Reducing energy consumption by automatic vehicle balancing

Het project onderzoekt de haalbaarheid van automatische rijhoogtebalancering om de uitstoot van conventionele voertuigen te verlagen en de actieradius van elektrische voertuigen te vergroten.

Subsidie
€ 20.000
2020

Projectdetails

Inleiding

Door de uitbraak van pandemieën als coronavirus worden maskers vooral gebruikt om de verspreiding van het virus tegen te gaan. Dat komt omdat virussen, zoals coronavirussen, worden verspreid via de luchtstroom: adem uit van de ene persoon en adem in de andere.

Huidige situatie

Volgens het rapport van het Landelijk Consortium Hulpmiddelen (LCH) heeft Nederland voor 2021 meer dan 50 miljoen stuks wegwerpmaskers nodig. Dit kost meer dan 57 miljard euro en resulteert in 400 ton medisch afval.

Innovatief idee

Als we de ademluchtstroom voor elke persoon in een gebied precies kunnen regelen, betekent dit dat we de verspreiding van virussen kunnen beheersen. Zo zouden we "maskervrije" gebieden kunnen creëren waar mensen geen maskers hoeven te dragen.

Doel van het project

Dit project ziet op het toetsen van de technische en economische haalbaarheid van dit idee.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2020

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Tractive Suspension BV.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Reducing energy consumption by automatic vehicle balancing

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van automatische rijhoogtebalancering om energieverbruik en uitstoot van voertuigen te verlagen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Treehouse Energy Onbalans eTruck Smart Charging

Het project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een agnostische smart charging oplossing voor heavy duty eTrucks, gericht op B2B logistieke bedrijven.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek ontwikkeling modulaire elektrische aandrijving voor lichtere toepassingen

Wierda Hybrid Technologies B.V. onderzoekt de haalbaarheid van het elektrificeren van lichte toepassingen om bij te dragen aan de Green Deal Europe en de doelstelling van klimaatneutraliteit in 2050.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Compact plug and play waterstof aangedreven e-drivesysteem voor 4x4 SUV-voertuigen

HFX ontwikkelt een compact plug and play waterstof e-drivesysteem voor oudere SUV's om deze te upcyclen naar duurzame voertuigen en zo bij te dragen aan emissievrije mobiliteit in steden.

€ 20.000
Mkb-innovati...

ROLSTOELVERVOER IN 100% ELEKTRISCHE AUTO'S

Dit project richt zich op het uitvoeren van een haalbaarheidsstudie voor rolstoelvervoer in elektrische voertuigen, inclusief een proof of concept en marktonderzoek naar behoefte en businesscase.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Modulair EV-platform voor een driewielig stadsvoertuig in opkomende landen.

Dit project ontwikkelt een modulaire, duurzame elektrische rickshaw met zonne-energie en geavanceerde technologieën om last-mile mobiliteit in opkomende landen te verbeteren en banen te creëren.

€ 200.000
Mkb-innovati...

Modulair EV-platform voor een driewielig stadsvoertuig in opkomende landen.

Dit project ontwikkelt een modulaire, duurzame elektrische rickshaw voor opkomende landen, gericht op last-mile mobiliteit en energie-efficiëntie.

€ 200.000
Mkb-innovati...

Actief volledig elektromagnetisch energieleverende voertuigvering

Ontwikkeling van een modulair ophangingsplatform voor bestelauto's met actieve elektromagnetische en luchtvering, gericht op betaalbaarheid, duurzaamheid en energie-efficiëntie.

€ 350.000
Mkb-innovati...

i-Trac

Het project ontwikkelt een elektrisch platform, i-Trac, voor mobiele werktuigen dat CO2- en stikstofuitstoot vermindert en binnen 24 maanden een prototype op TRL7 moet opleveren.

€ 198.450
Mkb-innovati...

Ontwikkeling platform voor lichtgewicht elektrische voertuigen

Het project ontwikkelt een generiek, lichtgewicht platform voor elektrische voertuigen om snel en kosteneffectief in te spelen op de groeiende vraag naar klantspecifieke modellen.

€ 183.680