Haalbaarheidsonderzoek SPMT Maintenance System
Kleinveld onderzoekt de haalbaarheid van een eigen SPMT Maintenance System om kosten en tijd van onderhoud aan SPMT's te verlagen en toekomstige groei te ondersteunen.
Projectdetails
Inleiding
Kleinveld Horizontaal en Verticaal Transport B.V. (verder Kleinveld) wil onderzoeken of het haalbaar is om zelfstandig een SPMT Maintenance System te ontwikkelen voor het onderhoud van SPMT’s. SPMT’s (Self-Propelled Modular Transporter) worden ingezet voor het transport van extreem zware ladingen. SPMT’s hebben 2, 3, 4 of 6 aslijnen, met 4 of 8 wielen per aslijn en een motor voor de voortstuwing.
Huidige Situatie
In Nederland is Kleinveld het enige bedrijf dat op dit moment servicewerkzaamheden aan de SPMT’s van het merk Scheuerle mag verrichten. Het serviceonderhoud is erg kostbaar en tijdrovend. Daarom wil Kleinveld onderzoeken of het haalbaar is om zelf een eigen systeem voor het lossen, draaien en verplaatsen van de SPMT’s te ontwikkelen.
Voordelen van het Nieuwe Systeem
Dit systeem biedt Kleinveld potentieel vele voordelen. Gezien de SPMT’s extreem zwaar zijn (24 ton), moet Kleinveld elke keer een kraan inhuren voor het lossen vanaf de trailers waarop de SPMT’s worden aangeleverd.
Doel van het Project
Kleinveld wil in dit project de economische en technische haalbaarheid onderzoeken van het SPMT Maintenance System alvorens zij overgaat tot de daadwerkelijke ontwikkeling. Indien een go-besluit wordt genomen naar aanleiding van het haalbaarheidsonderzoek, wil Kleinveld haar groei continueren middels de ontwikkeling van het SPMT Maintenance System.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2022 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Kleinveld Horizontaal en Verticaal Transport B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Haalbaarheidsonderzoek slimme en energie-efficiënte modulaire rollenbanen voor palletsPMBK Engineering onderzoekt de haalbaarheid van een energiezuinige rollerbaanmodule die kinetische energie benut, om inefficiëntie en handmatige palletverplaatsing te verminderen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Haalbaarheidsstudie naar een volautomatisch ‘On-The-Fly’ pakket laadsysteem voor vrachtwagens en containersHet project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een AI-gestuurd 'On-The-Fly' laadsysteem voor efficiënte stapeling van vrachtwagens en containers. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Haalbaarheidsstudie innovatieve kantelende ophangingTCPM West onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een innovatieve kantelende ophanging voor een elektrisch voertuig voor één persoon met laadruimte. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
ONTWIKKELING LAAD-_ LOS- EN MANOEUVREERHULP VOOR ELEKTRISCHE VRACHTFIETSEN EN -VOERTUIGENDit project onderzoekt de haalbaarheid van een laad- en manoeuvreersysteem voor elektrische vrachtfietsen en -voertuigen om stedelijk goederenvervoer te optimaliseren en emissies te verminderen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
CARGO HOLD LIFE SAVERHet project onderzoekt de haalbaarheid van een autonome machine voor het veilig reinigen van bulkcarrier-trappen, met als doel de veiligheid te verbeteren en de efficiëntie te verhogen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek slimme en energie-efficiënte modulaire rollenbanen voor pallets
PMBK Engineering onderzoekt de haalbaarheid van een energiezuinige rollerbaanmodule die kinetische energie benut, om inefficiëntie en handmatige palletverplaatsing te verminderen.
Haalbaarheidsstudie naar een volautomatisch ‘On-The-Fly’ pakket laadsysteem voor vrachtwagens en containers
Het project onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een AI-gestuurd 'On-The-Fly' laadsysteem voor efficiënte stapeling van vrachtwagens en containers.
Haalbaarheidsstudie innovatieve kantelende ophanging
TCPM West onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van een innovatieve kantelende ophanging voor een elektrisch voertuig voor één persoon met laadruimte.
ONTWIKKELING LAAD-_ LOS- EN MANOEUVREERHULP VOOR ELEKTRISCHE VRACHTFIETSEN EN -VOERTUIGEN
Dit project onderzoekt de haalbaarheid van een laad- en manoeuvreersysteem voor elektrische vrachtfietsen en -voertuigen om stedelijk goederenvervoer te optimaliseren en emissies te verminderen.
CARGO HOLD LIFE SAVER
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een autonome machine voor het veilig reinigen van bulkcarrier-trappen, met als doel de veiligheid te verbeteren en de efficiëntie te verhogen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Remote real time Monitoring & Prediction SystemCapica en AVT ontwikkelen een real-time monitorings- en analysesysteem voor mechanische installaties om onderhoud voorspelbaar te maken, wat leidt tot hogere productiviteit en lagere kosten. | Mkb-innovati... | € 173.103 | 2015 | Details |
Optimale Multi Modale MobiliteitHet project ontwikkelt een softwareplatform voor het optimaliseren van mobiliteit in personen- en goederenvervoer, gericht op flexibele routeplanning en kostenbesparing, met als doel CO2-reductie en verhoogde klanttevredenheid. | Mkb-innovati... | € 190.400 | 2016 | Details |
Remote real time Monitoring & Prediction System
Capica en AVT ontwikkelen een real-time monitorings- en analysesysteem voor mechanische installaties om onderhoud voorspelbaar te maken, wat leidt tot hogere productiviteit en lagere kosten.
Optimale Multi Modale Mobiliteit
Het project ontwikkelt een softwareplatform voor het optimaliseren van mobiliteit in personen- en goederenvervoer, gericht op flexibele routeplanning en kostenbesparing, met als doel CO2-reductie en verhoogde klanttevredenheid.