Onderzoek digitale slagboom – nieuwe vormen toegangsbeheer en informatievoorziening parkeerlocaties
Parkingware BV ontwikkelt een innovatieve digitale slagboom die gepersonaliseerde informatie biedt aan bezoekers, met als doel de customer journey te verbeteren, en onderzoekt de haalbaarheid hiervan.
Projectdetails
Inleiding
De filosofie van Parkingware BV is parkeersystemen aan te bieden aan haar klanten waarmee eindgebruikers/bezoekers een customer journey kunnen doorlopen. Een ervaring die door de klanten met behulp van het systeem van Parkingware BV aan eindgebruikers/bezoekers op maat aangeboden kan worden. Nu bestaat de toegang tot parkeerlocaties normaliter uit de algemeen bekende (semi-automatische) zuil en slagboom die na kentekenherkenning of aanmelding bij de zuil toegang verlenen tot de parkeerlocatie.
Innovatieve Slagboom
Parkingware BV wil een innovatieve slagboom ontwikkelen die niet alleen toegang geeft tot de parkeerlocatie, maar ook (gepersonaliseerde) informatie verschaft aan de bezoeker via een display in de slagboom en zo aan de customer journey kan bijdragen. Dit begint bijvoorbeeld bij een informatieve en/of persoonlijke (welkomst)boodschap voor de bezoeker alvorens hij/zij het parkeerterrein oprijdt.
Haalbaarheidsstudie
De Aan wil middels een haalbaarheidsstudie onderzoeken of het technische en organisatorisch mogelijk is zo’n digitale slagboom te ontwikkelen. Het onderzoek zal als volgt worden uitgevoerd:
Werkpakketten
Werkpakket 1: Technische haalbaarheid
- Inventarisatie technieken (display, software, bekabeling)
- Berekeningen/studie beschikbare technieken
- Ontwerp en bouw studie opstelling
- Uitvoering trial and error onderzoek
Werkpakket 2: Economische haalbaarheid
- Economische berekeningen en vraagstellingen
- Gesprekken met beoogde afnemers en eindgebruikers en opstellen Pakket van Eisen
- Inventarisatie markt- en bescherming strategieën
- Partnersearch
Werkpakket 3: Evaluatie en Rapportage
- Evaluatie haalbaarheid ontwikkeling
- Eindrapportage
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2022 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Parkingware B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
PARQDit project onderzoekt het gebruik van Computer Vision om parkeerplaatsen te monitoren en beheren, met als doel de ongelijke verdeling van vraag en aanbod te verminderen en CO2-reductie te bevorderen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
SaaS Parkeren bij de BurenCrosscreatives ontwikkelt een SaaS-applicatie voor het delen van parkeercapaciteit tussen organisaties, gericht op efficiëntie, emissiereductie en slimme mobiliteit, met een haalbaarheidsonderzoek als eerste stap. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Dynamische dashboard en reporting moduleParkos onderzoekt de haalbaarheid van een dynamisch dashboard en rapportagemodel met AI-ondersteuning om strategische informatie te bieden aan eindgebruikers en parkeeraanbieders, ter verbetering van de parkeerervaring. | Mkb-innovati... | € 19.200 | 2023 | Details |
Grote Evenementen in de Stad: Eerlijk Spreiden (GESTES)Het project ontwikkelt software om bezoekers tijdens grote evenementen efficiënt te spreiden over parkeerplekken, ter vermindering van congestie, luchtverontreiniging en ongevallen. | Mkb-innovati... | € 19.200 | 2020 | Details |
Gedecentraliseerd RekeningrijdenHet project onderzoekt de haalbaarheid van rekeningrijden in Nederland met innovatieve FFMI-technologie voor betrouwbare dataverzameling en -opslag in voertuigen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
PARQ
Dit project onderzoekt het gebruik van Computer Vision om parkeerplaatsen te monitoren en beheren, met als doel de ongelijke verdeling van vraag en aanbod te verminderen en CO2-reductie te bevorderen.
SaaS Parkeren bij de Buren
Crosscreatives ontwikkelt een SaaS-applicatie voor het delen van parkeercapaciteit tussen organisaties, gericht op efficiëntie, emissiereductie en slimme mobiliteit, met een haalbaarheidsonderzoek als eerste stap.
Dynamische dashboard en reporting module
Parkos onderzoekt de haalbaarheid van een dynamisch dashboard en rapportagemodel met AI-ondersteuning om strategische informatie te bieden aan eindgebruikers en parkeeraanbieders, ter verbetering van de parkeerervaring.
Grote Evenementen in de Stad: Eerlijk Spreiden (GESTES)
Het project ontwikkelt software om bezoekers tijdens grote evenementen efficiënt te spreiden over parkeerplekken, ter vermindering van congestie, luchtverontreiniging en ongevallen.
Gedecentraliseerd Rekeningrijden
Het project onderzoekt de haalbaarheid van rekeningrijden in Nederland met innovatieve FFMI-technologie voor betrouwbare dataverzameling en -opslag in voertuigen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Diepgaande verkeersanalyse met beeld- en geluidsherkenningHet project ontwikkelt een geavanceerd systeem voor real-time beeld- en geluidsherkenning van diverse verkeersdeelnemers om verkeersstromen beter te analyseren en reguleren in complexe stedelijke gebieden. | Mkb-innovati... | € 349.962 | 2016 | Details |
HERMESHet HERMES-project ontwikkelt een app voor het reserveren en betalen van semi-publieke laadpalen, om het tekort aan laadplekken voor elektrische auto’s te verminderen. | Mkb-innovati... | € 179.800 | 2023 | Details |
Human-driver platooning for B2B car sharingAmber en VEDS ontwikkelen een ConnectivityBox voor autodelen, gericht op het faciliteren van digitale functionaliteiten en human-driver platooning, met een proof of concept gepland voor eind 2018. | Mkb-innovati... | € 233.800 | 2018 | Details |
Ontwikkeling van een intelligente automatische schuifparkeergarageHet project richt zich op de ontwikkeling van een automatische, zelflerende parkeerrobot voor elektrische en hybride voertuigen, die schaalbaar is en diverse configuraties ondersteunt voor efficiënter parkeren. | Mkb-innovati... | € 101.850 | 2015 | Details |
Diepgaande verkeersanalyse met beeld- en geluidsherkenning
Het project ontwikkelt een geavanceerd systeem voor real-time beeld- en geluidsherkenning van diverse verkeersdeelnemers om verkeersstromen beter te analyseren en reguleren in complexe stedelijke gebieden.
HERMES
Het HERMES-project ontwikkelt een app voor het reserveren en betalen van semi-publieke laadpalen, om het tekort aan laadplekken voor elektrische auto’s te verminderen.
Human-driver platooning for B2B car sharing
Amber en VEDS ontwikkelen een ConnectivityBox voor autodelen, gericht op het faciliteren van digitale functionaliteiten en human-driver platooning, met een proof of concept gepland voor eind 2018.
Ontwikkeling van een intelligente automatische schuifparkeergarage
Het project richt zich op de ontwikkeling van een automatische, zelflerende parkeerrobot voor elektrische en hybride voertuigen, die schaalbaar is en diverse configuraties ondersteunt voor efficiënter parkeren.