AutoDamageDetect

BoostPhysics ontwikkelt AutoDamageDetect om automatisch schade aan rijhulpsystemen te detecteren en rapporteren, ter verbetering van verkeersveiligheid.

Subsidie
€ 20.000
2023

Projectdetails

Inleiding

Het probleem dat wordt aangepakt is het hoge aantal schades tijdens het manoeuvreren met zware, commerciële voertuigen zoals truck-trailercombinaties. De Brabantse transporteurs waarmee het Tilburgse BoostPhysics heeft gevalideerd, hebben eerder geprobeerd dit significante probleem op te lossen met diverse rijhulpsystemen, echter zonder het gewenste resultaat.

Probleemomschrijving

Het grootste probleem dat collectief wordt ervaren, is dat de sensoren kapot gaan of incorrect zijn georiënteerd door schade aan de bumper van het voertuig. Deze schades worden vaak niet gerapporteerd. Hierdoor daalt de betrouwbaarheid van het rijhulpsysteem, waardoor er minder schades worden voorkomen.

Chauffeurs zouden de schades moeten rapporteren, echter gebeurt dit in de praktijk amper of niet. De chauffeur heeft de schade niet door of meldt de schade bewust niet vanwege diverse beweegredenen.

Oplossing

Om het omschreven probleem te kunnen oplossen, is BoostPhysics voornemens om nieuwe technologie genaamd ‘AutoDamageDetect’ te ontwikkelen.

Functies van AutoDamageDetect

  • AutoDamageDetect verbetert de betrouwbaarheid van rijhulpsystemen door schades aan de sensoren automatisch te detecteren.
  • Het genereert automatisch schaderapportages en levert deze af bij de transporteur.

Het is de intentie om AutoDamageDetect primair als losstaand product te ontwikkelen voor verkoop aan fabrikanten van rijhulpsystemen. Secundair kan AutoDamageDetect intern worden gebruikt in het eigen rijhulpsysteem van BoostPhysics, genaamd Trailersync Sense®.

Impact op verkeersveiligheid

Met de toevoeging van AutoDamageDetect aan rijhulpsystemen voor truck-trailercombinaties en andere voertuigen wordt de betrouwbaarheid en levensduur van deze systemen verbeterd. Hierdoor draagt AutoDamageDetect bij aan het doel van de rijhulpsystemen, namelijk het verbeteren van de verkeersveiligheid door zoveel mogelijk ongevallen te voorkomen.

Projectuitvoering

In het huidige project zal BoostPhysics een technische en financiële haalbaarheidsstudie uitvoeren en een proefopstelling middels experimentele ontwikkeling bouwen.

Verwachte resultaten

De verwachte resultaten zijn:

  1. Een goed onderbouwde conclusie over de technische en financiële haalbaarheid van AutoDamageDetect.
  2. Een bruikbaar eerste prototype dat gebruikt kan worden ter verdere commerciële verkenning van de technologie.

De verwachting is dat er met AutoDamageDetect een significante impact kan worden gemaakt in de reductie van het aantal verkeersongevallen en (manoeuvreer)schades.

Begroting

Het project heeft een totale begroting van €55,200 (100%). Door BoostPhysics wordt er een eigen bijdrage geleverd van €35,200 (64%), waarbij de aangevraagde subsidie €20,000 (36%) bedraagt.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000
Totale projectbegroting€ 55.200

Tijdlijn

Startdatum1-7-2023
Einddatum31-12-2023
Subsidiejaar2023

Partners & Locaties

Projectpartners

  • BoostPhysics B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

MIT Haalbaarheid

Natuurbeheer op alternatieve brandstoffen

Rotink onderzoekt de haalbaarheid van duurzame natuurbeheersystemen op alternatieve brandstoffen om te voldoen aan strengere milieuregels en de toenemende vraag naar schone machines.

€ 17.417
MIT Haalbaarheid

Currency Exchange Algorithm

Globadyme ontwikkelt een geïntegreerd platform voor betalingsverwerking om transactiekosten met 50% te verlagen en AI te gebruiken voor efficiënte valutaconversies.

€ 19.950
MIT Haalbaarheid

Unikee

MQD BV onderzoekt een tokenomics-oplossing voor NFT-transacties om de traceerbaarheid van producten te verbeteren en namaak en illegale wederverkoop te bestrijden.

€ 20.000
MIT Haalbaarheid

Active Aerodynamics

Het project onderzoekt de haalbaarheid van actieve aerodynamische systemen voor het F22-model om prestaties te verbeteren en brandstofverbruik te verlagen.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

MIT R&D Samenwerking

Ontwikkeling Car Body Inspector

Het project ontwikkelt een "Car Body Inspector" die voertuigen in 10 seconden objectief op schade inspecteert, wat leidt tot tijdswinst, kostenreductie en verhoogde veiligheid.

€ 194.408
MIT R&D Samenwerking

Ontwikkeling Car Body Inspector

Het project ontwikkelt een Car Body Inspector voor snelle, objectieve schade-inspecties van voertuigen, ter verbetering van veiligheid en kostenbeheersing.

€ 194.408