Cross-platform multimedia systeem
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een nieuw cross-platform multimedia systeem voor het ontwikkelen van VR, AR, computer- en mobiele games, en console-applicaties.
Projectdetails
Inleiding
Wij zien kansen voor het programmeren/verwerkelijken van videogameprojecten op verschillende fronten (platforms): VR, AR, computer games, mobile games en consoles (zoals Playstation, Xbox, Nintendo Switch). Je hebt een goede game engine nodig voor het ondersteunen van deze technische uitdagingen.
Bestaande Game Engines
Er bestaan reeds game engines hiervoor. De bekendste is “Unity”, daarnaast is er ook een open source variant “Godot”. Geen van deze bestaande game engines is echter toereikend voor complete cross-overs, vandaar dit onderzoek naar het verwerkelijken van mijn eigen oplossing: een nieuw cross-platform multimedia systeem.
Doelstelling van het Project
Het beoogde eindproduct is een nieuw software-technisch multimedia systeem welke het mogelijk maakt om ervaringen en applicaties voor VR, AR, computer games, mobile games én consoles te ontwikkelen. Maar ook om houvast te geven voor het ontwikkelen van innoverende softwareproducten waarvoor bijvoorbeeld VR of AR nodig is, buiten de toepassing van videogames om.
Onderzoek naar Haalbaarheid
De doelstelling van onderhavig project is de haalbaarheid van het voorgenomen software-technische multimedia systeem te onderzoeken. Dit betreft zowel de technische als de economische haalbaarheid.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
XR Game engineHet project ontwikkelt een XR game engine die conceptontwikkelaars in de zorg ondersteunt bij het integreren van AR, VR en fysieke objecten zonder technische kennis, om interactieve ervaringen te creëren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Onderzoek naar technisch nieuwe manieren voor MODDING support van gamesHet project onderzoekt de haalbaarheid van een cross-platform modding framework voor games, gericht op het creëren van een modding community en het verlengen van de levensduur van games met User Generated Content. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Onderzoek naar technisch nieuwe manieren voor MODDING support van gamesHet project onderzoekt de haalbaarheid van een cross-platform modding framework voor het creëren en delen van gamecontent door spelers. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Middleware as a ServiceTriangle Studios ontwikkelt een middleware game pipeline om andere ontwikkelaars te ondersteunen bij de integratie van nieuwe consoles en AR/VR devices, anticiperend op toenemende vraag naar deze diensten. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Port Product SoftwareHet project onderzoekt de haalbaarheid van software die computer videospellen omzet naar consoles zoals Playstation, Xbox en Nintendo, met focus op technische, financiële en wettelijke aspecten. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
XR Game engine
Het project ontwikkelt een XR game engine die conceptontwikkelaars in de zorg ondersteunt bij het integreren van AR, VR en fysieke objecten zonder technische kennis, om interactieve ervaringen te creëren.
Onderzoek naar technisch nieuwe manieren voor MODDING support van games
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een cross-platform modding framework voor games, gericht op het creëren van een modding community en het verlengen van de levensduur van games met User Generated Content.
Onderzoek naar technisch nieuwe manieren voor MODDING support van games
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een cross-platform modding framework voor het creëren en delen van gamecontent door spelers.
Middleware as a Service
Triangle Studios ontwikkelt een middleware game pipeline om andere ontwikkelaars te ondersteunen bij de integratie van nieuwe consoles en AR/VR devices, anticiperend op toenemende vraag naar deze diensten.
Port Product Software
Het project onderzoekt de haalbaarheid van software die computer videospellen omzet naar consoles zoals Playstation, Xbox en Nintendo, met focus op technische, financiële en wettelijke aspecten.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Samenwerken in een full immersive VR-omgevingVier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 197.860 | 2016 | Details |
3D Augmented Reality CMSHet project ontwikkelt een platformonafhankelijk 3D AR-CMS om de klantreis te verbeteren en de beschikbaarheid van 3D content te vergroten, met economische waarde en samenwerking tussen diverse partners. | Mkb-innovati... | € 199.920 | 2016 | Details |
The virtual sound platform of the futureDeveloping a revolutionary cloud-based sound simulation platform that utilizes wave-based methods to enhance product design and virtual environments, achieving speeds 100-1000x faster than current technologies. | EIC Accelerator | € 2.500.000 | 2023 | Details |
Samenwerken in een full immersive VR-omgeving
Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.
3D Augmented Reality CMS
Het project ontwikkelt een platformonafhankelijk 3D AR-CMS om de klantreis te verbeteren en de beschikbaarheid van 3D content te vergroten, met economische waarde en samenwerking tussen diverse partners.
The virtual sound platform of the future
Developing a revolutionary cloud-based sound simulation platform that utilizes wave-based methods to enhance product design and virtual environments, achieving speeds 100-1000x faster than current technologies.