Onderzoek naar technisch nieuwe manieren voor MODDING support van games
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een cross-platform modding framework voor het creëren en delen van gamecontent door spelers.
Projectdetails
Inleiding
Het ontwikkelen van een cross-platform modding framework waarbij spelers de game zelf kunnen aanpassen en uitbreiden met User Generated Content (UGC) is een nieuwe ontwikkeling binnen de game-industrie. Momenteel zijn er geen goede oplossingen beschikbaar waarmee dit op een efficiënte manier kan worden gerealiseerd.
Doel van het Project
Sassybot wil met behulp van de MIT haalbaarheidssubsidie onderzoeken of het mogelijk is om een dergelijk modding framework te ontwikkelen dat kan worden toegepast op verschillende platforms en devices.
Modding Community
Het platform dat Sassybot wil ontwikkelen, richt zich op het creëren van een modding community waarbij spelers content kunnen maken en delen. Het doel is om de levensduur van de game te verlengen door middel van deze content, waardoor het economisch interessanter wordt voor gamestudio's.
Technische Specificaties
Het modding framework zal zowel op pc als op consoles moeten werken en zal de creatie van scripts en andere complexe content mogelijk maken.
Haalbaarheidsstudie
De haalbaarheidsstudie zal zich richten op het onderzoeken van de technische, economische en maatschappelijke haalbaarheid van het ontwikkelen van een cross-platform modding framework voor de game-industrie.
Onderzoeksgebieden
Er zal worden gekeken naar de volgende aspecten:
- Technische mogelijkheden, beperkingen en uitdagingen van het ontwikkelen van het framework.
- Economische voordelen die het kan bieden.
- Impact van UGC op de game-ervaring.
- Maatschappelijke en ethische aspecten van het faciliteren van een modding community.
Conclusie
Het doel van de haalbaarheidsstudie is om te bepalen of het ontwikkelen van een cross-platform modding framework voor de game-industrie mogelijk en wenselijk is. Er zal geen ontwikkeling plaatsvinden tijdens deze studie; het gaat puur om het onderzoeken van de haalbaarheid en de mogelijkheden van het concept.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Totale projectbegroting | € 59.400 |
Tijdlijn
Startdatum | 1-5-2023 |
Einddatum | 29-2-2024 |
Subsidiejaar | 2023 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Sassybotpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Onderzoek naar technisch nieuwe manieren voor MODDING support van gamesHet project onderzoekt de haalbaarheid van een cross-platform modding framework voor games, gericht op het creëren van een modding community en het verlengen van de levensduur van games met User Generated Content. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Cross-platform multimedia systeemHet project onderzoekt de haalbaarheid van een nieuw cross-platform multimedia systeem voor het ontwikkelen van VR, AR, computer- en mobiele games, en console-applicaties. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheid game-based app voor stimuleren samenwerking en co-creatie.Het project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een game-based app die samenwerking in multistakeholderprocessen bevordert via een waarde-gedreven methodologie. | Mkb-innovati... | € 19.988 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek lichtgewicht no code game/experience omgeving voor routeapplicatiesHet project onderzoekt de haalbaarheid van een low/no code ontwikkelomgeving voor het integreren van AR game-elementen in routeapplicaties, zodat gebruikers zelf content kunnen creëren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
100% FATPLAYER & PLATFORMHet project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van de ontwikkeling van een multifunctioneel FATplayer-platform voor interactieve media, met als doel een marktrijp eindproduct te realiseren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Onderzoek naar technisch nieuwe manieren voor MODDING support van games
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een cross-platform modding framework voor games, gericht op het creëren van een modding community en het verlengen van de levensduur van games met User Generated Content.
Cross-platform multimedia systeem
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een nieuw cross-platform multimedia systeem voor het ontwikkelen van VR, AR, computer- en mobiele games, en console-applicaties.
Haalbaarheid game-based app voor stimuleren samenwerking en co-creatie.
Het project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een game-based app die samenwerking in multistakeholderprocessen bevordert via een waarde-gedreven methodologie.
Haalbaarheidsonderzoek lichtgewicht no code game/experience omgeving voor routeapplicaties
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een low/no code ontwikkelomgeving voor het integreren van AR game-elementen in routeapplicaties, zodat gebruikers zelf content kunnen creëren.
100% FATPLAYER & PLATFORM
Het project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van de ontwikkeling van een multifunctioneel FATplayer-platform voor interactieve media, met als doel een marktrijp eindproduct te realiseren.