Cross-platform multimedia systeem

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een nieuw cross-platform multimedia systeem voor het ontwikkelen van VR, AR, computer- en mobiele games, en console-applicaties.

Subsidie
€ 20.000
2020

Projectdetails

Inleiding

Wij zien kansen voor het programmeren/verwerkelijken van videogameprojecten op verschillende fronten (platforms): VR, AR, computer games, mobile games en consoles (zoals Playstation, Xbox, Nintendo Switch). Je hebt een goede game engine nodig voor het ondersteunen van deze technische uitdagingen.

Bestaande Game Engines

Er bestaan reeds game engines hiervoor. De bekendste is “Unity”, daarnaast is er ook een open source variant “Godot”. Geen van deze bestaande game engines is echter toereikend voor complete cross-overs, vandaar dit onderzoek naar het verwerkelijken van mijn eigen oplossing: een nieuw cross-platform multimedia systeem.

Doelstelling van het Project

Het beoogde eindproduct is een nieuw software-technisch multimedia systeem welke het mogelijk maakt om ervaringen en applicaties voor VR, AR, computer games, mobile games én consoles te ontwikkelen. Maar ook om houvast te geven voor het ontwikkelen van innoverende softwareproducten waarvoor bijvoorbeeld VR of AR nodig is, buiten de toepassing van videogames om.

Onderzoek naar Haalbaarheid

De doelstelling van onderhavig project is de haalbaarheid van het voorgenomen software-technische multimedia systeem te onderzoeken. Dit betreft zowel de technische als de economische haalbaarheid.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2020

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

XR Game engine

Het project ontwikkelt een XR game engine die conceptontwikkelaars in de zorg ondersteunt bij het integreren van AR, VR en fysieke objecten zonder technische kennis, om interactieve ervaringen te creëren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Onderzoek naar technisch nieuwe manieren voor MODDING support van games

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een cross-platform modding framework voor games, gericht op het creëren van een modding community en het verlengen van de levensduur van games met User Generated Content.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Onderzoek naar technisch nieuwe manieren voor MODDING support van games

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een cross-platform modding framework voor het creëren en delen van gamecontent door spelers.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Middleware as a Service

Triangle Studios ontwikkelt een middleware game pipeline om andere ontwikkelaars te ondersteunen bij de integratie van nieuwe consoles en AR/VR devices, anticiperend op toenemende vraag naar deze diensten.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Port Product Software

Het project onderzoekt de haalbaarheid van software die computer videospellen omzet naar consoles zoals Playstation, Xbox en Nintendo, met focus op technische, financiële en wettelijke aspecten.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Samenwerken in een full immersive VR-omgeving

Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.

€ 197.860
Mkb-innovati...

3D Augmented Reality CMS

Het project ontwikkelt een platformonafhankelijk 3D AR-CMS om de klantreis te verbeteren en de beschikbaarheid van 3D content te vergroten, met economische waarde en samenwerking tussen diverse partners.

€ 199.920
EIC Accelerator

The virtual sound platform of the future

Developing a revolutionary cloud-based sound simulation platform that utilizes wave-based methods to enhance product design and virtual environments, achieving speeds 100-1000x faster than current technologies.

€ 2.500.000