Automizing CAD mesh transition from CAD to FEA
Het project richt zich op het automatiseren van de upgrade van 3D solid modellen uit MasterShip-software voor directe toepassing in FEM-programma's zoals Ansys, om de efficiëntie van het ontwerpproces te verbeteren.
Projectdetails
Inleiding
Currently, CAD/CAM applications spelen een belangrijke rol in elke soort ontwerpindustrie, waaronder de scheepsbouw (onze prioriteit) en andere sectoren die afhankelijk zijn van CAD/CAM-toepassingen.
Ontwikkelingen in CAD/CAM
In de afgelopen decennia hebben we enorme veranderingen binnen dit vakgebied gezien, die het concept van CAD-ontwerpen op grote schaal hebben veranderd. Met de verbetering van technologie in dit gebied is het voor ontwerpers een standaardpraktijk geworden om een eindige-elementenanalyse (FEA) uit te voeren om hun engineeringconcepten te valideren voordat ze beginnen met bouwen/productie.
Validatieprocessen
Ze stellen meestal een prototype op voor deze validatie onder een FEA- of CFD-omgeving. Het opzetten van deze validatietests begint doorgaans met het creëren van de meshes van de CAD/CAM-modellen. Meshgeneratie is vaak het meest tijdrovende onderdeel van FEA-computersimulaties. Onderzoek naar meshgeneratie heeft geprobeerd dit probleem op te lossen met variërende mate van succes.
Uitdagingen in Meshgeneratie
Een belangrijke moeilijkheid bij het oplossen van het meshprobleem is de omvang van de probleemruimte. Het is een uitdaging om de solide modellen die zijn gemaakt met MasterShip-software binnen AutoCAD aan te passen, zodat ze direct kunnen worden gebruikt in FEM-programma's zoals Ansys. Gaten en overlappingen - vooral de kleine - zullen deze integratie blokkeren.
Oplossing en Automatisering
Wij willen het upgraden van het 3D-solide model automatiseren, zodat het geschikt is voor direct gebruik in FEM-programma's zoals Ansys. Gezien onze ervaring in de CAD-ontwikkelingssoftware sinds 1986, zijn wij, MasterShip, ervan overtuigd dat we dit proces intern kunnen afhandelen en 3D-modellen kunnen ontwikkelen uit onze bestaande software, die gebruiksvriendelijke modellen voor de FEA-omgeving zullen zijn.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2021 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- MasterShip Software BVpenvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Natuurbeheer op alternatieve brandstoffenRotink onderzoekt de haalbaarheid van duurzame natuurbeheersystemen op alternatieve brandstoffen om te voldoen aan strengere milieuregels en de toenemende vraag naar schone machines. | MIT Haalbaarheid | € 17.417 | 2023 | Details |
Currency Exchange AlgorithmGlobadyme ontwikkelt een geïntegreerd platform voor betalingsverwerking om transactiekosten met 50% te verlagen en AI te gebruiken voor efficiënte valutaconversies. | MIT Haalbaarheid | € 19.950 | 2023 | Details |
UnikeeMQD BV onderzoekt een tokenomics-oplossing voor NFT-transacties om de traceerbaarheid van producten te verbeteren en namaak en illegale wederverkoop te bestrijden. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2023 | Details |
Active AerodynamicsHet project onderzoekt de haalbaarheid van actieve aerodynamische systemen voor het F22-model om prestaties te verbeteren en brandstofverbruik te verlagen. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2023 | Details |
Natuurbeheer op alternatieve brandstoffen
Rotink onderzoekt de haalbaarheid van duurzame natuurbeheersystemen op alternatieve brandstoffen om te voldoen aan strengere milieuregels en de toenemende vraag naar schone machines.
Currency Exchange Algorithm
Globadyme ontwikkelt een geïntegreerd platform voor betalingsverwerking om transactiekosten met 50% te verlagen en AI te gebruiken voor efficiënte valutaconversies.
Unikee
MQD BV onderzoekt een tokenomics-oplossing voor NFT-transacties om de traceerbaarheid van producten te verbeteren en namaak en illegale wederverkoop te bestrijden.
Active Aerodynamics
Het project onderzoekt de haalbaarheid van actieve aerodynamische systemen voor het F22-model om prestaties te verbeteren en brandstofverbruik te verlagen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Applied Artificial Intelligence for Light Weight Construction EngineeringHet project ontwikkelt een AI-gestuurd softwaremodule voor AutoCAD om ontwerp- en engineeringtaken te automatiseren, gericht op eenmalige en kleine series in de scheepsbouw. | MIT R&D Samenwerking | € 269.360 | 2022 | Details |
Een virtueel scheepsontwerpsysteem, op gebouwd uit onafhankelijke componentenHet project richt zich op het ontwikkelen van een geïntegreerd scheepsontwerpsysteem om de efficiëntie en effectiviteit in de scheepsbouw te verbeteren door software-integratie en samenwerking met jonge ontwerpers. | MIT R&D Samenwerking | € 88.200 | 2015 | Details |
Applied Artificial Intelligence for Light Weight Construction EngineeringHet project ontwikkelt een AI-module voor AutoCAD om ontwerp- en engineeringtaken te automatiseren in de scheepsbouw. | MIT R&D Samenwerking | € 269.360 | 2022 | Details |
Applied Artificial Intelligence for Light Weight Construction Engineering
Het project ontwikkelt een AI-gestuurd softwaremodule voor AutoCAD om ontwerp- en engineeringtaken te automatiseren, gericht op eenmalige en kleine series in de scheepsbouw.
Een virtueel scheepsontwerpsysteem, op gebouwd uit onafhankelijke componenten
Het project richt zich op het ontwikkelen van een geïntegreerd scheepsontwerpsysteem om de efficiëntie en effectiviteit in de scheepsbouw te verbeteren door software-integratie en samenwerking met jonge ontwerpers.
Applied Artificial Intelligence for Light Weight Construction Engineering
Het project ontwikkelt een AI-module voor AutoCAD om ontwerp- en engineeringtaken te automatiseren in de scheepsbouw.