Hedgehog Local Controller
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een generieke local controller voor autonome aansturing van stationaire batterijen.
Projectdetails
Inleiding
In deze haalbaarheidsstudie onderzoeken we Zenon Vortex.
Context
De energiesector is op zoek naar kosteneffectieve en efficiënte oplossingen, waarvan HVDC-technologie zoals Zenon-Vortex™ er één is.
Financiële details & Tijdlijn
Financiële details
Subsidiebedrag | € 20.000 |
Tijdlijn
Startdatum | Onbekend |
Einddatum | Onbekend |
Subsidiejaar | 2020 |
Partners & Locaties
Projectpartners
- Hedgehog Applications B.V.penvoerder
Land(en)
Vergelijkbare projecten binnen MIT Haalbaarheid
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
ESS voor lokale DC netwerkenHedgehog onderzoekt de technologische en economische haalbaarheid van een Local controller en ESS voor lokale DC-netwerken om conversieverliezen te minimaliseren en een Go/No-go beslissing te nemen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
DC-DC LaadcontrollerHedgehog Applications onderzoekt de haalbaarheid van een DC-DC laadcontroller voor directe DC-output zonder omvormer, gericht op snelle laadoplossingen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2023 | Details |
MPC Balancing projectHet project onderzoekt de haalbaarheid van een geïntegreerd batterijplatform met verwisselbare lithium-ionbatterijen voor optimale capaciteit en vermogen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2021 | Details |
Hedgehog UnitHedgehog onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van de Hedgehog Unit. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
Step-up converterHet project onderzoekt de haalbaarheid van een hoog voltage elektromotor retrofit met een laag voltage accu voor snelladen van schepen. | Mkb-innovati... | € 20.000 | 2022 | Details |
ESS voor lokale DC netwerken
Hedgehog onderzoekt de technologische en economische haalbaarheid van een Local controller en ESS voor lokale DC-netwerken om conversieverliezen te minimaliseren en een Go/No-go beslissing te nemen.
DC-DC Laadcontroller
Hedgehog Applications onderzoekt de haalbaarheid van een DC-DC laadcontroller voor directe DC-output zonder omvormer, gericht op snelle laadoplossingen.
MPC Balancing project
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een geïntegreerd batterijplatform met verwisselbare lithium-ionbatterijen voor optimale capaciteit en vermogen.
Hedgehog Unit
Hedgehog onderzoekt de technische en economische haalbaarheid van de Hedgehog Unit.
Step-up converter
Het project onderzoekt de haalbaarheid van een hoog voltage elektromotor retrofit met een laag voltage accu voor snelladen van schepen.
Vergelijkbare projecten uit andere regelingen
Project | Regeling | Bedrag | Jaar | Actie |
---|---|---|---|---|
Project decentraal Mesh gebouwenbeheersysteemHero Balancer en INGY ontwikkelen een modulair decentraal gebouwbeheersysteem dat met slimme algoritmes big data analyseert voor energiebesparing en BREEAM-normering. | Mkb-innovati... | € 198.420 | 2019 | Details |
Dynamische aansturing laadpunten elektrische voertuigenHero Balancer en Blue Current ontwikkelen een totaaloplossing voor dynamisch energiebeheer in gebouwen, gericht op het optimaliseren van laadpunten en warmtepompen om kosten te verlagen. | Mkb-innovati... | € 185.220 | 2018 | Details |
Slimme elektriciteitsinkoop & sturing van EV'sOntwikkeling van technologie voor flexibele inzet van EV-accucapaciteit om elektriciteitsnetbalans te waarborgen en inkoopkosten te verlagen door vraag, aanbod en prijsvoorspelling. | Mkb-innovati... | € 247.559 | 2022 | Details |
Project decentraal Mesh gebouwenbeheersysteem
Hero Balancer en INGY ontwikkelen een modulair decentraal gebouwbeheersysteem dat met slimme algoritmes big data analyseert voor energiebesparing en BREEAM-normering.
Dynamische aansturing laadpunten elektrische voertuigen
Hero Balancer en Blue Current ontwikkelen een totaaloplossing voor dynamisch energiebeheer in gebouwen, gericht op het optimaliseren van laadpunten en warmtepompen om kosten te verlagen.
Slimme elektriciteitsinkoop & sturing van EV's
Ontwikkeling van technologie voor flexibele inzet van EV-accucapaciteit om elektriciteitsnetbalans te waarborgen en inkoopkosten te verlagen door vraag, aanbod en prijsvoorspelling.