Haalbaarheidsonderzoek platform ontsluiting ketens
Zupr onderzoekt de haalbaarheid van een platform voor winkelketens om hun producten centraal online te beheren en toegankelijk te maken voor consumenten, ter democratisering van het retaillandschap.
Projectdetails
Inleiding
Zupr heeft zich met haar voorgaande producten en ontwikkelingen gericht op zelfstandige retailers en collectieve retailplatformen. Zo heeft zij digitale warenhuizen ontwikkeld waarin offline producten van zelfstandige lokale retailers online worden weergegeven. Consumenten kunnen filteren op het product dat zij zoeken en dit vervolgens in de fysieke winkel uitproberen en aanschaffen.
Missie
Echter is de missie van Zupr om het volledige retaillandschap te democratiseren. Hiertoe wil zij zich naast de zelfstandige retailers, ook gaan richten op winkelketens met meerdere filialen, denk hierbij bijvoorbeeld aan ketens zoals Zara, Footlocker en Decathlon.
Onderzoek naar haalbaarheid
Om zich op deze ketens te richten, wil Zupr de haalbaarheid onderzoeken van een platform specifiek voor deze winkelketens. De gedachte achter dit potentiële platform is dat de centrale hoofdkantoren op generieke wijze online de producten van de meerdere filialen richting consumenten kunnen ontsluiten en centraal hun assortiment kunnen beheren.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2022 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- ZUPR Holding B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Power to the retailerZupr ontwikkelt een flexibel platform voor lokale winkels in Nederland en Duitsland, waarmee ze hun producten online kunnen aanbieden en de klant de keuze heeft tussen ophalen of bezorgen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Dynamische productclassificatie obv gebruikersvoorkeurenZUPR ontwikkelt een digitaal warenhuis waar lokale middenstanders hun producten aanbieden, met flexibele classificaties die zijn afgestemd op individuele gebruikersvoorkeuren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek Next Gen Enqio RetailplatformHet project onderzoekt de haalbaarheid van vernieuwing en uitbreiding van het Enqio Retailplatform om klantervaringen te verbeteren en maatschappelijke waarde te creëren voor retailers. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek Business Intelligence voor E-commerceHet project onderzoekt de haalbaarheid van een tool die diverse databronnen voor webwinkeliers verbindt en analyseert om inzicht te bieden in voorraadbeheer, klantgedrag en acquisitie. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek Chain control met AIAllfree onderzoekt de haalbaarheid van een AI-tool die consumenten helpt bij het maken van keuzes, met als doel de klanttevredenheid en loyaliteit te verhogen via het MYGO-platform. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Power to the retailer
Zupr ontwikkelt een flexibel platform voor lokale winkels in Nederland en Duitsland, waarmee ze hun producten online kunnen aanbieden en de klant de keuze heeft tussen ophalen of bezorgen.
Dynamische productclassificatie obv gebruikersvoorkeuren
ZUPR ontwikkelt een digitaal warenhuis waar lokale middenstanders hun producten aanbieden, met flexibele classificaties die zijn afgestemd op individuele gebruikersvoorkeuren.
Haalbaarheidsonderzoek Next Gen Enqio Retailplatform
Het project onderzoekt de haalbaarheid van vernieuwing en uitbreiding van het Enqio Retailplatform om klantervaringen te verbeteren en maatschappelijke waarde te creëren voor retailers.
Haalbaarheidsonderzoek Business Intelligence voor E-commerce
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een tool die diverse databronnen voor webwinkeliers verbindt en analyseert om inzicht te bieden in voorraadbeheer, klantgedrag en acquisitie.
Haalbaarheidsonderzoek Chain control met AI
Allfree onderzoekt de haalbaarheid van een AI-tool die consumenten helpt bij het maken van keuzes, met als doel de klanttevredenheid en loyaliteit te verhogen via het MYGO-platform.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Novel AI-based shopping platform for 100% product supply transparency and smart redirection from e-commerce platforms to local retail to create a resilient European retail sectorThe project develops a self-learning AI browser plug-in that connects users searching for products online with local retailers, aiming to revitalize local commerce and enhance visibility for small businesses. | EIC Accelerator | € 2.220.750 | 2022 | Details |
Supermarkt van de ToekomstHet project ontwikkelt een online SaaS-platform voor supermarkten om consumenten real-time productinformatie te bieden en digitale betalingen te vergemakkelijken, gericht op de toekomst van retail. | Mkb-innovati... | € 100.412 | 2018 | Details |
Professionaliseren lokaal inkopen voor de supermarktDit project ontwikkelt een softwareplatform en service-framework om lokale inkoop door supermarkten te professionaliseren en te standaardiseren. | Mkb-innovati... | € 153.213 | 2021 | Details |
PBox; online platform voor MKB-bedrijven dat een integratie met online marktplaatsen faciliteertTranssmart en Copernicus ontwikkelen een abonnementsplatform (Pbox) voor MKB-bedrijven om eenvoudig en kosteneffectief hun bedrijfssoftware te koppelen aan relevante online verkoopkanalen. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2017 | Details |
Pakketverantwoordelijkheid met de Zoof-It SideChain; Een Logistieke Last-Mile OplossingZoof-It BV ontwikkelt samen met Chain Logistics en Bitonic een blockchain-gebaseerd platform om de verantwoordelijkheid en kosten van last-mile pakketvervoer te verduidelijken en te verlagen. | Mkb-innovati... | € 231.966 | 2017 | Details |
Novel AI-based shopping platform for 100% product supply transparency and smart redirection from e-commerce platforms to local retail to create a resilient European retail sector
The project develops a self-learning AI browser plug-in that connects users searching for products online with local retailers, aiming to revitalize local commerce and enhance visibility for small businesses.
Supermarkt van de Toekomst
Het project ontwikkelt een online SaaS-platform voor supermarkten om consumenten real-time productinformatie te bieden en digitale betalingen te vergemakkelijken, gericht op de toekomst van retail.
Professionaliseren lokaal inkopen voor de supermarkt
Dit project ontwikkelt een softwareplatform en service-framework om lokale inkoop door supermarkten te professionaliseren en te standaardiseren.
PBox; online platform voor MKB-bedrijven dat een integratie met online marktplaatsen faciliteert
Transsmart en Copernicus ontwikkelen een abonnementsplatform (Pbox) voor MKB-bedrijven om eenvoudig en kosteneffectief hun bedrijfssoftware te koppelen aan relevante online verkoopkanalen.
Pakketverantwoordelijkheid met de Zoof-It SideChain; Een Logistieke Last-Mile Oplossing
Zoof-It BV ontwikkelt samen met Chain Logistics en Bitonic een blockchain-gebaseerd platform om de verantwoordelijkheid en kosten van last-mile pakketvervoer te verduidelijken en te verlagen.