PLANNEN BIJ GEPERSONALISEERD- EN FLEXIBEL ONDERWIJS
Fringe onderzoekt de haalbaarheid van een software voor automatische flexibele planning en roosteropstelling binnen Individuele LeerRoutes, resulterend in een haalbaarheidsrapport voor verdere ontwikkeling.
Projectdetails
Inleiding
Steeds vaker willen onderwijsinstellingen hun studenten zoveel mogelijk zelf in de lead en de verantwoordelijkheid geven over hun eigen onderwijsloopbaan. Fringe heeft hiervoor reeds een softwareoplossing ontwikkeld, waarmee een Individuele LeerRoute (ILR) kan worden opgesteld. Het automatisch plannen en opstellen van een rooster voor studenten binnen de ILR ontbreekt echter binnen deze software. Hiervoor bestaan momenteel ook geen oplossingen in de markt.
Doel van het Project
Derhalve is Fringe voornemens om binnen dit project de haalbaarheid te onderzoeken van de ontwikkeling van een softwaresysteem waarmee automatisch flexibel gepland kan worden, aan de hand waarvan een rooster kan worden opgesteld.
Onderzoeksvragen
Concreet wordt het volgende onderzocht:
- Is het technisch haalbaar om software te ontwikkelen waarmee automatisch flexibel gepland en een rooster kan worden opgesteld?
- Hoe kan deze software het beste worden aangeboden in de markt en wat zijn de ontwikkelkosten van deze software?
Eindresultaat
Het eindresultaat van dit haalbaarheidsonderzoek is een haalbaarheidsrapport, met daarin de antwoorden op zowel de economische als technische haalbaarheidsvraagstukken van de ontwikkeling van een flexibel planningssysteem. Op basis hiervan kan Fringe een Go/No-Go beslissing maken omtrent de ontwikkeling van een flexibel planningssysteem.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2021 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- TRAJECTPLANNER.NL B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
OnderwijscatalogusDit haalbaarheidsproject onderzoekt de ontwikkeling van een onderwijscatalogus voor MBO-instellingen om modulair onderwijs toegankelijker te maken en studenten beter voor te bereiden op de arbeidsmarkt. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Haalbaarheidsstudie online platform Doris DorpsuilHet project onderzoekt de haalbaarheid van een digitale tool die kinderen helpt hun emoties te delen en empathie te ontwikkelen, ter ondersteuning van sociaal-emotionele groei in onderwijs en zorg. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek Learning Journey B&B MarktEduHint ontwikkelt een innovatieve, gepersonaliseerde Learning Journey voor de B2B-markt, gericht op levenslang leren, om de effectiviteit van online training te verbeteren en de haalbaarheid te onderzoeken. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
StudieBaasHet project ontwikkelt een generieke applicatie, StudieBaas, om leerlingen in het middelbaar onderwijs te monitoren en te stimuleren, met als doel het onderwijsproces te verbeteren in Nederland en mogelijk Europa. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsstudie softwaremodule StudentworkMessiah Systems ontwikkelt een onafhankelijk vacatureplatform voor studenten dat aanbevelingen doet op basis van softskills, om de afstand tot de arbeidsmarkt te verkleinen en mismatches te verminderen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Onderwijscatalogus
Dit haalbaarheidsproject onderzoekt de ontwikkeling van een onderwijscatalogus voor MBO-instellingen om modulair onderwijs toegankelijker te maken en studenten beter voor te bereiden op de arbeidsmarkt.
Haalbaarheidsstudie online platform Doris Dorpsuil
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een digitale tool die kinderen helpt hun emoties te delen en empathie te ontwikkelen, ter ondersteuning van sociaal-emotionele groei in onderwijs en zorg.
Haalbaarheidsonderzoek Learning Journey B&B Markt
EduHint ontwikkelt een innovatieve, gepersonaliseerde Learning Journey voor de B2B-markt, gericht op levenslang leren, om de effectiviteit van online training te verbeteren en de haalbaarheid te onderzoeken.
StudieBaas
Het project ontwikkelt een generieke applicatie, StudieBaas, om leerlingen in het middelbaar onderwijs te monitoren en te stimuleren, met als doel het onderwijsproces te verbeteren in Nederland en mogelijk Europa.
Haalbaarheidsstudie softwaremodule Studentwork
Messiah Systems ontwikkelt een onafhankelijk vacatureplatform voor studenten dat aanbevelingen doet op basis van softskills, om de afstand tot de arbeidsmarkt te verkleinen en mismatches te verminderen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
LogicLeapHet project ontwikkelt een digitaal IT-leerplatform met adaptieve leerlijnen voor de logistieke sector, gericht op het verhogen van opleidingsniveau en aansluiting op arbeidsmarktbehoeften. | Mkb-innovati... | € 281.134 | 2018 | Details |
Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend OefenmateriaalHet project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken. | Mkb-innovati... | € 82.768 | 2015 | Details |
De AutonomaatHet project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs. | Mkb-innovati... | € 197.225 | 2022 | Details |
LogicLeap
Het project ontwikkelt een digitaal IT-leerplatform met adaptieve leerlijnen voor de logistieke sector, gericht op het verhogen van opleidingsniveau en aansluiting op arbeidsmarktbehoeften.
Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend Oefenmateriaal
Het project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken.
De Autonomaat
Het project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs.