Effectiever thuisstuderen - Slimme tutor systeem en robot
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een AI-gestuurde (web)applicatie en smart device om thuisstuderen te verbeteren, leraren te ontlasten en studieresultaten te verhogen.
Projectdetails
Inleiding
In dit project wordt er een haalbaarheidsonderzoek uitgevoerd naar mogelijkheden om een (web)applicatie te ontwikkelen en een smart device/robot dat op basis van AI-technieken en neurowetenschappen het thuis studeren effectiever moet maken.
Technologie en Functionaliteit
Op basis van machine-learning zal het systeem digitale documenten kunnen omzetten naar les- en toetsmateriaal. De student kan de oefeningen en/of toetsen op basis van spraak en handmatig invullen afwerken.
Voordelen voor Leraren
Hierdoor worden de leraren ontzorgd en daalt de werkdruk.
Effectiviteit voor Studenten
Doordat het algoritme ontwikkeld wordt op basis van de nieuwste ontwikkelingen binnen neurowetenschappen, wordt ervoor gezorgd dat de student effectiever leert en daarmee minder studieachterstand oploopt. Dit reduceert stress bij de student en zorgt voor hogere studieresultaten.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2021 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
EdionHet project ontwikkelt een geautomatiseerd systeem voor vraaggeneratie in de natuurkunde om docenten tijd te besparen en studenten een boeiendere leerervaring te bieden. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek Interactief Taal LerenEduHint onderzoekt de haalbaarheid van een innovatief platform voor interactief taalonderwijs met slimme algoritmen en AI, gericht op het verbeteren van leerrendement en het nemen van een go/no go besluit. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Haalbaarheidsstudie AI-tutorDeze studie onderzoekt de inzet van AI in het basisonderwijs ter ondersteuning van docenten bij persoonlijke begeleiding van leerlingen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2024 | Details |
Self-learning algoritme ter bevordering van het onderwijsTaal & Digitaal B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor gepersonaliseerd leren, om docenten te ontlasten en afstandsonderwijs te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsstudie SchoolBuddyHet project onderzoekt de haalbaarheid van SchoolBuddy, een slim oortje dat gepersonaliseerd leren ondersteunt en schermtijd vermindert. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Edion
Het project ontwikkelt een geautomatiseerd systeem voor vraaggeneratie in de natuurkunde om docenten tijd te besparen en studenten een boeiendere leerervaring te bieden.
Haalbaarheidsonderzoek Interactief Taal Leren
EduHint onderzoekt de haalbaarheid van een innovatief platform voor interactief taalonderwijs met slimme algoritmen en AI, gericht op het verbeteren van leerrendement en het nemen van een go/no go besluit.
Haalbaarheidsstudie AI-tutor
Deze studie onderzoekt de inzet van AI in het basisonderwijs ter ondersteuning van docenten bij persoonlijke begeleiding van leerlingen.
Self-learning algoritme ter bevordering van het onderwijs
Taal & Digitaal B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor gepersonaliseerd leren, om docenten te ontlasten en afstandsonderwijs te verbeteren.
Haalbaarheidsstudie SchoolBuddy
Het project onderzoekt de haalbaarheid van SchoolBuddy, een slim oortje dat gepersonaliseerd leren ondersteunt en schermtijd vermindert.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
e-LEARN-ITHet project ontwikkelt een in-ear leer-assistent voor gepersonaliseerd, bewegend onderwijs en logopedie met innovatieve spraaktechnologie. | Mkb-innovati... | € 200.000 | 2020 | Details |
e-LEARN-IT
Het project ontwikkelt een in-ear leer-assistent voor gepersonaliseerd, bewegend onderwijs en logopedie met innovatieve spraaktechnologie.