Academic Language Checker (ALC)
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een slimme Academic Language Checker om academische schrijfproblemen van studenten met taalbeheersingsproblemen te identificeren en te verhelpen.
Projectdetails
Inleiding
Onderzoek heeft aangetoond dat ongeveer 20% van de studenten aan het hoger onderwijs kampen met schrijfproblemen tijdens hun studie omdat zij een onvoldoende of zwakke taalbeheersing hebben. Dit komt mede door de jaarlijkse stijging in het aantal studenten dat wordt gediagnosticeerd met een (gedrags)aandoening zoals dyslexie, ADHD of autisme.
Probleemstelling
Omdat opleidingen veelal hoge eisen stellen aan het academisch schrijven van essays, verslagen en scripties, ervaren deze studenten veel problemen met de technische verzorging van hun teksten, ondanks dat zij over de benodigde kennis beschikken om een voldoende voor de opdracht te behalen. Hierdoor worden deze studenten onevenredig benadeeld in het behalen van hun diplomering en dit kan verreikende, negatieve gevolgen hebben voor hun loopbaancarrières.
Maatschappelijke impact
Als gevolg van deze problematiek worden er meer kosten gedragen door de maatschappij doordat deze studenten studievertraging oplopen en/of minder zelfredzaam worden bij het niet kunnen behalen van hun diplomering en meer sociale steun behoeven.
Doelstelling
Hiertoe beoogt de aanvrager de haalbaarheid te onderzoeken voor het ontwikkelen van een Academic Language Checker (ALC): een ‘slimme’ nakijkmethodiek die zich via een platform richt op het academisch taalgebruik van studieopdrachten voor HBO en WO opleidingen.
Functionaliteit van het platform
Het platform zal in staat zijn om studieopdrachten volledig geautomatiseerd en realtime te analyseren om hierna feedback te genereren voor de eindgebruiker. Via het gebruik van state-of-the-art Machine Learning technieken en Natural Language Processing algoritmiek zal het platform in staat zijn om academische schrijfproblemen te identificeren, zoals:
- Consistentie
- Herhaling van woorden
- Structuur
- Grammatica
- Spelling- en stijlfouten
Vergelijking met bestaande technieken
Bestaande technieken zijn niet in staat om de beoogde functionaliteit te realiseren omdat zij geen gebruik maken van ‘slimme’ algoritmiek om foutief taalgebruik op te sporen in wetenschappelijke teksten.
Kennisvermeerdering en businesscase
Omdat de beoogde combinatie van functionaliteiten tot op heden niet in deze context is uitgevoerd, zal de aanvrager een significante kennisvermeerdering bewerkstelligen in de KIA 5, Sleuteltechnologie, specifiek ST2-1 Artificial Intelligence. Daarnaast zal de aanvrager middels de ontwikkeling van het platform een aantrekkelijke businesscase kunnen opstellen doordat er een grote vraag is onder de studenten voor de ontwikkeling van een dergelijk platform.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2021 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Scribbr B.v.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Natuurbeheer op alternatieve brandstoffenRotink onderzoekt de haalbaarheid van duurzame natuurbeheersystemen op alternatieve brandstoffen om te voldoen aan strengere milieuregels en de toenemende vraag naar schone machines. | MIT Haalbaarheid | € 17.417 | 2023 | Details |
Currency Exchange AlgorithmGlobadyme ontwikkelt een geïntegreerd platform voor betalingsverwerking om transactiekosten met 50% te verlagen en AI te gebruiken voor efficiënte valutaconversies. | MIT Haalbaarheid | € 19.950 | 2023 | Details |
UnikeeMQD BV onderzoekt een tokenomics-oplossing voor NFT-transacties om de traceerbaarheid van producten te verbeteren en namaak en illegale wederverkoop te bestrijden. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2023 | Details |
Active AerodynamicsHet project onderzoekt de haalbaarheid van actieve aerodynamische systemen voor het F22-model om prestaties te verbeteren en brandstofverbruik te verlagen. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2023 | Details |
Natuurbeheer op alternatieve brandstoffen
Rotink onderzoekt de haalbaarheid van duurzame natuurbeheersystemen op alternatieve brandstoffen om te voldoen aan strengere milieuregels en de toenemende vraag naar schone machines.
Currency Exchange Algorithm
Globadyme ontwikkelt een geïntegreerd platform voor betalingsverwerking om transactiekosten met 50% te verlagen en AI te gebruiken voor efficiënte valutaconversies.
Unikee
MQD BV onderzoekt een tokenomics-oplossing voor NFT-transacties om de traceerbaarheid van producten te verbeteren en namaak en illegale wederverkoop te bestrijden.
Active Aerodynamics
Het project onderzoekt de haalbaarheid van actieve aerodynamische systemen voor het F22-model om prestaties te verbeteren en brandstofverbruik te verlagen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Augmented Reading Engine (ARE)Het project Augmented Reading Engine ontwikkelt een app die laaggeletterden helpt met lezen en taalvaardigheid door middel van AI-analyse en AR-technologie. | MIT R&D Samenwerking | € 199.920 | 2022 | Details |
Color your Lines!Het project ontwikkelt een slimme webapplicatie die technische leesvaardigheid toetst en visuele disfuncties signaleert, met als doel leesproblemen te verminderen door gepersonaliseerde kleurenfilters aan te bieden. | MIT R&D Samenwerking | € 151.900 | 2022 | Details |
e-LEARN-ITHet project ontwikkelt een in-ear leer-assistent met spraaktechnologie om gepersonaliseerd en bewegend leren te bevorderen, en ondersteunt logopedie voor kinderen met taalachterstanden. | MIT R&D Samenwerking | € 200.000 | 2020 | Details |
Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend OefenmateriaalHet project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken. | MIT R&D Samenwerking | € 82.768 | 2015 | Details |
Augmented Reading Engine (ARE)
Het project Augmented Reading Engine ontwikkelt een app die laaggeletterden helpt met lezen en taalvaardigheid door middel van AI-analyse en AR-technologie.
Color your Lines!
Het project ontwikkelt een slimme webapplicatie die technische leesvaardigheid toetst en visuele disfuncties signaleert, met als doel leesproblemen te verminderen door gepersonaliseerde kleurenfilters aan te bieden.
e-LEARN-IT
Het project ontwikkelt een in-ear leer-assistent met spraaktechnologie om gepersonaliseerd en bewegend leren te bevorderen, en ondersteunt logopedie voor kinderen met taalachterstanden.
Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend Oefenmateriaal
Het project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken.