Haalbaarheidsstudie AI-tutor

Deze studie onderzoekt de inzet van AI in het basisonderwijs ter ondersteuning van docenten bij persoonlijke begeleiding van leerlingen.

Subsidie
€ 20.000
2024

Projectdetails

Inleiding

In deze haalbaarheidsstudie wil Stijlbreuk de haalbaarheid onderzoeken om door middel van AI in het basisonderwijs ondersteuning te bieden aan docenten in de persoonlijke begeleiding van kinderen in hun leerproces in de klas.

Aanleiding

De aanleiding voor dit onderzoek is de hoge druk in het basisonderwijs, het lerarentekort en de neerwaartse spiraal in kwaliteit die al jaren gaande is.

Doelstelling

Een ingrijpende verandering is nodig die meer tijd vrijmaakt voor de docent voor de juiste persoonlijke begeleiding, met aandacht voor:

  • Culturele diversiteit
  • Taalontwikkeling
  • Socio-economische factoren
  • Neuro-diversiteit

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000
Totale projectbegroting€ 60.000

Tijdlijn

Startdatum10-4-2024
Einddatum31-3-2025
Subsidiejaar2024

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Stijlbreuk B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek Interactief Taal Leren

EduHint onderzoekt de haalbaarheid van een innovatief platform voor interactief taalonderwijs met slimme algoritmen en AI, gericht op het verbeteren van leerrendement en het nemen van een go/no go besluit.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Effectiever thuisstuderen - Slimme tutor systeem en robot

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een AI-gestuurde (web)applicatie en smart device om thuisstuderen te verbeteren, leraren te ontlasten en studieresultaten te verhogen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Self-learning algoritme ter bevordering van het onderwijs

Taal & Digitaal B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor gepersonaliseerd leren, om docenten te ontlasten en afstandsonderwijs te verbeteren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

CodeSkillz – Studievoortgang bijhouden met Learning Analytics

CodeSkillz ontwikkelt een prototype voor een dynamisch docentendashboard dat voortgangsmonitoring van leerlingen mogelijk maakt, gericht op formatief leren en co-creatie met docenten.

€ 15.936
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsstudie online platform Doris Dorpsuil

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een digitale tool die kinderen helpt hun emoties te delen en empathie te ontwikkelen, ter ondersteuning van sociaal-emotionele groei in onderwijs en zorg.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

De Autonomaat

Het project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs.

€ 197.225
ERC Starting...

Machine-Assisted Teaching for Open-Ended Problem Solving: Foundations and Applications

The TOPS project aims to develop AI-driven machine-assisted teaching algorithms to support individualized learning in open-ended problem-solving domains.

€ 1.495.000
ERC Consolid...

Educational Inequalities and Generative AI: A Focus on Language Diversity

ChatEQUITY explores the impact of generative AI on educational inequalities by developing a new assessment tool and analyzing access disparities among students and teachers in diverse linguistic contexts.

€ 2.195.500
Mkb-innovati...

e-LEARN-IT

Het project ontwikkelt een in-ear leer-assistent voor gepersonaliseerd, bewegend onderwijs en logopedie met innovatieve spraaktechnologie.

€ 200.000