Variabele tussenas
Cor Poppe onderzoekt de technische haalbaarheid en marktpotentieel van een innovatieve, motoronafhankelijke tussenas voor variabele transmissie om een levensvatbare businesscase te creëren.
Projectdetails
Inleiding
Cor Poppe wil onderzoeken of en hoe het technisch mogelijk is om een tussenas te ontwikkelen die zelfstandig (motoronafhankelijk) variabel kan werken.
Marktanalyse
Daarnaast wordt onderzocht of er voldoende markt voor dit product is, zodanig dat er sprake is van een haalbare businesscase.
Productomschrijving
Het product bestaat nog niet op de markt, noch landelijk noch mondiaal. De variabele transmissie is namelijk geen standaardtechniek en blijft afhankelijk van:
- De motor van de trekker
- De daaraan gekoppelde noodzakelijke systemen op de tractor, die kostbaar zijn.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 18.636 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2021 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- C. Poppe Beheer B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
ySteerOnderzoek naar een lichtgewicht modulair stuursysteem voor opleggers om brandstofverbruik en emissies te verminderen door optimale bochtvolging. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
TRACTORLIFTHet project richt zich op het uitvoeren van een haalbaarheidsstudie en het ontwikkelen van een proof of concept voor een lift voor gehandicapten in tractors, inclusief marktonderzoek en businesscase-analyse. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Ultralight Electric PowertrainDonkervoort Automobielen onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een ultralichte elektrische aandrijflijn met een modulair accupakket voor lange afstanden en remenergie-terugwinning. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
yESHet yES-project onderzoekt de haalbaarheid van een nieuw elektro-hydraulisch stuursysteem voor opleggers dat brandstofverbruik en emissies vermindert zonder extra trekkervoorzieningen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
De autonome tractor: weg van gebaande padenGPX Solutions onderzoekt de haalbaarheid van een autonoom, zelfrijdend besturingssysteem voor landbouwtractors om efficiëntie en productiviteit te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
ySteer
Onderzoek naar een lichtgewicht modulair stuursysteem voor opleggers om brandstofverbruik en emissies te verminderen door optimale bochtvolging.
TRACTORLIFT
Het project richt zich op het uitvoeren van een haalbaarheidsstudie en het ontwikkelen van een proof of concept voor een lift voor gehandicapten in tractors, inclusief marktonderzoek en businesscase-analyse.
Ultralight Electric Powertrain
Donkervoort Automobielen onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een ultralichte elektrische aandrijflijn met een modulair accupakket voor lange afstanden en remenergie-terugwinning.
yES
Het yES-project onderzoekt de haalbaarheid van een nieuw elektro-hydraulisch stuursysteem voor opleggers dat brandstofverbruik en emissies vermindert zonder extra trekkervoorzieningen.
De autonome tractor: weg van gebaande paden
GPX Solutions onderzoekt de haalbaarheid van een autonoom, zelfrijdend besturingssysteem voor landbouwtractors om efficiëntie en productiviteit te verbeteren.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
yDriveHet project ontwikkelt en test een hybride elektrische powertrain voor opleggers, die brandstofverbruik vermindert door regeneratie van remenergie en boost tijdens acceleratie. | Mkb-innovati... | € 133.787 | 2021 | Details |
Revolutionaire aandrijfkoppeling voor voertuigen en vaartuigenHumen Technology & Business en Padmos BV ontwikkelen een ruimtebesparende, duurzame aandrijfkoppeling zonder tussen-as, die de engineeringsvrijheid vergroot en kansen biedt voor elektrische en waterstofmotoren. | Mkb-innovati... | € 187.199 | 2018 | Details |
Full electric rim drive aandrijving voor commerciële vaartHet project ontwikkelt een prototype van een 50 kW elektrische rim drive motor voor commerciële vaartuigen, ter vervanging van dieselmotoren, met focus op duurzaamheid en innovatieve functionaliteiten. | Mkb-innovati... | € 177.700 | 2023 | Details |
yDrive 2.0Het project ontwikkelt een elektrische aandrijflijn voor opleggers om brandstof te besparen en actieradius te vergroten. | 1.1 - Het ve... | € 333.333 | 2023 | Details |
All-round Autonomous Vehicle (AAV)AgXeed en Phact ontwikkelen een lichtgewicht autonome landbouwvoertuigtechnologie om bodemverdichting te verminderen, de opbrengst te verbeteren en duurzame landbouwoplossingen te bieden. | Mkb-innovati... | € 350.000 | 2018 | Details |
yDrive
Het project ontwikkelt en test een hybride elektrische powertrain voor opleggers, die brandstofverbruik vermindert door regeneratie van remenergie en boost tijdens acceleratie.
Revolutionaire aandrijfkoppeling voor voertuigen en vaartuigen
Humen Technology & Business en Padmos BV ontwikkelen een ruimtebesparende, duurzame aandrijfkoppeling zonder tussen-as, die de engineeringsvrijheid vergroot en kansen biedt voor elektrische en waterstofmotoren.
Full electric rim drive aandrijving voor commerciële vaart
Het project ontwikkelt een prototype van een 50 kW elektrische rim drive motor voor commerciële vaartuigen, ter vervanging van dieselmotoren, met focus op duurzaamheid en innovatieve functionaliteiten.
yDrive 2.0
Het project ontwikkelt een elektrische aandrijflijn voor opleggers om brandstof te besparen en actieradius te vergroten.
All-round Autonomous Vehicle (AAV)
AgXeed en Phact ontwikkelen een lichtgewicht autonome landbouwvoertuigtechnologie om bodemverdichting te verminderen, de opbrengst te verbeteren en duurzame landbouwoplossingen te bieden.