Onderzoek naar technisch nieuwe manieren voor MODDING support van games

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een cross-platform modding framework voor het creëren en delen van gamecontent door spelers.

Subsidie
€ 20.000
2023

Projectdetails

Inleiding

Het ontwikkelen van een cross-platform modding framework waarbij spelers de game zelf kunnen aanpassen en uitbreiden met User Generated Content (UGC) is een nieuwe ontwikkeling binnen de game-industrie. Momenteel zijn er geen goede oplossingen beschikbaar waarmee dit op een efficiënte manier kan worden gerealiseerd.

Doel van het Project

Sassybot wil met behulp van de MIT haalbaarheidssubsidie onderzoeken of het mogelijk is om een dergelijk modding framework te ontwikkelen dat kan worden toegepast op verschillende platforms en devices.

Modding Community

Het platform dat Sassybot wil ontwikkelen, richt zich op het creëren van een modding community waarbij spelers content kunnen maken en delen. Het doel is om de levensduur van de game te verlengen door middel van deze content, waardoor het economisch interessanter wordt voor gamestudio's.

Technische Specificaties

Het modding framework zal zowel op pc als op consoles moeten werken en zal de creatie van scripts en andere complexe content mogelijk maken.

Haalbaarheidsstudie

De haalbaarheidsstudie zal zich richten op het onderzoeken van de technische, economische en maatschappelijke haalbaarheid van het ontwikkelen van een cross-platform modding framework voor de game-industrie.

Onderzoeksgebieden

Er zal worden gekeken naar de volgende aspecten:

  1. Technische mogelijkheden, beperkingen en uitdagingen van het ontwikkelen van het framework.
  2. Economische voordelen die het kan bieden.
  3. Impact van UGC op de game-ervaring.
  4. Maatschappelijke en ethische aspecten van het faciliteren van een modding community.

Conclusie

Het doel van de haalbaarheidsstudie is om te bepalen of het ontwikkelen van een cross-platform modding framework voor de game-industrie mogelijk en wenselijk is. Er zal geen ontwikkeling plaatsvinden tijdens deze studie; het gaat puur om het onderzoeken van de haalbaarheid en de mogelijkheden van het concept.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000
Totale projectbegroting€ 59.400

Tijdlijn

Startdatum1-5-2023
Einddatum29-2-2024
Subsidiejaar2023

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Sassybotpenvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Onderzoek naar technisch nieuwe manieren voor MODDING support van games

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een cross-platform modding framework voor games, gericht op het creëren van een modding community en het verlengen van de levensduur van games met User Generated Content.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Cross-platform multimedia systeem

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een nieuw cross-platform multimedia systeem voor het ontwikkelen van VR, AR, computer- en mobiele games, en console-applicaties.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheid game-based app voor stimuleren samenwerking en co-creatie.

Het project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een game-based app die samenwerking in multistakeholderprocessen bevordert via een waarde-gedreven methodologie.

€ 19.988
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek lichtgewicht no code game/experience omgeving voor routeapplicaties

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een low/no code ontwikkelomgeving voor het integreren van AR game-elementen in routeapplicaties, zodat gebruikers zelf content kunnen creëren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

100% FATPLAYER & PLATFORM

Het project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van de ontwikkeling van een multifunctioneel FATplayer-platform voor interactieve media, met als doel een marktrijp eindproduct te realiseren.

€ 20.000