaarheid van AI/ML-technologie voor het persoonlijk aanbieden van educatieve content binnen apps.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Augmented Reading Engine (ARE)

Het project Augmented Reading Engine ontwikkelt een app die laaggeletterden helpt met lezen en taalvaardigheid door middel van AI-analyse en AR-technologie.

€ 199.920
Mkb-innovati...

De Autonomaat

Het project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs.

€ 197.225
Mkb-innovati...

Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend Oefenmateriaal

Het project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken.

€ 82.768
Mkb-innovati...

Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijs

Het project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator.

€ 198.375
Mkb-innovati...

Leerdoelmonitor

Wizenoze en Onlineklas ontwikkelen de Leerdoelmonitor, een digitale tool die gepersonaliseerd leren ondersteunt door leerkrachten te helpen met voortgangsmonitoring en het creëren van persoonlijke leerpaden.

€ 337.050