MOYOSA IMMERSIVE SHOWROOM
Moyosa Media onderzoekt haalbare technieken voor kosteneffectieve, immersive 3D-presentaties zonder headset, gericht op een breed publiek.
Projectdetails
Inleiding
Moyosa Media ontwikkelt technisch zeer hoogstaande software op het gebied van nieuwe visuele technologieën zoals Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR), hologrammen en meer. Dit project richt zich op technisch nieuwe manieren van presenteren door het gebruik van een combinatie van 3D-modellen, platte schermen en andere hardware.
Doel van het project
Het haalbaarheidsonderzoek richt zich op technieken om één generieke oplossing te hebben om 3D-presentaties te kunnen geven voor een zeer breed georiënteerd publiek, waarbij het publiek zich in de presentatie bevindt. Dit wordt omschreven als een “VR-ervaring zonder headset”.
Huidige situatie
Op dit moment zijn de mogelijkheden voor zo'n immersive presentatie zeer beperkt en kost elke opzet tienduizenden euro’s.
Onderzoeksvraag
Binnen dit project wordt onderzocht hoe dit soort presentaties bij het brede publiek geïntroduceerd kan worden.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Moyosa Media B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Onderzoek naar een innovatieve manier van in-depth verrijking voor (mobiele) toepassingen.Moyosa Media B.V. ontwikkelt een innovatieve oplossing voor 360 graden rendering op mobiele apparaten door pre-rendering te combineren met on-the-fly belichting en invalshoeken. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
‘Onderzoek naar Neural Radiance Fields voor Pre rendered omgevingen’Moyosa Media onderzoekt de haalbaarheid van NeRF-technologie voor pre-rendered virtuele rondleidingen om technische en economische mogelijkheden te bepalen voor toekomstige ontwikkeling. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Human-size holographic simulation AR displayHet project onderzoekt de haalbaarheid van een betaalbaar holografisch AR-display en bijbehorende 3D content creatiesoftware. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Haalbaarheidsonderzoek naar elimineren van complexe 3D-elementen met AIHet project onderzoekt de haalbaarheid van een innovatieve software voor realistische 360° visualisaties van ruimtelijke veranderingen, om stakeholders beter te betrekken bij omgevingsveranderingen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
Holofil - Interactive 3D Content SoftwareHet project ontwikkelt een software ecosysteem voor de Holofil, waarmee gebruikers eenvoudig hun eigen holografische content kunnen creëren voor diverse toepassingen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Onderzoek naar een innovatieve manier van in-depth verrijking voor (mobiele) toepassingen.
Moyosa Media B.V. ontwikkelt een innovatieve oplossing voor 360 graden rendering op mobiele apparaten door pre-rendering te combineren met on-the-fly belichting en invalshoeken.
‘Onderzoek naar Neural Radiance Fields voor Pre rendered omgevingen’
Moyosa Media onderzoekt de haalbaarheid van NeRF-technologie voor pre-rendered virtuele rondleidingen om technische en economische mogelijkheden te bepalen voor toekomstige ontwikkeling.
Human-size holographic simulation AR display
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een betaalbaar holografisch AR-display en bijbehorende 3D content creatiesoftware.
Haalbaarheidsonderzoek naar elimineren van complexe 3D-elementen met AI
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een innovatieve software voor realistische 360° visualisaties van ruimtelijke veranderingen, om stakeholders beter te betrekken bij omgevingsveranderingen.
Holofil - Interactive 3D Content Software
Het project ontwikkelt een software ecosysteem voor de Holofil, waarmee gebruikers eenvoudig hun eigen holografische content kunnen creëren voor diverse toepassingen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Samenwerken in een full immersive VR-omgevingVier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren. | Mkb-innovati... | € 197.860 | 2016 | Details |
3D Augmented Reality CMSHet project ontwikkelt een platformonafhankelijk 3D AR-CMS om de klantreis te verbeteren en de beschikbaarheid van 3D content te vergroten, met economische waarde en samenwerking tussen diverse partners. | Mkb-innovati... | € 199.920 | 2016 | Details |
Ontwikkeling immersieve virtual reality applicaties en interfaces voor zakelijke dienstverlening en consumenten.Er is geen beschikbare samenvatting voor dit project. | Mkb-innovati... | € 50.416 | 2013 | Details |
An innovative touch-sound technology to provide 360-degree spatial location and contentThe project aims to develop a novel auditory-tactile method for simulating spatial audio localization in VR, enhancing accessibility for the hearing impaired and improving overall user experience. | ERC Proof of... | € 150.000 | 2023 | Details |
The feeling of being there: Developing a practical framework for objective, continuous and standardized presence measurement for virtual environmentsDevelop a tool to measure and analyze presence in virtual reality, enhancing user experience and promoting standardization in the industry for improved applications in healthcare, training, and research. | ERC Proof of... | € 150.000 | 2023 | Details |
Samenwerken in een full immersive VR-omgeving
Vier innovatieve organisaties uit Zuid-Nederland ontwikkelen een multiplayer virtual reality systeem met natuurlijke interactie om toepassingen in diverse sectoren te verbeteren.
3D Augmented Reality CMS
Het project ontwikkelt een platformonafhankelijk 3D AR-CMS om de klantreis te verbeteren en de beschikbaarheid van 3D content te vergroten, met economische waarde en samenwerking tussen diverse partners.
Ontwikkeling immersieve virtual reality applicaties en interfaces voor zakelijke dienstverlening en consumenten.
Er is geen beschikbare samenvatting voor dit project.
An innovative touch-sound technology to provide 360-degree spatial location and content
The project aims to develop a novel auditory-tactile method for simulating spatial audio localization in VR, enhancing accessibility for the hearing impaired and improving overall user experience.
The feeling of being there: Developing a practical framework for objective, continuous and standardized presence measurement for virtual environments
Develop a tool to measure and analyze presence in virtual reality, enhancing user experience and promoting standardization in the industry for improved applications in healthcare, training, and research.