Stuurinrichting voor X-serie

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een innovatieve stuurinrichting voor een zwaardere elektrische loader van 2.5 ton.

Subsidie
€ 20.000
2022

Projectdetails

Inleiding

In navolging van de ontwikkelde elektrische loader AS15, beoogt Conmeq een zwaardere versie te ontwikkelen.

Doel van het Project

Hiervoor heeft het bedrijf een nieuwe, innovatieve stuurinrichting op het oog waarvoor in dit project de haalbaarheid wordt onderzocht. Dit betreft een deelproject van de gehele ontwikkeling van een 2.5 ton loader, met hefcapaciteit van 2 ton.

Innovaties

We willen een aantal stappen verder gaan dan we met de AS15 hebben gedaan en willen hydrauliek zoveel mogelijk vervangen voor elektrische componenten.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000
Totale projectbegroting€ 57.000

Tijdlijn

Startdatum12-4-2022
Einddatum31-10-2022
Subsidiejaar2022

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Construction Machinery & Equipment B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Conmeq X35

Conmeq onderzoekt de haalbaarheid van het X35-platform voor digitale, remote bedienbare machines met optimale efficiëntie.

€ 20.000
Mkb-innovati...

yES

Het yES-project onderzoekt de haalbaarheid van een nieuw elektro-hydraulisch stuursysteem voor opleggers dat brandstofverbruik en emissies vermindert zonder extra trekkervoorzieningen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Sherpa 300 Eco 2.0

Het project onderzoekt de haalbaarheid van de Sherpa 300 Eco 2.0, een elektrische kniklader met 8 uur werktijd.

€ 20.000
Mkb-innovati...

ONTWIKKELING LAAD-_ LOS- EN MANOEUVREERHULP VOOR ELEKTRISCHE VRACHTFIETSEN EN -VOERTUIGEN

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een laad- en manoeuvreersysteem voor elektrische vrachtfietsen en -voertuigen om stedelijk goederenvervoer te optimaliseren en emissies te verminderen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

ySteer

Onderzoek naar een lichtgewicht modulair stuursysteem voor opleggers om brandstofverbruik en emissies te verminderen door optimale bochtvolging.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Ontwikkeling Volledig Elektrisch Aangedreven en Elektronisch Aangestuurde Mini-Lader: Conmeq Serie-A

Conmeq ontwikkelt in samenwerking met twee MKB-bedrijven een veilige, volledig elektrische skid steer mini-lader om de bouwsector te verduurzamen en de concurrentiepositie te versterken.

€ 163.063
Demonstratie...

De ontwikkeling van een modulaire ZE-wiellader voor de bouwsector: de Conmeq X-serie.

Conmeq ontwikkelt de X-serie, een volledig elektrische wiellader, om de CO2-uitstoot in de bouwsector te verminderen en als modulair platform voor toekomstige duurzame werktuigen te dienen.

€ 678.294
EIC Accelerator

Electrification of heavy machinery

Excess Engineering has developed a patented electric actuator to replace hydraulic systems in construction machinery, enhancing efficiency, reducing maintenance, and increasing service life.

€ 2.500.000
1.1 - Onderz...

Zero-emissie infra-snellader

Het project ontwikkelt een elektrisch laadsysteem voor vrachtwagens, gericht op efficiëntie, veiligheid en vermindering van brandstofverbruik.

€ 55.635
1.1 - Het ve...

ySteer

Het project richt zich op de ontwikkeling van innovatieve stuursystemen voor opleggers door Econogy.

€ 136.164