Gepersonaliseerd, adaptief en inclusief
Dit project ontwikkelt een adaptief leersysteem voor neurodivergente en laagpresterende leerlingen in het reguliere onderwijs.
Projectdetails
Inleiding
In dit project ontwikkelen we een gepersonaliseerd, adaptief en inclusief kennisevaluatie- en leersysteem. Hiermee komen we tegemoet aan de behoefte van duizenden neurodivergente en laagpresterende leerlingen die in het reguliere onderwijsaanbod tegen hindernissen lopen.
Samenwerking
Het project is een samenwerking tussen:
- MemoryLab, een Groningse edtech-startup die adaptieve kennisevaluatie- en leertechnologie ontwikkelt
- ETS, een internationaal toonaangevend bedrijf op het gebied van eerlijke en valide kennistoetsing
- De Rijksuniversiteit Groningen, een noordelijke kennisinstelling met veel expertise over het menselijk brein
Doelstellingen
Over een periode van drie jaar ontwikkelen, valideren en demonstreren we een systeem dat leerlingen een op maat gemaakt leerproces biedt. Dit systeem geeft kwetsbare en kansarme leerlingen de kans om hun potentieel volop te benutten.
Context
Het project speelt in op de transitie van analoog naar digitaal, die zich in de Noord-Nederlandse onderwijssector in rap tempo voltrekt. Noordelijke scholen, leraren, leerlingen...
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 282.492 |
Totale projectbegroting | € 627.761 |
Tijdlijn
Startdatum | 1-4-2024 |
Einddatum | 9-2-2027 |
Subsidiejaar | 2024 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- SlimStampen B.V.penvoerder
- Rijksuniversiteit Groningen
- ETS Europe
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen SNN Noord (EFRO)
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Elektrische ‘heavy use’ E-UTVDe ontwikkeling van een elektrisch E-UTV versnelt de transitie naar hernieuwbare energie en ondersteunt regionale productie en werkgelegenheid. | SNN - Onderzoek en Innovatie | € 114.795 | 2023 | Details |
Meer brillen, minder pillen: Innovatieve stressbehandeling voor kinderenHet project ontwikkelt een digitale VR-oplossing om stress bij kinderen te verlagen en bevordert preventieve zorg in Noord-Nederland. | SNN - Onderzoek en Innovatie | € 171.855 | 2023 | Details |
ERP Webclient FrameworkHet project ontwikkelt een webclient framework voor ERP-systemen om gebruiksvriendelijkheid en efficiëntie te verbeteren. | SNN - Onderzoek en Innovatie | € 83.719 | 2022 | Details |
Bevrijd van pijn appDe app ondersteunt chronische pijnpatiënten bij het verbeteren van hun kwaliteit van leven en bevorderen van actieve deelname aan de samenleving. | SNN - Onderzoek en Innovatie | € 200.000 | 2023 | Details |
Elektrische ‘heavy use’ E-UTV
De ontwikkeling van een elektrisch E-UTV versnelt de transitie naar hernieuwbare energie en ondersteunt regionale productie en werkgelegenheid.
Meer brillen, minder pillen: Innovatieve stressbehandeling voor kinderen
Het project ontwikkelt een digitale VR-oplossing om stress bij kinderen te verlagen en bevordert preventieve zorg in Noord-Nederland.
ERP Webclient Framework
Het project ontwikkelt een webclient framework voor ERP-systemen om gebruiksvriendelijkheid en efficiëntie te verbeteren.
Bevrijd van pijn app
De app ondersteunt chronische pijnpatiënten bij het verbeteren van hun kwaliteit van leven en bevorderen van actieve deelname aan de samenleving.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
An adaptive Virtual training platform that enables an inclusive tailored learning experienceReadyTech onderzoekt de haalbaarheid van een adaptieve virtuele klaslokaal om studenten met handicaps gelijke toegang te bieden tot online trainingen via innovatieve technologieën. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2021 | Details |
Self-learning algoritme ter bevordering van het onderwijsTaal & Digitaal B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor gepersonaliseerd leren, om docenten te ontlasten en afstandsonderwijs te verbeteren. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2020 | Details |
e-LEARN-ITHet project ontwikkelt een in-ear leer-assistent met spraaktechnologie om gepersonaliseerd en bewegend leren te bevorderen, en ondersteunt logopedie voor kinderen met taalachterstanden. | MIT R&D Samenwerking | € 200.000 | 2020 | Details |
Adaptief Pedagogisch Digitaal Interactief LeersysteemHet project ontwikkelt een adaptief digitaal platform voor gepersonaliseerd leren, dat zich aanpast aan de leerstijl van studenten en interactief onderwijs bevordert. | MIT R&D Samenwerking | € 200.000 | 2015 | Details |
An adaptive Virtual training platform that enables an inclusive tailored learning experience
ReadyTech onderzoekt de haalbaarheid van een adaptieve virtuele klaslokaal om studenten met handicaps gelijke toegang te bieden tot online trainingen via innovatieve technologieën.
Self-learning algoritme ter bevordering van het onderwijs
Taal & Digitaal B.V. onderzoekt de haalbaarheid van een self-learning algoritme voor gepersonaliseerd leren, om docenten te ontlasten en afstandsonderwijs te verbeteren.
e-LEARN-IT
Het project ontwikkelt een in-ear leer-assistent met spraaktechnologie om gepersonaliseerd en bewegend leren te bevorderen, en ondersteunt logopedie voor kinderen met taalachterstanden.
Adaptief Pedagogisch Digitaal Interactief Leersysteem
Het project ontwikkelt een adaptief digitaal platform voor gepersonaliseerd leren, dat zich aanpast aan de leerstijl van studenten en interactief onderwijs bevordert.