StudieBaas
Het project ontwikkelt een generieke applicatie, StudieBaas, om leerlingen in het middelbaar onderwijs te monitoren en te stimuleren, met als doel het onderwijsproces te verbeteren in Nederland en mogelijk Europa.
Projectdetails
Inleiding
[Aanvrager/Partner] is voornemens een IT-ontwikkeling te starten om leerlingen te monitoren, stimuleren en enthousiasmeren om hen intensiever bezig te laten zijn met studietaken en huiswerk. Hiertoe is eerst een haalbaarheidsstudie nodig.
Doel van de Applicatie
StudieBaas moet hierbij een generieke applicatie worden en is dus niet gebonden aan een bepaald onderwijsniveau, jaargang of een bepaald aantal leerlingen.
Onderwijsverandering
[Aanvrager/Partner] wil het (middelbaar) onderwijs veranderen van vmbo-basis tot aan tweetalig vwo. Dit geldt sowieso voor alle scholen in Nederland en mogelijk ook in andere Europese landen.
Toekomstige Uitbreiding
Na Nederland zou een toepassing van StudieBaas in het Belgische onderwijs een logische vervolgstap kunnen zijn.
Toepassingsmogelijkheden
Formatief onderwijs kan op elk niveau en in elk land worden toegepast. StudieBaas maakt dit mogelijk door het onderwijsleerproces van de individuele leerling in kaart te brengen en te voorspellen, ongeacht welke leermiddelen worden ingezet of welke vakken worden gedoceerd.
Marktbelang
Belangrijk in de markt voor product.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
OnderwijscatalogusDit haalbaarheidsproject onderzoekt de ontwikkeling van een onderwijscatalogus voor MBO-instellingen om modulair onderwijs toegankelijker te maken en studenten beter voor te bereiden op de arbeidsmarkt. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Self-learning algoritme ter bevordering van het onderwijsTaal & Digitaal B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor gepersonaliseerd leren, om docenten te ontlasten en afstandsonderwijs te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsstudie online platform Doris DorpsuilHet project onderzoekt de haalbaarheid van een digitale tool die kinderen helpt hun emoties te delen en empathie te ontwikkelen, ter ondersteuning van sociaal-emotionele groei in onderwijs en zorg. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
PeeriaPeeria is een peerfeedback app in ontwikkeling die studenten helpt elkaars opdrachten te beoordelen, met een haalbaarheidsstudie gericht op technische, commerciële en privacy-aspecten. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
PLANNEN BIJ GEPERSONALISEERD- EN FLEXIBEL ONDERWIJSFringe onderzoekt de haalbaarheid van een software voor automatische flexibele planning en roosteropstelling binnen Individuele LeerRoutes, resulterend in een haalbaarheidsrapport voor verdere ontwikkeling. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Onderwijscatalogus
Dit haalbaarheidsproject onderzoekt de ontwikkeling van een onderwijscatalogus voor MBO-instellingen om modulair onderwijs toegankelijker te maken en studenten beter voor te bereiden op de arbeidsmarkt.
Self-learning algoritme ter bevordering van het onderwijs
Taal & Digitaal B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor gepersonaliseerd leren, om docenten te ontlasten en afstandsonderwijs te verbeteren.
Haalbaarheidsstudie online platform Doris Dorpsuil
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een digitale tool die kinderen helpt hun emoties te delen en empathie te ontwikkelen, ter ondersteuning van sociaal-emotionele groei in onderwijs en zorg.
Peeria
Peeria is een peerfeedback app in ontwikkeling die studenten helpt elkaars opdrachten te beoordelen, met een haalbaarheidsstudie gericht op technische, commerciële en privacy-aspecten.
PLANNEN BIJ GEPERSONALISEERD- EN FLEXIBEL ONDERWIJS
Fringe onderzoekt de haalbaarheid van een software voor automatische flexibele planning en roosteropstelling binnen Individuele LeerRoutes, resulterend in een haalbaarheidsrapport voor verdere ontwikkeling.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend OefenmateriaalHet project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken. | Mkb-innovati... | € 82.768 | 2015 | Details |
De AutonomaatHet project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs. | Mkb-innovati... | € 197.225 | 2022 | Details |
Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend Oefenmateriaal
Het project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken.
De Autonomaat
Het project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs.