Onderzoek geautomatiseerde runtime verificatie van games

Het project ontwikkelt geautomatiseerde performance tests voor kleine gamestudio's om sneller en efficiënter bugs op meerdere consoles op te sporen, wat leidt tot verbeterde gamekwaliteit en omzetgroei.

Subsidie
€ 20.000
2020

Projectdetails

Inleiding

Dit project richt zich op de ontwikkeling van performance gerichte geautomatiseerde tests. Op dit moment is het redelijk eenvoudig om een game uit te brengen voor meerdere consoles. Echter, als kleine gamestudio is het niet ondoenlijk om op alle consoles performance testen uit te voeren.

Technische Complexiteit

Het is technisch ook niet te doen als games technisch complex zijn; dat zijn de games van [Aanvrager/Partner] over het algemeen. Op dit moment heeft [Aanvrager/Partner], als één van de weinigen in Nederland, testen volledig geautomatiseerd voor de consoles. Men heeft ondervonden dat performance testing hier een integraal onderdeel van moet zijn, wil men het testen voor alle consoles realiseren.

Huidige Situatie

  • Er is geen standaard oplossing.
  • Er is geen maatwerkoplossing die dit doet.
  • Automatische performance testing is ook alleen weggelegd voor de grote game studio’s, zoals EA of Epic Games.

Voordelen van Geautomatiseerde Testing

Met geautomatiseerde performance testing kunnen tussentijds bugs (veel) sneller opgespoord worden. Bugs kunnen vaak worden gereproduceerd; dat wil je zo testen dat het situaties kan nabootsen. Hiervoor moeten de parameters ingesteld worden, zoals:

  1. Wat de refresh rate is (30 FPS? 60 FPS?)
  2. De AUTOSAVE files waarop je de test wil ontwikkelen.

Tijd- en Kostenbesparing

Als dit handmatig moet worden getest op ALLE consoles, is dat zowel op tijd- als op geld zeer intensief. Dit is een manier om sneller games te realiseren en om de game beter te maken. Het enige wat de speler ervan merkt, is dat studio bugs (veel) sneller opgelost worden. Voor kleine studio’s is dit essentieel voor een omzetgroei. Waar grote studio’s vele developers en designers op een bepaalde taak hebben, is het voor kleine studio’s cruciaal om efficiënt te werken.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2020

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

MIT Eyetracking Research

Het project onderzoekt de haalbaarheid van eye-tracking technologie om games voor mensen met een beperking zelfstandig speelbaar te maken, met als doel een Proof of Concept te ontwikkelen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

KI aangedreven no code testing automation

Yurik BV ontwikkelt een no-code testing automation platform dat softwarebedrijven helpt om met AI de testprocessen te automatiseren en tot 20% tijd te besparen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

ADVANCED AUTOMATED VR ANALYTICS

Het project ontwikkelt een VR-datacollectietool voor virtual testing om kostbare fouten vroegtijdig te identificeren en te herstellen, wat leidt tot verbeterde kwaliteit en duurzaamheid.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Onderzoek naar technisch nieuwe manieren voor MODDING support van games

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een cross-platform modding framework voor games, gericht op het creëren van een modding community en het verlengen van de levensduur van games met User Generated Content.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Cross-platform multimedia systeem

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een nieuw cross-platform multimedia systeem voor het ontwikkelen van VR, AR, computer- en mobiele games, en console-applicaties.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

ERC Starting...

Testing Program Analyzers Ad Absurdum

MirandaTesting aims to develop a systematic methodology for testing program analyzers to detect critical bugs, enhancing software reliability in safety-critical applications.

€ 1.499.991
Mkb-innovati...

Integrated Safety for Deeply Embedded Systems Software (ISAFE)

Het ISAFE-project ontwikkelt een geïntegreerde aanpak voor de kwalificatie van softwaretools in veiligheid kritische systemen, gericht op het voldoen aan veiligheidsstandaarden en het verbeteren van softwareontwikkeling.

€ 160.200
ERC Proof of...

Automated Synthesis of Certifiable Control Software for Autonomous Vehicles

CertiCar aims to develop a reliable, formally correct advanced collision avoidance system to enhance safety and reduce testing time for autonomous vehicle control software.

€ 150.000
Mkb-innovati...

Software Performance, Quality & Risks

mBrace ontwikkelt een parametriseerbare performance test suite voor software engineers om vroegtijdig performance en beveiligingsrisico's te monitoren, met validatie in pilotprojecten bij SIG.

€ 200.000