Smart Tennis
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een innovatieve tenniservaring met technologie en gamification om de tennissport te vernieuwen en spelers van alle leeftijden te activeren.
Projectdetails
Inleiding
[Aanvrager/Partner] is opgericht in 2019 in Helmond en heeft als doel om het interactieve tennisproduct neer te zetten en uiteindelijk te vermarkten.
Tennisklimaat
[Aanvrager/Partner] creëert een tennisklimaat waarin elke tennisser, van jong tot oud en van elk niveau, met de juiste training en begeleiding en in een state-of-the-art omgeving de kans krijgt zich optimaal te ontwikkelen. Dit met als reden uiteindelijk het maximaal haalbare uit iemand te halen.
Innovatie in Tennis
[Aanvrager/Partner] brengt bewegen, vitaliteit, hightech, gamification en entertainment bij elkaar. De tenniswereld is een mondiale sport, staat open voor vernieuwing en is wereldwijd een industrie die naar verwachting groter wordt dan 400 miljoen euro in 2021! Tegelijkertijd staat sportinnovatie nog in de kinderschoenen en kent het tennis in Nederland een sportief dieptepunt, waardoor verenigingen, tennisscholen en de bond op zoek zijn naar verandering.
Fieldlab
Met het fieldlab [Aanvrager/Partner] willen we de tennissport nieuw leven inblazen. We mixen de racketsport met nieuwe technologieën en data die voornamelijk in Brainport aanwezig zijn.
Creatieve Toepassing
Met de creatieve toepassing van deze innovaties brengen we jong en oud - blijvend - in beweging. Want [Aanvrager/Partner] creëert serious gaming en hightech tennisconcepten voor spelers van alle leeftijden op alle niveaus.
Doel van het Project
Het doel van het project is het onderzoeken van de technische, commerciële en financiële haalbaarheid van een innovatieve tennis experience, gebaseerd op een slimme vloer, LED-schermen, gaming en hightech.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Smart TennisToptennis040 onderzoekt de haalbaarheid van een innovatieve tenniservaring met technologie en gamification voor alle niveaus. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
TrickTrackPostHet project ontwikkelt de app 'TrickTrackPost' om kinderen te motiveren tot beweging door gamificatie, met technische innovaties voor real-time beeldherkenning en locatievariaties. | Mkb-innovati... | € 19.680 | 2020 | Details |
MIT Eyetracking ResearchHet project onderzoekt de haalbaarheid van eye-tracking technologie om games voor mensen met een beperking zelfstandig speelbaar te maken, met als doel een Proof of Concept te ontwikkelen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Virtual Personal Development Learning PlatformHet project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
HelloTrainer De Ai SporttrainerHet project onderzoekt de haalbaarheid van HelloTrainer, een AI-gestuurde sportoplossing die via sensoren en machine learning persoonlijke bewegingsadviezen biedt. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Smart Tennis
Toptennis040 onderzoekt de haalbaarheid van een innovatieve tenniservaring met technologie en gamification voor alle niveaus.
TrickTrackPost
Het project ontwikkelt de app 'TrickTrackPost' om kinderen te motiveren tot beweging door gamificatie, met technische innovaties voor real-time beeldherkenning en locatievariaties.
MIT Eyetracking Research
Het project onderzoekt de haalbaarheid van eye-tracking technologie om games voor mensen met een beperking zelfstandig speelbaar te maken, met als doel een Proof of Concept te ontwikkelen.
Virtual Personal Development Learning Platform
Het project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden.
HelloTrainer De Ai Sporttrainer
Het project onderzoekt de haalbaarheid van HelloTrainer, een AI-gestuurde sportoplossing die via sensoren en machine learning persoonlijke bewegingsadviezen biedt.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Tennis4HealthHet project ontwikkelt binnen 24 maanden een interactieve tennisomgeving met AI en gamification om sportdeelname voor alle niveaus en beperkingen te bevorderen. | Mkb-innovati... | € 83.055 | 2023 | Details |
Smart SwimBuddyHet project ontwikkelt een realtime slagfrequentiesensor voor zwemmers om trainingsbelasting te monitoren en feedback te geven, met potentieel voor bredere toepassingen in andere sporten en gezondheidszorg. | Mkb-innovati... | € 100.000 | 2015 | Details |
Tennis4HealthHet project ontwikkelt binnen 24 maanden een interactieve tennisomgeving om sportdeelname voor iedereen te bevorderen. | Mkb-innovati... | € 83.055 | 2023 | Details |
Smart Revalidatie PlatformHet project ontwikkelt een Smart Revalidatie Platform dat gamification inzet om revalidatiezorg op afstand te optimaliseren, blessures te verminderen en zorgkosten te verlagen. | Mkb-innovati... | € 229.530 | 2022 | Details |
SMART SwimblocksHet project richt zich op het vernieuwen van zwemlessen door het ontwikkelen van innovatieve, programmeerbare sensoren en spellen om de aantrekkelijkheid en effectiviteit voor kinderen te vergroten. | Mkb-innovati... | € 131.460 | 2018 | Details |
Tennis4Health
Het project ontwikkelt binnen 24 maanden een interactieve tennisomgeving met AI en gamification om sportdeelname voor alle niveaus en beperkingen te bevorderen.
Smart SwimBuddy
Het project ontwikkelt een realtime slagfrequentiesensor voor zwemmers om trainingsbelasting te monitoren en feedback te geven, met potentieel voor bredere toepassingen in andere sporten en gezondheidszorg.
Tennis4Health
Het project ontwikkelt binnen 24 maanden een interactieve tennisomgeving om sportdeelname voor iedereen te bevorderen.
Smart Revalidatie Platform
Het project ontwikkelt een Smart Revalidatie Platform dat gamification inzet om revalidatiezorg op afstand te optimaliseren, blessures te verminderen en zorgkosten te verlagen.
SMART Swimblocks
Het project richt zich op het vernieuwen van zwemlessen door het ontwikkelen van innovatieve, programmeerbare sensoren en spellen om de aantrekkelijkheid en effectiviteit voor kinderen te vergroten.