Stuurinrichting voor X-serie
Conmeq onderzoekt de haalbaarheid van een innovatieve stuurinrichting voor een zwaardere elektrische loader van 2,5 ton, met als doel hydrauliek te vervangen door elektrische componenten.
Projectdetails
Inleiding
In navolging van de ontwikkelde elektrische loader AS15, beoogt Conmeq een zwaardere versie te ontwikkelen.
Doel van het Project
Hiervoor heeft het bedrijf een nieuwe, innovatieve stuurinrichting op het oog waarvoor in dit project de haalbaarheid wordt onderzocht. Dit betreft een deelproject van de gehele ontwikkeling van een 2.5 ton loader, met hefcapaciteit van 2 ton.
Ambitie
We willen een aantal stappen verder gaan dan we met de AS15 hebben gedaan en willen hydrauliek zoveel mogelijk vervangen voor elektrische componenten.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2022 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Construction Machinery & Equipment B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Natuurbeheer op alternatieve brandstoffenRotink onderzoekt de haalbaarheid van duurzame natuurbeheersystemen op alternatieve brandstoffen om te voldoen aan strengere milieuregels en de toenemende vraag naar schone machines. | MIT Haalbaarheid | € 17.417 | 2023 | Details |
Currency Exchange AlgorithmGlobadyme ontwikkelt een geïntegreerd platform voor betalingsverwerking om transactiekosten met 50% te verlagen en AI te gebruiken voor efficiënte valutaconversies. | MIT Haalbaarheid | € 19.950 | 2023 | Details |
UnikeeMQD BV onderzoekt een tokenomics-oplossing voor NFT-transacties om de traceerbaarheid van producten te verbeteren en namaak en illegale wederverkoop te bestrijden. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2023 | Details |
Active AerodynamicsHet project onderzoekt de haalbaarheid van actieve aerodynamische systemen voor het F22-model om prestaties te verbeteren en brandstofverbruik te verlagen. | MIT Haalbaarheid | € 20.000 | 2023 | Details |
Natuurbeheer op alternatieve brandstoffen
Rotink onderzoekt de haalbaarheid van duurzame natuurbeheersystemen op alternatieve brandstoffen om te voldoen aan strengere milieuregels en de toenemende vraag naar schone machines.
Currency Exchange Algorithm
Globadyme ontwikkelt een geïntegreerd platform voor betalingsverwerking om transactiekosten met 50% te verlagen en AI te gebruiken voor efficiënte valutaconversies.
Unikee
MQD BV onderzoekt een tokenomics-oplossing voor NFT-transacties om de traceerbaarheid van producten te verbeteren en namaak en illegale wederverkoop te bestrijden.
Active Aerodynamics
Het project onderzoekt de haalbaarheid van actieve aerodynamische systemen voor het F22-model om prestaties te verbeteren en brandstofverbruik te verlagen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Ontwikkeling Volledig Elektrisch Aangedreven en Elektronisch Aangestuurde Mini-Lader: Conmeq Serie-AConmeq ontwikkelt in samenwerking met twee MKB-bedrijven een veilige, volledig elektrische skid steer mini-lader om de bouwsector te verduurzamen en de concurrentiepositie te versterken. | MIT R&D Samenwerking | € 163.063 | 2019 | Details |
De ontwikkeling van een modulaire ZE-wiellader voor de bouwsector: de Conmeq X-serie.Conmeq ontwikkelt de X-serie, een volledig elektrische wiellader, om de CO2-uitstoot in de bouwsector te verminderen en als modulair platform voor toekomstige duurzame werktuigen te dienen. | DEI+ | € 678.294 | 2022 | Details |
Ontwikkeling Volledig Elektrisch Aangedreven en Elektronisch Aangestuurde Mini-Lader: Conmeq Serie-A
Conmeq ontwikkelt in samenwerking met twee MKB-bedrijven een veilige, volledig elektrische skid steer mini-lader om de bouwsector te verduurzamen en de concurrentiepositie te versterken.
De ontwikkeling van een modulaire ZE-wiellader voor de bouwsector: de Conmeq X-serie.
Conmeq ontwikkelt de X-serie, een volledig elektrische wiellader, om de CO2-uitstoot in de bouwsector te verminderen en als modulair platform voor toekomstige duurzame werktuigen te dienen.