Reducing energy consumption by automatic vehicle balancing
Het project onderzoekt de haalbaarheid van automatische rijhoogtebalancering om de uitstoot van conventionele voertuigen te verlagen en de actieradius van elektrische voertuigen te vergroten.
Projectdetails
Inleiding
Door de uitbraak van pandemieën als coronavirus worden maskers vooral gebruikt om de verspreiding van het virus tegen te gaan. Dat komt omdat virussen, zoals coronavirussen, worden verspreid via de luchtstroom: adem uit van de ene persoon en adem in de andere.
Huidige situatie
Volgens het rapport van het Landelijk Consortium Hulpmiddelen (LCH) heeft Nederland voor 2021 meer dan 50 miljoen stuks wegwerpmaskers nodig. Dit kost meer dan 57 miljard euro en resulteert in 400 ton medisch afval.
Innovatief idee
Als we de ademluchtstroom voor elke persoon in een gebied precies kunnen regelen, betekent dit dat we de verspreiding van virussen kunnen beheersen. Zo zouden we "maskervrije" gebieden kunnen creëren waar mensen geen maskers hoeven te dragen.
Doel van het project
Dit project ziet op het toetsen van de technische en economische haalbaarheid van dit idee.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Tractive Suspension BV.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Reducing energy consumption by automatic vehicle balancingDit project onderzoekt de haalbaarheid van automatische rijhoogtebalancering om energieverbruik en uitstoot van voertuigen te verlagen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Treehouse Energy Onbalans eTruck Smart ChargingHet project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een agnostische smart charging oplossing voor heavy duty eTrucks, gericht op B2B logistieke bedrijven. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek ontwikkeling modulaire elektrische aandrijving voor lichtere toepassingenWierda Hybrid Technologies B.V. onderzoekt de haalbaarheid van het elektrificeren van lichte toepassingen om bij te dragen aan de Green Deal Europe en de doelstelling van klimaatneutraliteit in 2050. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Compact plug and play waterstof aangedreven e-drivesysteem voor 4x4 SUV-voertuigenHFX ontwikkelt een compact plug and play waterstof e-drivesysteem voor oudere SUV's om deze te upcyclen naar duurzame voertuigen en zo bij te dragen aan emissievrije mobiliteit in steden. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
ROLSTOELVERVOER IN 100% ELEKTRISCHE AUTO'SDit project richt zich op het uitvoeren van een haalbaarheidsstudie voor rolstoelvervoer in elektrische voertuigen, inclusief een proof of concept en marktonderzoek naar behoefte en businesscase. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Reducing energy consumption by automatic vehicle balancing
Dit project onderzoekt de haalbaarheid van automatische rijhoogtebalancering om energieverbruik en uitstoot van voertuigen te verlagen.
Treehouse Energy Onbalans eTruck Smart Charging
Het project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een agnostische smart charging oplossing voor heavy duty eTrucks, gericht op B2B logistieke bedrijven.
Haalbaarheidsonderzoek ontwikkeling modulaire elektrische aandrijving voor lichtere toepassingen
Wierda Hybrid Technologies B.V. onderzoekt de haalbaarheid van het elektrificeren van lichte toepassingen om bij te dragen aan de Green Deal Europe en de doelstelling van klimaatneutraliteit in 2050.
Compact plug and play waterstof aangedreven e-drivesysteem voor 4x4 SUV-voertuigen
HFX ontwikkelt een compact plug and play waterstof e-drivesysteem voor oudere SUV's om deze te upcyclen naar duurzame voertuigen en zo bij te dragen aan emissievrije mobiliteit in steden.
ROLSTOELVERVOER IN 100% ELEKTRISCHE AUTO'S
Dit project richt zich op het uitvoeren van een haalbaarheidsstudie voor rolstoelvervoer in elektrische voertuigen, inclusief een proof of concept en marktonderzoek naar behoefte en businesscase.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Modulair EV-platform voor een driewielig stadsvoertuig in opkomende landen.Dit project ontwikkelt een modulaire, duurzame elektrische rickshaw met zonne-energie en geavanceerde technologieën om last-mile mobiliteit in opkomende landen te verbeteren en banen te creëren. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2020 | Details |
Modulair EV-platform voor een driewielig stadsvoertuig in opkomende landen.Dit project ontwikkelt een modulaire, duurzame elektrische rickshaw voor opkomende landen, gericht op last-mile mobiliteit en energie-efficiëntie. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2020 | Details |
Actief volledig elektromagnetisch energieleverende voertuigveringOntwikkeling van een modulair ophangingsplatform voor bestelauto's met actieve elektromagnetische en luchtvering, gericht op betaalbaarheid, duurzaamheid en energie-efficiëntie. | Mkb-innovati... | € 350.000 | 2020 | Details |
i-TracHet project ontwikkelt een elektrisch platform, i-Trac, voor mobiele werktuigen dat CO2- en stikstofuitstoot vermindert en binnen 24 maanden een prototype op TRL7 moet opleveren. | Mkb-innovati... | € 198.450 | 2023 | Details |
Ontwikkeling platform voor lichtgewicht elektrische voertuigenHet project ontwikkelt een generiek, lichtgewicht platform voor elektrische voertuigen om snel en kosteneffectief in te spelen op de groeiende vraag naar klantspecifieke modellen. | Mkb-innovati... | € 183.680 | 2015 | Details |
Modulair EV-platform voor een driewielig stadsvoertuig in opkomende landen.
Dit project ontwikkelt een modulaire, duurzame elektrische rickshaw met zonne-energie en geavanceerde technologieën om last-mile mobiliteit in opkomende landen te verbeteren en banen te creëren.
Modulair EV-platform voor een driewielig stadsvoertuig in opkomende landen.
Dit project ontwikkelt een modulaire, duurzame elektrische rickshaw voor opkomende landen, gericht op last-mile mobiliteit en energie-efficiëntie.
Actief volledig elektromagnetisch energieleverende voertuigvering
Ontwikkeling van een modulair ophangingsplatform voor bestelauto's met actieve elektromagnetische en luchtvering, gericht op betaalbaarheid, duurzaamheid en energie-efficiëntie.
i-Trac
Het project ontwikkelt een elektrisch platform, i-Trac, voor mobiele werktuigen dat CO2- en stikstofuitstoot vermindert en binnen 24 maanden een prototype op TRL7 moet opleveren.
Ontwikkeling platform voor lichtgewicht elektrische voertuigen
Het project ontwikkelt een generiek, lichtgewicht platform voor elektrische voertuigen om snel en kosteneffectief in te spelen op de groeiende vraag naar klantspecifieke modellen.