Faqta Lerarenplatform
Het project richt zich op het verbeteren van de digitale vaardigheden van leerkrachten via een leeromgeving met gerichte opdrachten, om zo de media- en datawijsheid van leerlingen te bevorderen.
Projectdetails
Inleiding
Tijdens de COVID-19 crisis is naar voren gekomen dat veel leerkrachten goed gebruik kunnen maken van de technische mogelijkheden om op afstand les te geven. Dit geldt helaas niet voor alle leerkrachten. Niet alle leerkrachten zijn voldoende digitaal vaardig. Dit belemmert ook het goed kunnen op het gebied van het digitaal geletterd maken van kinderen, wat een belangrijk speerpunt is vanuit het ministerie van Onderwijs voor de komende jaren.
Ondersteuning van leerkrachten
Het is dan ook van essentieel belang om deze leraren te ondersteunen, zodat zij de toekomstige generatie media- en datawijsheid bijbrengen en dit voor iedereen toepasbaar te maken. Vanaf de basisschool zorgt dit voor digitale inclusiviteit.
Digitale leeromgeving
Faqta beschikt over een digitale leeromgeving die zich richt op leerlingen. In deze online leeromgeving leren kinderen van groep 1 tot en met 8 over wereldoriëntatie en talentontwikkeling. Het platform is opgebouwd uit kanalen met thema's die de leerling zelfstandig doorloopt, terwijl de leraar de coach is.
Uitbreiding met module voor leerkrachten
Deze leeromgeving willen wij uitbreiden met een module voor leerkrachten, waarin de leerkrachten gerichte opdrachten krijgen ten aanzien van media- en datawijsheid. Hierin moeten opdrachten worden uitgevoerd en worden instructies gegeven, zodat we de leerkracht spelenderwijs digitaal vaardiger maken.
Differentiatie en learning-analytics
Het niveau tussen de leerkrachten zal verschillen, waardoor aan de module learning-analytics worden toegevoegd. Op basis van slimme data-analyse worden de gegevens real-time geanalyseerd om de retentie van kennis en kunde te maximaliseren. Leerkrachten krijgen precies die vragen en kennis voorgeschoteld die zij nodig hebben om effectief de vaardigheden te versterken, op basis van het gedrag dat zij eerder hebben vertoond.
Algoritmen en integrale benadering
Aan het platform worden algoritmen toegevoegd voor de learning-analytics. Deze zullen daarvoor ook moeten worden getraind, zodat zij de juiste slimme analyse kunnen doen van de activiteiten die leerkrachten hebben uitgevoerd, de resultaten en het inzicht in de sterke en zwakke punten.
Koppeling tussen leerkracht en leerling
Daarbij wordt ook een koppeling gemaakt tussen de behoeften van de leerlingen in de klas en het kennisniveau van de leerkracht. Daarmee is het een integrale benadering voor het verbeteren van de media- en datawijsheid van jonge kinderen en overbruggen we de 'gap' in digitale geletterdheid van veel leerkrachten. De keten tussen leerkracht en leerling wordt hiermee gesloten.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2021 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Faqta B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Natuurbeheer op alternatieve brandstoffenRotink onderzoekt de haalbaarheid van duurzame natuurbeheersystemen op alternatieve brandstoffen om te voldoen aan strengere milieuregels en de toenemende vraag naar schone machines. | MIT Haalbaarheid | € 17.417 | 2023 | Details |
Currency Exchange AlgorithmGlobadyme ontwikkelt een geïntegreerd platform voor betalingsverwerking om transactiekosten met 50% te verlagen en AI te gebruiken voor efficiënte valutaconversies. | MIT Haalbaarheid | € 19.950 | 2023 | Details |
UnikeeMQD BV onderzoekt een tokenomics-oplossing voor NFT-transacties om de traceerbaarheid van producten te verbeteren en namaak en illegale wederverkoop te bestrijden. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2023 | Details |
Active AerodynamicsHet project onderzoekt de haalbaarheid van actieve aerodynamische systemen voor het F22-model om prestaties te verbeteren en brandstofverbruik te verlagen. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2023 | Details |
Natuurbeheer op alternatieve brandstoffen
Rotink onderzoekt de haalbaarheid van duurzame natuurbeheersystemen op alternatieve brandstoffen om te voldoen aan strengere milieuregels en de toenemende vraag naar schone machines.
Currency Exchange Algorithm
Globadyme ontwikkelt een geïntegreerd platform voor betalingsverwerking om transactiekosten met 50% te verlagen en AI te gebruiken voor efficiënte valutaconversies.
Unikee
MQD BV onderzoekt een tokenomics-oplossing voor NFT-transacties om de traceerbaarheid van producten te verbeteren en namaak en illegale wederverkoop te bestrijden.
Active Aerodynamics
Het project onderzoekt de haalbaarheid van actieve aerodynamische systemen voor het F22-model om prestaties te verbeteren en brandstofverbruik te verlagen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
De AutonomaatHet project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs. | MIT R&D Samenwerking | € 197.225 | 2022 | Details |
Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijsHet project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator. | MIT R&D Samenwerking | € 198.375 | 2015 | Details |
Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend OefenmateriaalHet project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken. | MIT R&D Samenwerking | € 82.768 | 2015 | Details |
De Autonomaat
Het project ontwikkelt de Autonomaat, een datagestuurd digitaal onderwijsinstrument dat de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen inzichtelijk maakt en leerkrachten ondersteunt in het bieden van maatwerkonderwijs.
Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijs
Het project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator.
Adaptief Leren Softwareplatform voor Aanvullend Oefenmateriaal
Het project ontwikkelt een adaptief leerframework dat leraren real-time inzicht biedt in leerlingontwikkeling en directe feedback geeft, om leerproblemen effectiever aan te pakken.