Dynamische productclassificatie obv gebruikersvoorkeuren
ZUPR ontwikkelt een digitaal warenhuis waar lokale middenstanders hun producten aanbieden, met flexibele classificaties die zijn afgestemd op individuele gebruikersvoorkeuren.
Projectdetails
Inleiding
ZUPR Holding (verder: ZUPR) heeft met warenhuis.groningen.nl een digitaal warenhuis ontwikkeld waarin lokale middenstanders via één centrale website (of platform) hun producten online kunnen aanbieden.
Productinformatie en Classificaties
Productinformatie (afkomstig van retailers en producenten) wordt aangeboden via vooraf vastgestelde classificaties (bijvoorbeeld ‘lifestyle’, ‘huishouden’ of ‘hobby’).
Uitdagingen bij Classificatie
De lastigheid hierbij is dat iemand of een organisatie een classificatie vaststelt (bijvoorbeeld het merk of de webshop-bouwer), waaraan de gebruiker zich moet voegen. Ieder individu is uniek en kijkt vanuit zijn/haar perspectief naar de data en heeft een eigen classificatie in zijn/haar hoofd.
Flexibiliteit van de Webshop
De webshop moet in staat zijn flexibel te zijn voor toekomstige producten. Het moet dus mogelijk zijn dat de classificatie relatief is aan de scope van de gebruiker en de bekeken dataset.
Oplossingen voor Persoonlijke Classificatie
Dit kan onder andere gedaan worden door een persoonlijke classificatie/structuur van de gebruiker aan te brengen op basis van zijn/haar voorkeuren. Dit proces kan vervolgens geautomatiseerd worden op basis van de data van de gebruikers gecombineerd met de data van bijvoorbeeld de merken.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- ZUPR Holding B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Power to the retailerZupr ontwikkelt een flexibel platform voor lokale winkels in Nederland en Duitsland, waarmee ze hun producten online kunnen aanbieden en de klant de keuze heeft tussen ophalen of bezorgen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek platform ontsluiting ketensZupr onderzoekt de haalbaarheid van een platform voor winkelketens om hun producten centraal online te beheren en toegankelijk te maken voor consumenten, ter democratisering van het retaillandschap. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
DATADRIVEN PRODUCT TAXONOMYOnline Publisher onderzoekt de haalbaarheid van een datagedreven producttaxonomie voor hun publicatieplatform om betere analyses en klantstrategieën te ontwikkelen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Dynamische API voor augmented reality ontsluitingSigbar onderzoekt de ontwikkeling van een flexibele, universele API om webshops te koppelen aan AR-applicaties, zodat klanten producten in 3D in hun eigen omgeving kunnen visualiseren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Smart Usage Detection SystemHet project ontwikkelt een Smart Usage Detection System dat automatisch het verbruik van abonnementsproducten meet, om gebruiksgemak te verbeteren en commerciële kansen te benutten. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Power to the retailer
Zupr ontwikkelt een flexibel platform voor lokale winkels in Nederland en Duitsland, waarmee ze hun producten online kunnen aanbieden en de klant de keuze heeft tussen ophalen of bezorgen.
Haalbaarheidsonderzoek platform ontsluiting ketens
Zupr onderzoekt de haalbaarheid van een platform voor winkelketens om hun producten centraal online te beheren en toegankelijk te maken voor consumenten, ter democratisering van het retaillandschap.
DATADRIVEN PRODUCT TAXONOMY
Online Publisher onderzoekt de haalbaarheid van een datagedreven producttaxonomie voor hun publicatieplatform om betere analyses en klantstrategieën te ontwikkelen.
Dynamische API voor augmented reality ontsluiting
Sigbar onderzoekt de ontwikkeling van een flexibele, universele API om webshops te koppelen aan AR-applicaties, zodat klanten producten in 3D in hun eigen omgeving kunnen visualiseren.
Smart Usage Detection System
Het project ontwikkelt een Smart Usage Detection System dat automatisch het verbruik van abonnementsproducten meet, om gebruiksgemak te verbeteren en commerciële kansen te benutten.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
DynamoDit project ontwikkelt een datagedreven tool, Dynamo, voor winkelcentra om fysieke winkels te optimaliseren en de impact van online aankopen te verminderen door real-time analytics en 3D-modellering. | Mkb-innovati... | € 199.500 | 2019 | Details |
Smart shopping online!Het project ontwikkelt een kosteneffectieve methode voor het digitaliseren van kleding en een algoritme om consumenten te helpen bij het maken van keuzes, ter vermindering van retourzendingen en CO2-uitstoot. | Mkb-innovati... | € 70.000 | 2015 | Details |
Supermarkt van de ToekomstHet project ontwikkelt een online SaaS-platform voor supermarkten om consumenten real-time productinformatie te bieden en digitale betalingen te vergemakkelijken, gericht op de toekomst van retail. | Mkb-innovati... | € 100.412 | 2018 | Details |
Autonoom en intelligent pick-én stackrobotsysteemHet project ontwikkelt een autonoom orderpicksysteem voor e-commerce-magazijnen om efficiëntie te verhogen en kosten te verlagen, met demonstratie bij een klant in Zuid-Holland. | Mkb-innovati... | € 138.357 | 2016 | Details |
CIP - Controls in PersonalisationDit project ontwikkelt de software Controls in Personalisation (CIP) voor realtime contentpersonalisatie, waarmee websitehouders gepersonaliseerde aanbevelingen kunnen doen op basis van gebruikersgedrag. | Mkb-innovati... | € 127.050 | 2015 | Details |
Dynamo
Dit project ontwikkelt een datagedreven tool, Dynamo, voor winkelcentra om fysieke winkels te optimaliseren en de impact van online aankopen te verminderen door real-time analytics en 3D-modellering.
Smart shopping online!
Het project ontwikkelt een kosteneffectieve methode voor het digitaliseren van kleding en een algoritme om consumenten te helpen bij het maken van keuzes, ter vermindering van retourzendingen en CO2-uitstoot.
Supermarkt van de Toekomst
Het project ontwikkelt een online SaaS-platform voor supermarkten om consumenten real-time productinformatie te bieden en digitale betalingen te vergemakkelijken, gericht op de toekomst van retail.
Autonoom en intelligent pick-én stackrobotsysteem
Het project ontwikkelt een autonoom orderpicksysteem voor e-commerce-magazijnen om efficiëntie te verhogen en kosten te verlagen, met demonstratie bij een klant in Zuid-Holland.
CIP - Controls in Personalisation
Dit project ontwikkelt de software Controls in Personalisation (CIP) voor realtime contentpersonalisatie, waarmee websitehouders gepersonaliseerde aanbevelingen kunnen doen op basis van gebruikersgedrag.