Interactieve voorleespop

Ontwikkeling van een slimme digitale voorleespop die boeken voorleest met een geprojecteerde voorlezer, waardoor auteurs op afstand kunnen voordragen in bibliotheken.

Subsidie
€ 20.000
2020

Projectdetails

Inleiding

[Aanvrager/Partner] heeft een idee om een slimme digitale voorleespop te ontwikkelen.

Functionaliteit

Deze pop kan gebruikt worden in (school)bibliotheken en leest boeken voor aan belangstellenden.

Innovatie

Op de pop wordt de voorlezer (echte persoon) geprojecteerd, waardoor het lijkt dat deze fysiek aanwezig is.

Toepassing

Zo wordt het bijvoorbeeld mogelijk dat de schrijver van een boek deze op vele plekken voordraagt zonder fysieke aanwezigheid.

Financiële details & Tijdlijn

Financiële details

Subsidiebedrag€ 20.000

Tijdlijn

StartdatumOnbekend
EinddatumOnbekend
Subsidiejaar2020

Partners & Locaties

Projectpartners

  • Aanvrager geen rechtspersoonpenvoerder

Land(en)

Netherlands

Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid

Mkb-innovati...

Slimme Vertelknuffel met AI-brein

Creative Hubs ontwikkelt een AI-gestuurde Vertelknuffel om kinderen met sociaal-emotionele problemen te helpen communiceren en hun ontwikkeling te bevorderen.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Virtual Personal Development Learning Platform

Het project ontwikkelt een AI-gestuurde applicatie om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling door signalen te monitoren en gerichte interventies aan te bieden.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Tessa Smart Voice Control

Het project onderzoekt de haalbaarheid van de Tessa Smart Voice Control, een sociale zorgrobot die spraakproblemen helpt overwinnen voor zelfredzaamheid en ontlasting van zorgverleners.

€ 20.000
Mkb-innovati...

A.R. Storytelling technologie.

Ontwikkel een toegankelijke A.R. storytelling toepassing voor consumenten en bedrijven, met een productieprijs vergelijkbaar met bestaande 2D/3D animaties en video.

€ 20.000
Mkb-innovati...

Leermiddelen 2.0

Het project onderzoekt de haalbaarheid van AR/VR leermaterialen om toegankelijker onderwijs te bieden voor kwetsbare groepen, met focus op digitale technologie en participatie.

€ 20.000

Vergelijkbare projecten uit andere regelingen

Mkb-innovati...

Interactieve, adaptieve leeromgeving met verhalen- en uitdagingengenerator voor het voortgezet onderwijs

Het project ontwikkelt een innovatieve digitale leeromgeving voor het funderend onderwijs die gepersonaliseerd leren bevordert via een adaptieve verhalen- en uitdagingen-generator.

€ 198.375
Mkb-innovati...

Augmented Reading Engine (ARE)

Het project Augmented Reading Engine ontwikkelt een app die laaggeletterden helpt met lezen en taalvaardigheid door middel van AI-analyse en AR-technologie.

€ 199.920
Mkb-innovati...

Geavanceerde Interactietechnologie voor Zorgrobots

Het project ontwikkelt softwaremodules voor zorgrobots om contextgevoelige interacties en verbeterde spraaksynthese te realiseren, ter ondersteuning van vergrijzende cliënten in de zorg.

€ 322.140
Mkb-innovati...

Langer zelfstandig thuiswonen middels interactieve emotiegebonden VR learning

Virtual Assistant BV en 360Outspoken BV ontwikkelen samen een meertalig, emotie-gebonden VR-leerplatform voor thuiszorgprofessionals om leer-efficiëntie en begrip te verbeteren.

€ 112.945
ERC Starting...

Ways of imagining in children's lives with information texts

The WONDRE project investigates how children's nonfiction picturebooks engage imagination and perception, aiming to empower young readers through collaborative research and a multilingual digital resource.

€ 1.499.865