Haalbaarheidsonderzoek automatische indeling kaarten sportevenementen
XS2Event onderzoekt de haalbaarheid van een geautomatiseerd platform voor de b2b verkoop van sporttickets om efficiëntie en schaalbaarheid te verbeteren.
Projectdetails
Inleiding
Sport is al millennia lang een integraal onderdeel van de mens. Naast dat sport al duizenden jaren beoefend wordt, wordt het ook al duizenden jaren op dezelfde manier bekeken, door enorm grote aantallen toeschouwers.
Huidige situatie
Tegenwoordig is het vullen van stadions en racecircuits door toeschouwers alleen nog maar complexer geworden. Mensen boeken kaarten voor specifieke tribunes of tribunedelen, mensen gaan met meerdere personen en willen bij elkaar zitten, et cetera. Dit proces wordt aan de b2b-kant momenteel handmatig gedaan, wat duur, foutgevoelig en vooral niet schaalbaar is.
Oplossing
XS2Event biedt een platform aan voor de b2b-markt voor het kopen en verkopen van sporttickets (100.000+) en is voornemens te onderzoeken of het mogelijk is om al deze kaarten automatisch in te delen op basis van de daadwerkelijke inkoop van onze b2b-partners.
Doel van het onderzoek
Het doel van dit haalbaarheidsonderzoek is om inzicht te krijgen in de technische en economische haalbaarheden van de voorgenomen innovatie. Een dergelijke innovatie bestaat op dit moment niet en kent grote uitdagingen.
Besluitvorming
Het doel is om op basis van de te genereren inzichten een gefundeerd go/no-go besluit te nemen over een eventueel vervolgtraject.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2023 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- XS2EVENT B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Haalbaarheidsonderzoek live pricing automationMydatafactory onderzoekt de haalbaarheid van het automatiseren van live prijsstelling in hun Matcher-applicatie, inclusief integratie van klant-specifieke prijsafspraken en kortingen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek Learning Journey B&B MarktEduHint ontwikkelt een innovatieve, gepersonaliseerde Learning Journey voor de B2B-markt, gericht op levenslang leren, om de effectiviteit van online training te verbeteren en de haalbaarheid te onderzoeken. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Gedistribueerd wachtrijsysteem op basis van Machine LearningHet project onderzoekt de haalbaarheid van een gedistribueerd wachtrijsysteem voor combi-tickets met Machine Learning. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsstudie naar een geautomatiseerde ‘controlroom’ voor het regisseren van livestreams van (amateur) sportwedstrijden.Het project onderzoekt de haalbaarheid van een autonome controlroom voor realtime livestreams van sportwedstrijden, gericht op het verbeteren van de kijkervaring en entertainmentwaarde. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek Chain control met AIAllfree onderzoekt de haalbaarheid van een AI-tool die consumenten helpt bij het maken van keuzes, met als doel de klanttevredenheid en loyaliteit te verhogen via het MYGO-platform. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2020 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek live pricing automation
Mydatafactory onderzoekt de haalbaarheid van het automatiseren van live prijsstelling in hun Matcher-applicatie, inclusief integratie van klant-specifieke prijsafspraken en kortingen.
Haalbaarheidsonderzoek Learning Journey B&B Markt
EduHint ontwikkelt een innovatieve, gepersonaliseerde Learning Journey voor de B2B-markt, gericht op levenslang leren, om de effectiviteit van online training te verbeteren en de haalbaarheid te onderzoeken.
Gedistribueerd wachtrijsysteem op basis van Machine Learning
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een gedistribueerd wachtrijsysteem voor combi-tickets met Machine Learning.
Haalbaarheidsstudie naar een geautomatiseerde ‘controlroom’ voor het regisseren van livestreams van (amateur) sportwedstrijden.
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een autonome controlroom voor realtime livestreams van sportwedstrijden, gericht op het verbeteren van de kijkervaring en entertainmentwaarde.
Haalbaarheidsonderzoek Chain control met AI
Allfree onderzoekt de haalbaarheid van een AI-tool die consumenten helpt bij het maken van keuzes, met als doel de klanttevredenheid en loyaliteit te verhogen via het MYGO-platform.