Pillo - Serious Gaming for Health
Het project ontwikkelt een Slimme Serious Gaming kussen om de kwaliteit van leven van mensen met EMB te verbeteren via interactieve games.
Projectdetails
Inleiding
Op verzoek van de specialisten en zorgmedewerkers uit de gehandicapten- en revalidatiezorg, en de mantelzorgers die zich inzetten om de gezondheid en het welbevinden te verbeteren van mensen die kampen met Ernstige Meervoudige Beperking (EMB), heeft Hulan B.V. samen met Vention Technologies B.V. het initiatief genomen om een geheel nieuw Slimme Serious Gaming kussen te ontwikkelen, de zogenoemde Pillo.
Doelstelling
De doelstelling is om in één jaar een marktrijp Pillo serious gaming product te ontwikkelen dat kan worden gebruikt door mensen met EMB, teneinde de kwaliteit van leven te verbeteren, ten minste op de volgende gebieden:
- Sociale participatie
- Lichamelijke activering
- Cognitieve stimulering
- Zorg in de eigen leefomgeving
Innovatieve Technologie
Door gebruik te maken van innovatieve druksensoren en slimme connectiviteitsoplossingen, wordt het voor de doelgroep mogelijk gemaakt om met dit zeer adaptieve kussen en via Apple TV op laagdrempelige wijze en naar eigen mogelijkheden serious games te spelen, zowel in de therapeutische setting als in de eigen persoonlijke leefomgeving.
Samenwerking en Testfase
Bij de ontwikkeling van de Pillo betrekken we intensief drie gehandicaptenzorginstellingen. Fysiotherapeuten, ergotherapeuten en bewegingsagogen testen op eigen locaties het prototype samen met mensen met EMB.
Van de feedback wordt gebruikgemaakt om de laatste technische ontwikkelingslagen (hardware en software) te maken, zodat de spreekwoordelijke puntjes op de i kunnen worden gezet. Dit is ten behoeve van het verkrijgen van het definitief succesvol werkend en marktrijp eindproduct.
Marktpotentieel
We weten reeds uit vooronderzoek, maar ook mede door deze samenwerkingsaanpak die kenmerkend is voor de Brainportregio, dat er in deze nichemarkt uitermate veel animo voor afname van het nieuwe Pillo-systeem zal zijn.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 63.707 |
Totale projectbegroting | € 182.020 |
Tijdlijn
Startdatum | 13-9-2021 |
Einddatum | 30-9-2022 |
Subsidiejaar | 2021 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Hulan B.V.penvoerder
- Vention Technologies B.V.
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT R&D Samenwerking
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Neurologische revalidatiebespoediging met roeimachine als controllerHet project ontwikkelt een prototype van een sensor-gestuurde roeimachine voor revalidatie van mensen met een CNA, gericht op het verbeteren van herstel via serious games. | Mkb-innovati... | € 133.287 | 2022 | Details |
Ontwikkeling Sparky serious games en trainingsmethodieken voor jonge astmapatiëntenPanda Whale en TRIAS ontwikkelen de serious game Sparky om jonge astmapatiënten te helpen hun ademhaling te controleren en te behandelen. | Mkb-innovati... | € 153.382 | 2021 | Details |
Ontwikkeling Sparky serious games en trainingsmethodieken voor jonge astmapatiëntenPanda Whale en TRIAS ontwikkelen de serious game Sparky om jonge astmapatiënten onder de 6 jaar te helpen hun ademhaling te leren controleren via innovatieve technologieën en telemonitoring. | Mkb-innovati... | € 153.382 | 2021 | Details |
Toepassing Duurzame Driedimensionale Upholstery in ZorgSomnox ontwikkelt innovatieve ademhalingstechnologie in samenwerking met Bolster Softgoods om voor 2030 150.000 ouderen met dementie te helpen beter te slapen en stress te verminderen. | Mkb-innovati... | € 145.152 | 2023 | Details |
PsyBuddy e-Mental Health ApplicatiesOrganiq en Synthesis ontwikkelen samen PsyBuddy, een mobiele e-mental health app die cognitieve gedragstherapie bevordert voor arbeidsongeschikten, met gamification en personalisatie voor effectieve re-integratie. | Mkb-innovati... | € 155.785 | 2016 | Details |
Neurologische revalidatiebespoediging met roeimachine als controller
Het project ontwikkelt een prototype van een sensor-gestuurde roeimachine voor revalidatie van mensen met een CNA, gericht op het verbeteren van herstel via serious games.
