Haalbaarheidsonderzoek automatische indeling kaarten sportevenementen

XS2Event onderzoekt de haalbaarheid van een geautomatiseerd platform voor de b2b verkoop van sporttickets om efficiëntie en schaalbaarheid te verbeteren.

Subsidie
€ 20.000
2023

Projectdetails

Inleiding

Sport is al millennia lang een integraal onderdeel van de mens. Naast dat sport al duizenden jaren beoefend wordt, wordt het ook al duizenden jaren op dezelfde manier bekeken, door enorm grote aantallen toeschouwers.

Huidige situatie

Tegenwoordig is het vullen van stadions en racecircuits door toeschouwers alleen nog maar complexer geworden. Mensen boeken kaarten voor specifieke tribunes of tribunedelen, mensen gaan met meerdere personen en willen bij elkaar zitten, et cetera. Dit proces wordt aan de b2b-kant momenteel handmatig gedaan, wat duur, foutgevoelig en vooral niet schaalbaar is.

Oplossing

XS2Event biedt een platform aan voor de b2b-markt voor het kopen en verkopen van sporttickets (100.000+) en is voornemens te onderzoeken of het mogelijk is om al deze kaarten automatisch in te delen op basis van de daadwerkelijke inkoop van onze b2b-partners.

Doel van het onderzoek

Het doel van dit haalbaarheidsonderzoek is om inzicht te krijgen in de technische en economische haalbaarheden van de voorgenomen innovatie. Een dergelijke innovatie bestaat op dit moment niet en kent grote uitdagingen.

Besluitvorming

Het doel is om op basis van de te genereren inzichten een gefundeerd go/no-go besluit te nemen over een eventueel vervolgtraject.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2023

Partners & Locaties

Projectpartners

  • XS2EVENT B.V.penvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek live pricing automation

Mydatafactory onderzoekt de haalbaarheid van het automatiseren van live prijsstelling in hun Matcher-applicatie, inclusief integratie van klant-specifieke prijsafspraken en kortingen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek Learning Journey B&B Markt

EduHint ontwikkelt een innovatieve, gepersonaliseerde Learning Journey voor de B2B-markt, gericht op levenslang leren, om de effectiviteit van online training te verbeteren en de haalbaarheid te onderzoeken.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Gedistribueerd wachtrijsysteem op basis van Machine Learning

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een gedistribueerd wachtrijsysteem voor combi-tickets met Machine Learning.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsstudie naar een geautomatiseerde ‘controlroom’ voor het regisseren van livestreams van (amateur) sportwedstrijden.

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een autonome controlroom voor realtime livestreams van sportwedstrijden, gericht op het verbeteren van de kijkervaring en entertainmentwaarde.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek Chain control met AI

Allfree onderzoekt de haalbaarheid van een AI-tool die consumenten helpt bij het maken van keuzes, met als doel de klanttevredenheid en loyaliteit te verhogen via het MYGO-platform.

€ 20.000