REDUCE
Een consortium van Gelderse MKB's ontwikkelt een multifunctionele trailer om lege ritkilometers in de melkindustrie te verminderen, wat leidt tot CO2-reductie en efficiënter transport.
Projectdetails
Inleiding
Dagelijks worden er in de Rijdende Melk Ontvangst Industrie duizenden lege ritkilometers gemaakt omdat de voertuigen slechts geschikt zijn voor het doel waarvoor ze zijn ontwikkeld.
Projectdoel
Een consortium van 3 Gelderse MKB bedrijven heeft het innovatieve plan om samen met demonstratiepartner FrieslandCampina en toeleverancier BTB Harfsen een multifunctionele trailer te ontwikkelen.
Verwachte Resultaten
Deze ontwikkeling zal resulteren in:
- CO2-reductie
- Efficiënter transport
- Veiligheid op de weg
Door het voorkomen van leegkilometers wordt de efficiëntie van het transport verbeterd.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 163.466 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2016 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Transport Groep Gelderlandpenvoerder
- RMOtive
- Scheggetman Beheer BV
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT R&D Samenwerking
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Innovatieve Collectie en Transport van MelkHet consortium van Atop, Kleventa en Bepa Data ontwikkelt een innovatief melksysteem voor veilig, dynamisch en inzichtelijk melktransport, met toekomstige uitbreidingsmogelijkheden naar andere vloeibare transporten. | Mkb-innovati... | € 87.500 | 2023 | Details |
THE NEW COOLHet project richt zich op de ontwikkeling van de milieuvriendelijke koeltrailer 'The New Cool', die gebruikmaakt van elektromotoren en zonnepanelen, ter vervanging van dieselaggregaten voor duurzame productie. | Mkb-innovati... | € 130.000 | 2015 | Details |
yDriveHet project ontwikkelt en test een hybride elektrische powertrain voor opleggers, die brandstofverbruik vermindert door regeneratie van remenergie en boost tijdens acceleratie. | Mkb-innovati... | € 133.787 | 2021 | Details |
Ontwikkeling synergetische oplossing voor reductie ammoniakemissies in de melkveehouderijDit project ontwikkelt een innovatieve oplossing voor melkveehouders om ammoniakuitstoot te reduceren naar 6 kg per dierplaats per jaar, terwijl economische voordelen worden gerealiseerd. | Mkb-innovati... | € 81.454 | 2018 | Details |
Optimale Multi Modale MobiliteitHet project ontwikkelt een softwareplatform voor het optimaliseren van mobiliteit in personen- en goederenvervoer, gericht op flexibele routeplanning en kostenbesparing, met als doel CO2-reductie en verhoogde klanttevredenheid. | Mkb-innovati... | € 190.400 | 2016 | Details |
Innovatieve Collectie en Transport van Melk
Het consortium van Atop, Kleventa en Bepa Data ontwikkelt een innovatief melksysteem voor veilig, dynamisch en inzichtelijk melktransport, met toekomstige uitbreidingsmogelijkheden naar andere vloeibare transporten.
THE NEW COOL
Het project richt zich op de ontwikkeling van de milieuvriendelijke koeltrailer 'The New Cool', die gebruikmaakt van elektromotoren en zonnepanelen, ter vervanging van dieselaggregaten voor duurzame productie.
yDrive
Het project ontwikkelt en test een hybride elektrische powertrain voor opleggers, die brandstofverbruik vermindert door regeneratie van remenergie en boost tijdens acceleratie.
Ontwikkeling synergetische oplossing voor reductie ammoniakemissies in de melkveehouderij
Dit project ontwikkelt een innovatieve oplossing voor melkveehouders om ammoniakuitstoot te reduceren naar 6 kg per dierplaats per jaar, terwijl economische voordelen worden gerealiseerd.
Optimale Multi Modale Mobiliteit
Het project ontwikkelt een softwareplatform voor het optimaliseren van mobiliteit in personen- en goederenvervoer, gericht op flexibele routeplanning en kostenbesparing, met als doel CO2-reductie en verhoogde klanttevredenheid.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
ySteerOnderzoek naar een lichtgewicht modulair stuursysteem voor opleggers om brandstofverbruik en emissies te verminderen door optimale bochtvolging. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Stand-alone elektrische RMOMCT ontwikkelt een stand-alone elektrische RMO voor melktransport om de transitie naar duurzame trekkers te versnellen en maximale laadcapaciteit te behouden. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Slimme en Duurzame AanhangwagenHenra Aanhangwagens B.V. onderzoekt de haalbaarheid van slimme aanhangwagens met sensortechnologie en GPS om CO2-uitstoot te verminderen, verkeersveiligheid te verbeteren en kosten te verlagen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
CO2-reductie EU-logistiek met Realtime-Alignment-SensingTrigolign BV onderzoekt met steun van Müller Transport en ETTC hoe bestaande sensortechniek de EU-logistiek kan verbeteren door CO2-uitstoot, fijnstof, congestie en ongevallen te verminderen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
RoomkaasHet project ontwikkelt een duurzaam systeem om onverkochte roomkaas als diervoeder te hergebruiken, waardoor voedselverspilling wordt verminderd. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
ySteer
Onderzoek naar een lichtgewicht modulair stuursysteem voor opleggers om brandstofverbruik en emissies te verminderen door optimale bochtvolging.
Stand-alone elektrische RMO
MCT ontwikkelt een stand-alone elektrische RMO voor melktransport om de transitie naar duurzame trekkers te versnellen en maximale laadcapaciteit te behouden.
Slimme en Duurzame Aanhangwagen
Henra Aanhangwagens B.V. onderzoekt de haalbaarheid van slimme aanhangwagens met sensortechnologie en GPS om CO2-uitstoot te verminderen, verkeersveiligheid te verbeteren en kosten te verlagen.
CO2-reductie EU-logistiek met Realtime-Alignment-Sensing
Trigolign BV onderzoekt met steun van Müller Transport en ETTC hoe bestaande sensortechniek de EU-logistiek kan verbeteren door CO2-uitstoot, fijnstof, congestie en ongevallen te verminderen.
Roomkaas
Het project ontwikkelt een duurzaam systeem om onverkochte roomkaas als diervoeder te hergebruiken, waardoor voedselverspilling wordt verminderd.