Onderzoek naar technisch nieuwe manieren voor MODDING support van games
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een cross-platform modding framework voor games, gericht op het creëren van een modding community en het verlengen van de levensduur van games met User Generated Content.
Projectdetails
Inleiding
Het ontwikkelen van een cross-platform modding framework waarbij spelers de game zelf kunnen aanpassen en uitbreiden met User Generated Content (UGC) is een nieuwe ontwikkeling binnen de game-industrie. Momenteel zijn er geen goede oplossingen beschikbaar waarmee dit op een efficiënte manier kan worden gerealiseerd. [Aanvrager/Partner] wil met behulp van de MIT haalbaarheidssubsidie onderzoeken of het mogelijk is om een dergelijk modding framework te ontwikkelen dat kan worden toegepast op verschillende platforms en devices.
Doel van het Platform
Het platform dat [Aanvrager/Partner] wil ontwikkelen, richt zich op het creëren van een modding community waarbij spelers content kunnen maken en delen. Het doel is om de levensduur van de game te verlengen door middel van deze content, waardoor het economisch interessanter wordt voor gamestudio's. Het modding framework zal zowel op pc als op consoles moeten werken en zal de creatie van scripts en andere complexe content mogelijk maken.
Haalbaarheidsstudie
De haalbaarheidsstudie zal zich richten op het onderzoeken van de technische, economische en maatschappelijke haalbaarheid van het ontwikkelen van een cross-platform modding framework voor de game-industrie. Er zal worden gekeken naar:
- De technische mogelijkheden, beperkingen en uitdagingen van het ontwikkelen van het framework.
- De economische voordelen die het kan bieden.
- De impact van UGC op de game-ervaring.
- De maatschappelijke en ethische aspecten van het faciliteren van een modding community.
Conclusie
Het doel van de haalbaarheidsstudie is om te bepalen of het ontwikkelen van een cross-platform modding framework haalbaar is en welke stappen hiervoor nodig zijn.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2023 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Onderzoek naar technisch nieuwe manieren voor MODDING support van gamesHet project onderzoekt de haalbaarheid van een cross-platform modding framework voor het creëren en delen van gamecontent door spelers. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Cross-platform multimedia systeemHet project onderzoekt de haalbaarheid van een nieuw cross-platform multimedia systeem voor het ontwikkelen van VR, AR, computer- en mobiele games, en console-applicaties. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Platform onafhankelijke Augmented RealityHet project onderzoekt de haalbaarheid van een platformonafhankelijke Augmented Reality voor locatie gebaseerde stadsspellen, met als doel de toegankelijkheid en integratie voor >90% van de gebruikers te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
MIT Eyetracking ResearchHet project onderzoekt de haalbaarheid van eye-tracking technologie om games voor mensen met een beperking zelfstandig speelbaar te maken, met als doel een Proof of Concept te ontwikkelen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheid game-based app voor stimuleren samenwerking en co-creatie.Het project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een game-based app die samenwerking in multistakeholderprocessen bevordert via een waarde-gedreven methodologie. | Mkb-innovati... | € 19.988 | 2020 | Details |
Onderzoek naar technisch nieuwe manieren voor MODDING support van games
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een cross-platform modding framework voor het creëren en delen van gamecontent door spelers.
Cross-platform multimedia systeem
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een nieuw cross-platform multimedia systeem voor het ontwikkelen van VR, AR, computer- en mobiele games, en console-applicaties.
Platform onafhankelijke Augmented Reality
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een platformonafhankelijke Augmented Reality voor locatie gebaseerde stadsspellen, met als doel de toegankelijkheid en integratie voor >90% van de gebruikers te verbeteren.
MIT Eyetracking Research
Het project onderzoekt de haalbaarheid van eye-tracking technologie om games voor mensen met een beperking zelfstandig speelbaar te maken, met als doel een Proof of Concept te ontwikkelen.
Haalbaarheid game-based app voor stimuleren samenwerking en co-creatie.
Het project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een game-based app die samenwerking in multistakeholderprocessen bevordert via een waarde-gedreven methodologie.