Targeted marketing & analytics voor de particuliere woningsector

Realmark onderzoekt de haalbaarheid van targeted marketing & analytics om de marketingstrategieën voor particuliere woningen te optimaliseren en zo de verkoop te versnellen.

Subsidie
€ 20.000
2020

Projectdetails

Inleiding

De markt voor particuliere koop- en huurwoningen staat onder druk; er is veel vraag en weinig aanbod. Ondanks digitalisering en krapte aan de aanbodkant, blijkt dat bij oplevering van grote complexen van woningen tot 25% van het aanbod pas na enkele maanden een geschikte kandidaat heeft gevonden. Dit is vreemd, aangezien er meer dan genoeg vraag naar woningen is.

Probleemstelling

Realmark denkt dat een belangrijke oorzaak voor dit probleem schuilt in een onvoldoende verfijnde marketingstrategie. Ontwikkelaars van woningcomplexen hebben vaak een specifieke doelgroep in gedachten, zoals:

  • Studenten
  • Starters
  • Young professionals
  • Expats

Echter, zij besteden in hun marketingcampagne nauwelijks aandacht aan het verfijnen van de marketing spend voor deze doelgroep. Reden daarvoor is enerzijds dat er geen goed beeld is van de digitale presence van de doelgroep en anderzijds dat betrouwbare tracking over de verschillende kanalen heen niet beschikbaar is.

Doelstelling

Realmark wil in dit project de haalbaarheid onderzoeken van targeted marketing & analytics voor de particuliere woonsector. Beoogd wordt om op basis van de eigen dataset van 25.000 transacties een technologie te ontwikkelen die aanbevelingen kan doen over de verdeling van het budget van een marketingcampagne voor grote vastgoedprojecten over verschillende digitale kanalen.

Verwachte Resultaten

Opdat de beschikbare woningen zo goed mogelijk aan de beoogde doelgroep aangeboden kunnen worden, worden de verwachte resultaten weergegeven in een dashboard. Hierbij kan de gebruiker op basis van parameters verschillende scenario’s simuleren.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2020

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Realmarkpenvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Haalbaarheidsonderzoek naar ‘Gmak vooraan!’

Gmak B.V. ontwikkelt een anoniem digitaal platform voor huizenbezitters met een latente verhuisbehoefte, om hen te helpen de markt te verkennen en inzicht te krijgen in woningwaarde en interesse.

€ 19.920
Mkb-innovati...

Woningmarkt Biedingshulp

Het project ontwikkelt een tool die kopers helpt bij het bepalen van biedingen op woningen door gebruik te maken van woningmarktdata en machine learning om slagingskansen te voorspellen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Onderzoek haalbaarheid platform automatische verduurzaming bij aankoop woning

Het project richt zich op het ontwikkelen van een platform dat aankopers van woningen helpt bij het verduurzamen door inzicht te bieden in ketendata, kosten en baten, en de haalbaarheid te onderzoeken.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Intelligente waardebepaling vastgoed met Big Data

Het project onderzoekt de haalbaarheid van een intelligent systeem dat Big Data gebruikt om de huidige en toekomstige waarde van vastgoed nauwkeurig te taxeren.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Huurwoningdesk – Huurboost Platform

Huurwoningdesk ontwikkelt het Huurboost Platform om huurders te helpen hun kredietwaardigheid te verbeteren door huurbetalingsgegevens te gebruiken, zodat ze gemakkelijker hypotheken en kredieten kunnen verkrijgen.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Innovations4all

Het project creëert een platform voor woninginformatie dat ontwerpers en marktpartijen verbindt om duurzame ideeën te realiseren, resulterend in een 3D vastgoeddatabase met innovatieve toepassingen.

€ 200.000
Demonstratie...

De digitale Startmotor (DigiStar)

Reimarkt ontwikkelt een softwareplatform om de verduurzaming van 360 woningen per jaar te versnellen, kosten te verlagen en huurders meer invloed te geven, met een focus op schaalbaarheid en gebruiksvriendelijkheid.

€ 157.916
Mkb-innovati...

Big Data Driven Marketing Marketplace

Het project ontwikkelt een innovatief AI-gedreven Big Data-platform voor de digitale transitie van kranten en advertising, met focus op automatisering, privacy en optimale output.

€ 331.180
Mkb-innovati...

De isolatiecheck

Het project richt zich op het gebruik van thermische data van vliegtuigen om isolatiewaarden en lekken in vastgoed nauwkeurig te meten en te visualiseren in een online dataviewer.

€ 323.715
ERC Starting...

Welfare, redistribution and financial stability in housing and mortgage markets

This project aims to create a comprehensive dataset on housing and mortgage markets in the Netherlands and Norway to analyze regulatory impacts and market dynamics post-2008 financial crisis.

€ 1.494.124