SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters
ProjectenRegelingenAnalyses

AI Learning Game

Een educatieve stealth/hacking game ontwikkelen die spelers bewust maakt van cybercrime en AI, terwijl ze leren samenwerken met een AI-getrainde co-op speler op hun eigen niveau.

Subsidie
€ 20.000
2021

Projectdetails

Inleiding

Cyberveiligheid wordt hedendaags een steeds groter probleem en is niet alleen meer een zaak van bedrijven; burgers krijgen in steeds toenemende mate met steeds ingewikkeldere cybertechnieken te maken.

Projectdoel

[Aanvrager/Partner] wil een educatieve stealth/hacking co-op game ontwikkelen waarbij spelers niet alleen bekend en bewust worden van de gevaren van cybercrime, maar ook door middel van het leren trainen van een mede-speler (de co-op speler) met behulp van AI (machine learning) beter begrijpen hoe de techniek achter AI in zijn werk gaat en wat de daar de gevaren van zijn.

Unieke Kans

Een dergelijke combinatie van een leuk uitdagend spel met educatieve waarde op het gebied van cybercrime en AI bestaat niet en daarin zien wij een kans.

Eindproduct

Het beoogde eindproduct is een educatieve game waarbij een niet-technische speler met behulp van Artificial Intelligence strategie leert om een co-op speler binnen een stealth/hacking game te trainen die zowel beide rollen (stealth/hacker) kan vervullen en kan samenwerken met een human player.

AI Getrainde Co-op Speler

Deze AI-getrainde co-op speler heeft meerdere intelligentieniveaus, waardoor de human player zijn match kan vinden en op deze manier uitgedaagd wordt op zijn spelniveau. Daarnaast leert de speler hoe een AI getraind kan worden.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2021

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder

Land(en)

Netherlands

Inhoudsopgave

MIT Haalbaarheid

Subsidie tot € 20.000 voor mkb-ondernemingen om de technische en economische haalbaarheid van een innovatief product, proces of dienst te onderzoeken.

Bekijk regeling

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

ProjectRegelingBedragJaarActie

TableTop security journey

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een hybride multi-player CMS-omgeving voor teamgerichte cyber security interventies en scenario-trainingen.

Mkb-innovati...€ 20.000
2022
Details

Unit2020 - AI i.c.m. menselijk handelen t.b.v. cybersecurity

Unit2020 ontwikkelt een scan voor cybersecurity-analyse in diverse sectoren en onderzoekt de rol van AI versus menselijke inspectie voor optimale beveiliging.

Mkb-innovati...€ 20.000
2023
Details

Analyse van psychologische veiligheid door middel van Serious Gaming

Het project richt zich op het analyseren van teams en organisaties via serious games, waarbij real life data wordt gebruikt om trainingen en verandertrajecten te verbeteren.

Mkb-innovati...€ 20.000
2023
Details

Virtual Personal Development Learning Platform

Het project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden.

Mkb-innovati...€ 20.000
2021
Details

Serious Surreal MMORPG

Yvora Game Studio onderzoekt de technische haalbaarheid van machine learning om uitdagend en dynamisch gedrag in games te creëren.

Mkb-innovati...€ 20.000
2021
Details
Mkb-innovati...

TableTop security journey

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een hybride multi-player CMS-omgeving voor teamgerichte cyber security interventies en scenario-trainingen.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2022
Details
Mkb-innovati...

Unit2020 - AI i.c.m. menselijk handelen t.b.v. cybersecurity

Unit2020 ontwikkelt een scan voor cybersecurity-analyse in diverse sectoren en onderzoekt de rol van AI versus menselijke inspectie voor optimale beveiliging.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2023
Details
Mkb-innovati...

Analyse van psychologische veiligheid door middel van Serious Gaming

Het project richt zich op het analyseren van teams en organisaties via serious games, waarbij real life data wordt gebruikt om trainingen en verandertrajecten te verbeteren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2023
Details
Mkb-innovati...

Virtual Personal Development Learning Platform

Het project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2021
Details
Mkb-innovati...

Serious Surreal MMORPG

Yvora Game Studio onderzoekt de technische haalbaarheid van machine learning om uitdagend en dynamisch gedrag in games te creëren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren Haalbaarheid
€ 20.000
2021
Details

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

ProjectRegelingBedragJaarActie

AI generated v-learning content

Meta-Skills ontwikkelt AI-gestuurde simulaties voor professionele trainingen, gericht op cruciale communicatie in uitdagende situaties.

1.1 - Het ve...€ 432.543
2023
Details

Take 5 technologische innovaties voor leiderschapsgame

Take 5 is een mobiel leiderschapsspel dat AI gebruikt voor adaptieve training, waarbij spelers in vijf minuten vaardigheden oefenen en direct toepassen in realistische situaties.

Mkb-innovati...€ 122.500
2019
Details

Machine Learning for Offensive Computer Security

The Malfoy project explores the application of machine learning in offensive security to identify vulnerabilities and develop innovative defenses against evolving cyber threats.

ERC Consolid...€ 1.962.000
2023
Details

AI Fuzzing Technologie

Het project ontwikkelt een geïntegreerde Fuzzing Stack om de beveiliging van embedded software in diverse apparaten te verbeteren, met als doel efficiëntere en veiligere producten te creëren.

Mkb-innovati...€ 208.320
2021
Details

Privacy-bestendige AI-gedreven platform voor teamsamenstelling en mentoring in de freelance economy

Samenwerking aan een privacybestendige AI-toepassing voor het samenstellen van teams en mentorrelaties in de freelance-economie, gericht op het voorkomen van bias.

Mkb-innovati...€ 186.900
2023
Details
1.1 - Het ve...

AI generated v-learning content

Meta-Skills ontwikkelt AI-gestuurde simulaties voor professionele trainingen, gericht op cruciale communicatie in uitdagende situaties.

1.1 - Het versterken van de onderzoeks- en innovatiecapaciteit en de invoering van geavanceerde technologieën
€ 432.543
2023
Details
Mkb-innovati...

Take 5 technologische innovaties voor leiderschapsgame

Take 5 is een mobiel leiderschapsspel dat AI gebruikt voor adaptieve training, waarbij spelers in vijf minuten vaardigheden oefenen en direct toepassen in realistische situaties.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 122.500
2019
Details
ERC Consolid...

Machine Learning for Offensive Computer Security

The Malfoy project explores the application of machine learning in offensive security to identify vulnerabilities and develop innovative defenses against evolving cyber threats.

ERC Consolidator Grant
€ 1.962.000
2023
Details
Mkb-innovati...

AI Fuzzing Technologie

Het project ontwikkelt een geïntegreerde Fuzzing Stack om de beveiliging van embedded software in diverse apparaten te verbeteren, met als doel efficiëntere en veiligere producten te creëren.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 208.320
2021
Details
Mkb-innovati...

Privacy-bestendige AI-gedreven platform voor teamsamenstelling en mentoring in de freelance economy

Samenwerking aan een privacybestendige AI-toepassing voor het samenstellen van teams en mentorrelaties in de freelance-economie, gericht op het voorkomen van bias.

Mkb-innovatiestimulering Topsectoren R&D Samenwerking
€ 186.900
2023
Details

SubsidieMeesters logoSubsidieMeesters

Vind en verken subsidieprojecten in Nederland en Europa.

Links

  • Projecten
  • Regelingen
  • Analyses

Suggesties

Heb je ideeën voor nieuwe features of verbeteringen?

Deel je suggestie
© 2025 SubsidieMeesters. Alle rechten voorbehouden.