Ontwikkeling Sparky serious games en trainingsmethodieken voor jonge astmapatiënten
Panda Whale en TRIAS ontwikkelen de serious game Sparky om jonge astmapatiënten te helpen hun ademhaling te controleren en te behandelen.
Ontwikkeling Sparky serious games en trainingsmethodieken voor jonge astmapatiënten
Panda Whale en TRIAS ontwikkelen de serious game Sparky om jonge astmapatiënten onder de 6 jaar te helpen hun ademhaling te leren controleren via innovatieve technologieën en telemonitoring.
Toepassing Duurzame Driedimensionale Upholstery in Zorg
Somnox ontwikkelt innovatieve ademhalingstechnologie in samenwerking met Bolster Softgoods om voor 2030 150.000 ouderen met dementie te helpen beter te slapen en stress te verminderen.
PsyBuddy e-Mental Health Applicaties
Organiq en Synthesis ontwikkelen samen PsyBuddy, een mobiele e-mental health app die cognitieve gedragstherapie bevordert voor arbeidsongeschikten, met gamification en personalisatie voor effectieve re-integratie.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Haalbaarheidsproject Spiqle hangerBlibblib Invest BV ontwikkelt een innovatieve hanger met e-paper en NFC om zelfredzaamheid en veiligheid van mensen met dementie te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2024 | Details |
Building the world’s largest digital hospital for neurological challengesPeili Vision leverages VR, AI, and gamification to provide effective, remote rehabilitation solutions for stroke survivors, aiming to enhance accessibility and reduce costs in patient care. | EIC Accelerator | € 2.496.112 | 2022 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek naar de ontwikkeling van een motion sim voor fysiotherapieHet project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een innovatieve B4P Motion Simulator voor fysiotherapie ter ondersteuning van revalidatie na niet-aangeboren hersenletsel. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
SleepAndAwakeSleep & Awake ontwikkelt een slim wekkersysteem om de slaap- en ontwaakbeleving te verbeteren en slaapproblemen te verminderen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek naar serious gaming tbv detectie en behandeling van dementieMobilea onderzoekt de haalbaarheid van een serious game voor vroege dementiedetectie en behandeling, met als doel een gefundeerd besluit over verdere ontwikkeling en commercialisering. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Haalbaarheidsproject Spiqle hanger
Blibblib Invest BV ontwikkelt een innovatieve hanger met e-paper en NFC om zelfredzaamheid en veiligheid van mensen met dementie te verbeteren.
Building the world’s largest digital hospital for neurological challenges
Peili Vision leverages VR, AI, and gamification to provide effective, remote rehabilitation solutions for stroke survivors, aiming to enhance accessibility and reduce costs in patient care.
Haalbaarheidsonderzoek naar de ontwikkeling van een motion sim voor fysiotherapie
Het project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een innovatieve B4P Motion Simulator voor fysiotherapie ter ondersteuning van revalidatie na niet-aangeboren hersenletsel.
SleepAndAwake
Sleep & Awake ontwikkelt een slim wekkersysteem om de slaap- en ontwaakbeleving te verbeteren en slaapproblemen te verminderen.
Haalbaarheidsonderzoek naar serious gaming tbv detectie en behandeling van dementie
Mobilea onderzoekt de haalbaarheid van een serious game voor vroege dementiedetectie en behandeling, met als doel een gefundeerd besluit over verdere ontwikkeling en commercialisering.