Treehouse Energy Onbalans eTruck Smart Charging
Treehouse Energy onderzoekt de haalbaarheid van een smart charging oplossing voor eTrucks, gericht op de onbalansmarkt en logistieke bedrijven.
Projectdetails
Inleiding
Treehouse Energy wil in dit haalbaarheidsproject een nieuw product onderzoeken op zowel technische als economische haalbaarheid.
Productomschrijving
Het nieuwe product betreft een oplossing voor smart charging die tussen de centrale backend module en de charging infrastructuur in staat.
Unieke Positionering
De unieke positionering zorgt voor een zowel EV-, laadinfra- als backend agnostische oplossing. Ongeacht het type hard- en software kan gebruik worden gemaakt van deze oplossing.
Doelgroep
De oplossing is speciaal gericht op heavy duty charging (eTrucks) en is gericht op de B2B markt voor logistieke bedrijven met zwaar elektrisch vervoer.
Focus van het Onderzoek
De focus in dit haalbaarheidsonderzoek ligt op de onbalansmarkt in combinatie met het volume van de netaansluiting van de transporteur.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Totale projectbegroting | € 51.000 |
Tijdlijn
Startdatum | 1-5-2023 |
Einddatum | 30-4-2024 |
Subsidiejaar | 2023 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Treehouse Energypenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
HAALBAARHEIDSSTUDIE NAAR EEN BI-DIRECTIONEEL CHARGING CONTROLBOARD VOOR PUBLIEKE LAADPALENDit project onderzoekt de haalbaarheid van een bi-directioneel laadcontroller voor publieke laadpalen, gericht op slim laden van EV's ter ondersteuning van het elektriciteitsnet. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
“Intelligent load system”Het project onderzoekt de haalbaarheid van een systeem voor het aansturen van laadpalen met lokaal duurzame energie. | Mkb-innovati... | € 19.740 | 2023 | Details |
Elektrificatie kiptrailerHet project onderzoekt de haalbaarheid van een elektrische module voor kiptrailers om duurzame technologie te bevorderen en de vervuiling door dieselmotoren in de recyclebranche te verminderen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek inductielaadoplossing voor LEVs in de emissieloze stadslogistiekTILER ontwikkelt een schaalbare, universele laadoplossing voor licht elektrische vrachtvoertuigen, gericht op gebruiksgemak en betrouwbaarheid in de openbare ruimte. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Haalbaarheidsonderz. lokale waterstofclusters van opwek, opslag en tankstation tbv (zwaar) transportSummit Engineering onderzoekt de haalbaarheid van een schaalbare waterstofketen voor zwaar transport, gericht op duurzame energieproductie en zero-emissie vervoer. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
HAALBAARHEIDSSTUDIE NAAR EEN BI-DIRECTIONEEL CHARGING CONTROLBOARD VOOR PUBLIEKE LAADPALEN
Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een bi-directioneel laadcontroller voor publieke laadpalen, gericht op slim laden van EV's ter ondersteuning van het elektriciteitsnet.
“Intelligent load system”
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een systeem voor het aansturen van laadpalen met lokaal duurzame energie.
Elektrificatie kiptrailer
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een elektrische module voor kiptrailers om duurzame technologie te bevorderen en de vervuiling door dieselmotoren in de recyclebranche te verminderen.
Haalbaarheidsonderzoek inductielaadoplossing voor LEVs in de emissieloze stadslogistiek
TILER ontwikkelt een schaalbare, universele laadoplossing voor licht elektrische vrachtvoertuigen, gericht op gebruiksgemak en betrouwbaarheid in de openbare ruimte.
Haalbaarheidsonderz. lokale waterstofclusters van opwek, opslag en tankstation tbv (zwaar) transport
Summit Engineering onderzoekt de haalbaarheid van een schaalbare waterstofketen voor zwaar transport, gericht op duurzame energieproductie en zero-emissie vervoer.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Elke E-truck Verdient een LadingHet project ontwikkelt een netonafhankelijke laadfaciliteit voor E-trucks, gebruikmakend van lokale, fossielvrije energiebronnen. | 2.2 - Bevord... | € 593.121 | 2024 | Details |
TOTAL E-GRIDHet project ontwikkelt een schaalbare oplossing voor de elektrificatie van de logistieke sector, met een dynamisch laadplein dat efficiëntie en laadervaring optimaliseert voor e-Trucks. | Mkb-innovati... | € 102.012 | 2021 | Details |
SMESH Powertrain TruckDit project ontwikkelt een innovatief platform met een efficiënte powertrain en SMESH-technologie om de acceptatie van alternatieve brandstoffen in de transportsector te versnellen. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2018 | Details |
Dynamische aansturing laadpunten elektrische voertuigenHero Balancer en Blue Current ontwikkelen een totaaloplossing voor dynamisch energiebeheer in gebouwen, gericht op het optimaliseren van laadpunten en warmtepompen om kosten te verlagen. | Mkb-innovati... | € 185.220 | 2018 | Details |
Smart Charging Pilot op transformator niveauDit DEI-project valideert een nieuwe smart charging technologie voor het efficiënt bundelen van laadpalen, om congestie te voorkomen en het opladen van EV's te versnellen. | Demonstratie... | € 394.835 | Onbekend | Details |
Elke E-truck Verdient een Lading
Het project ontwikkelt een netonafhankelijke laadfaciliteit voor E-trucks, gebruikmakend van lokale, fossielvrije energiebronnen.
TOTAL E-GRID
Het project ontwikkelt een schaalbare oplossing voor de elektrificatie van de logistieke sector, met een dynamisch laadplein dat efficiëntie en laadervaring optimaliseert voor e-Trucks.
SMESH Powertrain Truck
Dit project ontwikkelt een innovatief platform met een efficiënte powertrain en SMESH-technologie om de acceptatie van alternatieve brandstoffen in de transportsector te versnellen.
Dynamische aansturing laadpunten elektrische voertuigen
Hero Balancer en Blue Current ontwikkelen een totaaloplossing voor dynamisch energiebeheer in gebouwen, gericht op het optimaliseren van laadpunten en warmtepompen om kosten te verlagen.
Smart Charging Pilot op transformator niveau
Dit DEI-project valideert een nieuwe smart charging technologie voor het efficiënt bundelen van laadpalen, om congestie te voorkomen en het opladen van EV's te versnellen.