Haalbaarheidsonderzoek SPMT Maintenance System

Kleinveld onderzoekt de haalbaarheid van een eigen SPMT Maintenance System om kosten en tijd van onderhoud aan SPMT's te verlagen en toekomstige groei te ondersteunen.

Subsidie
€ 20.000
2022

Projectdetails

Inleiding

Kleinveld Horizontaal en Verticaal Transport B.V. (verder Kleinveld) wil onderzoeken of het haalbaar is om zelfstandig een SPMT Maintenance System te ontwikkelen voor het onderhoud van SPMT’s. SPMT’s (Self-Propelled Modular Transporter) worden ingezet voor het transport van extreem zware ladingen. SPMT’s hebben 2, 3, 4 of 6 aslijnen, met 4 of 8 wielen per aslijn en een motor voor de voortstuwing.

Huidige Situatie

In Nederland is Kleinveld het enige bedrijf dat op dit moment servicewerkzaamheden aan de SPMT’s van het merk Scheuerle mag verrichten. Het serviceonderhoud is erg kostbaar en tijdrovend. Daarom wil Kleinveld onderzoeken of het haalbaar is om zelf een eigen systeem voor het lossen, draaien en verplaatsen van de SPMT’s te ontwikkelen.

Voordelen van het Nieuwe Systeem

Dit systeem biedt Kleinveld potentieel vele voordelen. Gezien de SPMT’s extreem zwaar zijn (24 ton), moet Kleinveld elke keer een kraan inhuren voor het lossen vanaf de trailers waarop de SPMT’s worden aangeleverd.

Doel van het Project

Kleinveld wil in dit project de economische en technische haalbaarheid onderzoeken van het SPMT Maintenance System alvorens zij overgaat tot de daadwerkelijke ontwikkeling. Indien een go-besluit wordt genomen naar aanleiding van het haalbaarheidsonderzoek, wil Kleinveld haar groei continueren middels de ontwikkeling van het SPMT Maintenance System.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2022

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Kleinveld Horizontaal en Verticaal Transport B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek slimme en energie-efficiënte modulaire rollenbanen voor pallets

PMBK Engineering onderzoekt de haalbaarheid van een energiezuinige rollerbaanmodule die kinetische energie benut, om inefficiëntie en handmatige palletverplaatsing te verminderen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsstudie naar een volautomatisch ‘On-The-Fly’ pakket laadsysteem voor vrachtwagens en containers

Het project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een AI-gestuurd 'On-The-Fly' laadsysteem voor efficiënte stapeling van vrachtwagens en containers.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsstudie innovatieve kantelende ophanging

TCPM West onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een innovatieve kantelende ophanging voor een elektrisch voertuig voor één persoon met laadruimte.

€ 20.000
Mkb-innovati...

ONTWIKKELING LAAD-_ LOS- EN MANOEUVREERHULP VOOR ELEKTRISCHE VRACHTFIETSEN EN -VOERTUIGEN

Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een laad- en manoeuvreersysteem voor elektrische vrachtfietsen en -voertuigen om stedelijk goederenvervoer te optimaliseren en emissies te verminderen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

CARGO HOLD LIFE SAVER

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een autonome machine voor het veilig reinigen van bulkcarrier-trappen, met als doel de veiligheid te verbeteren en de efficiëntie te verhogen.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Remote real time Monitoring & Prediction System

Capica en AVT ontwikkelen een real-time monitorings- en analysesysteem voor mechanische installaties om onderhoud voorspelbaar te maken, wat leidt tot hogere productiviteit en lagere kosten.

€ 173.103
Mkb-innovati...

Optimale Multi Modale Mobiliteit

Het project ontwikkelt een softwareplatform voor het optimaliseren van mobiliteit in personen- en goederenvervoer, gericht op flexibele routeplanning en kostenbesparing, met als doel CO2-reductie en verhoogde klanttevredenheid.

€ 190.400