AutoDamageDetect
BoostPhysics ontwikkelt AutoDamageDetect om automatisch schade aan rijhulpsystemen te detecteren en rapporteren, ter verbetering van verkeersveiligheid.
Projectdetails
Inleiding
Het probleem dat wordt aangepakt is het hoge aantal schades tijdens het manoeuvreren met zware, commerciële voertuigen zoals truck-trailercombinaties. De Brabantse transporteurs waarmee het Tilburgse BoostPhysics heeft gevalideerd, hebben eerder geprobeerd dit significante probleem op te lossen met diverse rijhulpsystemen, echter zonder het gewenste resultaat.
Probleemomschrijving
Het grootste probleem dat collectief wordt ervaren, is dat de sensoren kapot gaan of incorrect zijn georiënteerd door schade aan de bumper van het voertuig. Deze schades worden vaak niet gerapporteerd. Hierdoor daalt de betrouwbaarheid van het rijhulpsysteem, waardoor er minder schades worden voorkomen.
Chauffeurs zouden de schades moeten rapporteren, echter gebeurt dit in de praktijk amper of niet. De chauffeur heeft de schade niet door of meldt de schade bewust niet vanwege diverse beweegredenen.
Oplossing
Om het omschreven probleem te kunnen oplossen, is BoostPhysics voornemens om nieuwe technologie genaamd ‘AutoDamageDetect’ te ontwikkelen.
Functies van AutoDamageDetect
- AutoDamageDetect verbetert de betrouwbaarheid van rijhulpsystemen door schades aan de sensoren automatisch te detecteren.
- Het genereert automatisch schaderapportages en levert deze af bij de transporteur.
Het is de intentie om AutoDamageDetect primair als losstaand product te ontwikkelen voor verkoop aan fabrikanten van rijhulpsystemen. Secundair kan AutoDamageDetect intern worden gebruikt in het eigen rijhulpsysteem van BoostPhysics, genaamd Trailersync Sense®.
Impact op verkeersveiligheid
Met de toevoeging van AutoDamageDetect aan rijhulpsystemen voor truck-trailercombinaties en andere voertuigen wordt de betrouwbaarheid en levensduur van deze systemen verbeterd. Hierdoor draagt AutoDamageDetect bij aan het doel van de rijhulpsystemen, namelijk het verbeteren van de verkeersveiligheid door zoveel mogelijk ongevallen te voorkomen.
Projectuitvoering
In het huidige project zal BoostPhysics een technische en financiële haalbaarheidsstudie uitvoeren en een proefopstelling middels experimentele ontwikkeling bouwen.
Verwachte resultaten
De verwachte resultaten zijn:
- Een goed onderbouwde conclusie over de technische en financiële haalbaarheid van AutoDamageDetect.
- Een bruikbaar eerste prototype dat gebruikt kan worden ter verdere commerciële verkenning van de technologie.
De verwachting is dat er met AutoDamageDetect een significante impact kan worden gemaakt in de reductie van het aantal verkeersongevallen en (manoeuvreer)schades.
Begroting
Het project heeft een totale begroting van €55,200 (100%). Door BoostPhysics wordt er een eigen bijdrage geleverd van €35,200 (64%), waarbij de aangevraagde subsidie €20,000 (36%) bedraagt.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Totale projectbegroting | € 55.200 |
Tijdlijn
Startdatum | 1-7-2023 |
Einddatum | 31-12-2023 |
Subsidiejaar | 2023 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- BoostPhysics B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Natuurbeheer op alternatieve brandstoffenRotink onderzoekt de haalbaarheid van duurzame natuurbeheersystemen op alternatieve brandstoffen om te voldoen aan strengere milieuregels en de toenemende vraag naar schone machines. | MIT Haalbaarheid | € 17.417 | 2023 | Details |
Currency Exchange AlgorithmGlobadyme ontwikkelt een geïntegreerd platform voor betalingsverwerking om transactiekosten met 50% te verlagen en AI te gebruiken voor efficiënte valutaconversies. | MIT Haalbaarheid | € 19.950 | 2023 | Details |
UnikeeMQD BV onderzoekt een tokenomics-oplossing voor NFT-transacties om de traceerbaarheid van producten te verbeteren en namaak en illegale wederverkoop te bestrijden. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2023 | Details |
Active AerodynamicsHet project onderzoekt de haalbaarheid van actieve aerodynamische systemen voor het F22-model om prestaties te verbeteren en brandstofverbruik te verlagen. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2023 | Details |
Natuurbeheer op alternatieve brandstoffen
Rotink onderzoekt de haalbaarheid van duurzame natuurbeheersystemen op alternatieve brandstoffen om te voldoen aan strengere milieuregels en de toenemende vraag naar schone machines.
Currency Exchange Algorithm
Globadyme ontwikkelt een geïntegreerd platform voor betalingsverwerking om transactiekosten met 50% te verlagen en AI te gebruiken voor efficiënte valutaconversies.
Unikee
MQD BV onderzoekt een tokenomics-oplossing voor NFT-transacties om de traceerbaarheid van producten te verbeteren en namaak en illegale wederverkoop te bestrijden.
Active Aerodynamics
Het project onderzoekt de haalbaarheid van actieve aerodynamische systemen voor het F22-model om prestaties te verbeteren en brandstofverbruik te verlagen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Ontwikkeling Car Body InspectorHet project ontwikkelt een "Car Body Inspector" die voertuigen in 10 seconden objectief op schade inspecteert, wat leidt tot tijdswinst, kostenreductie en verhoogde veiligheid. | MIT R&D Samenwerking | € 194.408 | 2023 | Details |
Ontwikkeling Car Body InspectorHet project ontwikkelt een Car Body Inspector voor snelle, objectieve schade-inspecties van voertuigen, ter verbetering van veiligheid en kostenbeheersing. | MIT R&D Samenwerking | € 194.408 | 2023 | Details |
Ontwikkeling Car Body Inspector
Het project ontwikkelt een "Car Body Inspector" die voertuigen in 10 seconden objectief op schade inspecteert, wat leidt tot tijdswinst, kostenreductie en verhoogde veiligheid.
Ontwikkeling Car Body Inspector
Het project ontwikkelt een Car Body Inspector voor snelle, objectieve schade-inspecties van voertuigen, ter verbetering van veiligheid en kostenbeheersing.