Haalbaarheidsstudie AI-tutor
Deze studie onderzoekt de inzet van AI in het basisonderwijs ter ondersteuning van docenten bij persoonlijke begeleiding van leerlingen.
Projectdetails
Inleiding
In deze haalbaarheidsstudie wil Stijlbreuk de haalbaarheid onderzoeken om door middel van AI in het basisonderwijs ondersteuning te bieden aan docenten in de persoonlijke begeleiding van kinderen in hun leerproces in de klas.
Aanleiding
De aanleiding voor dit onderzoek is de hoge druk in het basisonderwijs, het lerarentekort en de neerwaartse spiraal in kwaliteit die al jaren gaande is.
Doelstelling
Een ingrijpende verandering is nodig die meer tijd vrijmaakt voor de docent voor de juiste persoonlijke begeleiding, met aandacht voor:
- Culturele diversiteit
- Taalontwikkeling
- Socio-economische factoren
- Neuro-diversiteit
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Totale projectbegroting | € 60.000 |
Tijdlijn
Startdatum | 10-4-2024 |
Einddatum | 31-3-2025 |
Subsidiejaar | 2024 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Stijlbreuk B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Haalbaarheidsonderzoek Interactief Taal LerenEduHint onderzoekt de haalbaarheid van een innovatief platform voor interactief taalonderwijs met slimme algoritmen en AI, gericht op het verbeteren van leerrendement en het nemen van een go/no go besluit. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Effectiever thuisstuderen - Slimme tutor systeem en robotHet project onderzoekt de haalbaarheid van een AI-gestuurde (web)applicatie en smart device om thuisstuderen te verbeteren, leraren te ontlasten en studieresultaten te verhogen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Self-learning algoritme ter bevordering van het onderwijsTaal & Digitaal B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor gepersonaliseerd leren, om docenten te ontlasten en afstandsonderwijs te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
CodeSkillz – Studievoortgang bijhouden met Learning AnalyticsCodeSkillz ontwikkelt een prototype voor een dynamisch docentendashboard dat voortgangsmonitoring van leerlingen mogelijk maakt, gericht op formatief leren en co-creatie met docenten. | Mkb-innovati... | € 15.936 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsstudie online platform Doris DorpsuilHet project onderzoekt de haalbaarheid van een digitale tool die kinderen helpt hun emoties te delen en empathie te ontwikkelen, ter ondersteuning van sociaal-emotionele groei in onderwijs en zorg. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek Interactief Taal Leren
EduHint onderzoekt de haalbaarheid van een innovatief platform voor interactief taalonderwijs met slimme algoritmen en AI, gericht op het verbeteren van leerrendement en het nemen van een go/no go besluit.
Effectiever thuisstuderen - Slimme tutor systeem en robot
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een AI-gestuurde (web)applicatie en smart device om thuisstuderen te verbeteren, leraren te ontlasten en studieresultaten te verhogen.
Self-learning algoritme ter bevordering van het onderwijs
Taal & Digitaal B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor gepersonaliseerd leren, om docenten te ontlasten en afstandsonderwijs te verbeteren.
CodeSkillz – Studievoortgang bijhouden met Learning Analytics
CodeSkillz ontwikkelt een prototype voor een dynamisch docentendashboard dat voortgangsmonitoring van leerlingen mogelijk maakt, gericht op formatief leren en co-creatie met docenten.
Haalbaarheidsstudie online platform Doris Dorpsuil
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een digitale tool die kinderen helpt hun emoties te delen en empathie te ontwikkelen, ter ondersteuning van sociaal-emotionele groei in onderwijs en zorg.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
De AutonomaatHet project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs. | Mkb-innovati... | € 197.225 | 2022 | Details |
Machine-Assisted Teaching for Open-Ended Problem Solving: Foundations and ApplicationsThe TOPS project aims to develop AI-driven machine-assisted teaching algorithms to support individualized learning in open-ended problem-solving domains. | ERC Starting... | € 1.495.000 | 2022 | Details |
Educational Inequalities and Generative AI: A Focus on Language DiversityChatEQUITY explores the impact of generative AI on educational inequalities by developing a new assessment tool and analyzing access disparities among students and teachers in diverse linguistic contexts. | ERC Consolid... | € 2.195.500 | 2025 | Details |
e-LEARN-ITHet project ontwikkelt een in-ear leer-assistent voor gepersonaliseerd, bewegend onderwijs en logopedie met innovatieve spraaktechnologie. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2020 | Details |
De Autonomaat
Het project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs.
Machine-Assisted Teaching for Open-Ended Problem Solving: Foundations and Applications
The TOPS project aims to develop AI-driven machine-assisted teaching algorithms to support individualized learning in open-ended problem-solving domains.
Educational Inequalities and Generative AI: A Focus on Language Diversity
ChatEQUITY explores the impact of generative AI on educational inequalities by developing a new assessment tool and analyzing access disparities among students and teachers in diverse linguistic contexts.
e-LEARN-IT
Het project ontwikkelt een in-ear leer-assistent voor gepersonaliseerd, bewegend onderwijs en logopedie met innovatieve spraaktechnologie.